"old media"
in "new media" era

submission requirements

STRUCTURE OF THE MANUSCRIPTS




The limit for the article is 20 pages

Please note that manuscript is formatted as outlined below and contains (in order) every selected parts in the same text file:

  • author’s name and family name, author’s academic degree,
  • university and deparamental affiliation,
  • English title,
  • English and Polish keywords (up to six),

main body of the text



  • references (book, journal, internet),
  • English abstract (up to fifteen lines) contains objectives, methods, (results), conclusions,
  • Polish abstract (up to fifteen lines), contains objectives, methods, (results), conclusions,
  • authors’ note, e-mail address of the author, telephone number of the author.

Preparation of manuscript



  • standard paper size A4,
  • circa thirty lines,
  • Microsoft word is the preferred software, Times New Roman font,
  • font size – 12 point (and reference font size 12 point), interline spacing 1.5 point, references interline spacing 1.0, indentation adjustments 0.8,
  • margins are 2.5 cm all around.

References



References should be numbered automatically and consecutively. Number should appear inside the main body of the text, but the content below in the end of every single page. Please note:



  • E. Hall, Ukryty wymiar, tłum. E. Goździak, „Warszawa 1976.
  • M. Flanagan, Critical play. Radical game design, Cambridge, Massachusetts, London, England 2009, 169.
  • R. Bliton, Bariery na drodze komunikacji, (w:) J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, tłum. P. Kostyło, Warszawa 2007, s. 175.
  • T. Fullerton, Documentary Games. Putting the Player in the Path of History, (w:) Z. Whalen, L.N. Taylor (red.), Playing the Past. History and Nostalgia in video Games, Nashville 2008, s. 218.
  • M. Fabjański, Wspólnota ludzi i wieżowców, „Tygodnik Powszechny” 2001, nr 38, s. 8.
  • M. Ślużyński, Nowe sposoby kreacji, „Visual Communication” 2008, nr 11, s. 42.
  • J.P. Gee, Learning by design. Games as learning machines, „ Interactive Educational Media” 2004, nr 8, s. 17.
  • G. Voorhes, The Character of Difference. Procedurality, Rhetoric, and Rlieplaying Games, „Game Studies” 2009, nr 2, <http://www..gamestudies.org/0902/articles/voorhes>, dostęp: 18.03.2014.

Bibliography (references)


Should be listed at the end of the paper




Book references

Bolton R., Bariery na drodze komunikacji, (w:) J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów.


Hall E., Ukryty wymiar, tłum. E. Goździak, Warszawa 1976.


Labocha J., Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Kraków 2008.


Journal references

M. Fabjański, Wspólnota ludzi i wieżowców, „Tygodnik Powszechny” 2001, nr 38, s. 8.


M. Ślużyński, Nowe sposoby kreacji, „Visual Communication” 2008, nr 11, s. 42.


Internet references

Bogusiak M., Ulica gromi reklamę, [online] <http://www.eventspace.pl/knowhow/Ulica- gromi-reklame,90>, dostęp: 16.07.2010.