Prof. zw. dr hab. Ryszard W. Kluszczyński
Kierownik Zakładu Mediów Elektronicznych w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego, profesor ASP i PWSFTiTV. Wykładał na licznych uniwersytetach europejskich i amerykańskich. Juror wielu festiwali sztuk medialnych. Redaktor rocznika „Art Inquiry”, współpracownik licznych pism artystycznych, ekspert Komitetu Kinematografii, członek rad i komitetów programowych międzynarodowych sympozjów, muzeów i galerii. Autor wielu opracowań na temat społeczeństwa informacyjnego i sieciowego, cyberkultury, sztuki (multi) mediów, współczesnej teorii sztuki, sztuki awangardowej i alternatywnej, m. in. Katalog Międzynarodowej Wystawy Filmu, video i sztuki komputerowej (1995), Obrazy na wolności: studia z historii sztuk medialnych w Polsce (1998), Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów (2001 i 2002), Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu (2010).
Udział w panelu poświęconym twórczości Krzysztofa Zanussiego potwierdzili:
Tadeusz Sobolewski
krytyk filmowy, recenzent, m.in. „Kina” i „Gazety Wyborczej”,
współprowadzący telewizyjnego cyklu „Kocham kino”, polski korespondent wielu
międzynarodowych festiwali; od kilkudziesięciu lat śledzi karierę Krzysztofa Zanussiego,
pisząc recenzje, szkice interpretacyjne, relacje z planów filmowych; autor książek
o współczesnym kinie polskim i światowym „Za duży blask. O kinie współczesnym”
(nagroda im. B. Michałka dla najlepszej książki o filmie) oraz „Kino swoimi słowami”
Prof. zw. dr hab. Mirosław Przylipiak,
znawca estetyki i historii kina dokumentalnego
i fabularnego, autor licznych książek, nagradzanych m.in. prestiżową nagrodą im.
B. Michałka ( „Kino stylu zerowego”, „Poetyka kina dokumentalnego”, „Kino
bezpośrednie”), artykułów naukowych oraz ponad stu recenzji, stypendysta Fundacji
Fulbrighta na Uniwersytecie Harvarda oraz Fundacji Rockefellera, tłumacz z jęz. ang.
Ks. dr hab. Marek Lis, prof. UO
znawca relacji Kościół-media oraz teologii filmu, autor
i redaktor „Wielkiej encyklopedii filmu religijnego”, „Ukrytej religijności kina”, „Cinematic
Transformation of the Gospel”, autor „Audiowizualnego przekładu Biblii. Od translatio do
transmediatio”, a także monografii poświęconej „Dekalogowi” Krzysztofa Kieślowskiego.
Juror wielu festiwali filmowych, pierwszy i jedyny Polak w jury ekumenicznym MFF
w Cannes
O. dr Michał Legan
filmoznawca i teolog, autor monografii, poświęconej teologicznej
interpretacji twórczości Andrieja Tarkowskiego „Balthasar/Tarkowski. Teodramat w filmie”,
a także artykułów w czasopismach oraz książkach zbiorowych, w których bada problematykę
transcendencji w sztuce filmowej, ale także kwestie sacrum zdegradowanego w kinie
popularnym; pracuje nad książką n. t. metafizycznego aspektu filmów Krzysztofa Zanussiego.