-
językoznawstwo, morfologia, składnia,
dialektologia, lingwistyka tekstu
-
teoria językowego obrazu świata
-
językowy obraz świata
w poezji współczesnej ze szczególnym uwzględnieniem założeń lingwistyki
aksjologicznej i teolingwistyki
-
problematyka przekładu artystycznego
-
problemy leksykologii (archaizmy,
zapożyczenia, słownictwo młodzieży)
-
społeczne różnicowanie języka
niderlandzkiego
-
literatura austriacka, literatura
niemieckojęzyczna XIX i XX wieku
-
literatura w ujęciu intertekstualnym,
interkulturowym, ujęciu interdyscyplinarnym oraz związki literatury
niemieckiej, austriackiej i szwajcarskiej z literaturą polską i
literaturą powszechną, związki z filozofią i sztuką
-
"Nauczyciele języków obcych w
badaniach kontekstowych" - projekt badawczy na zlecenie Centralnej
Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie w ramach projektu 5.1 "Pilotaż
egzaminu z języka obcego w gimnazjum"
-
pedagogiczne aspekty nauczania i
uczenia się języków obcych
-
ewaluacja podręczników do nauki języka
niemieckiego
-
nauka języka niemieckiego -
przyswajanie słownictwa i gramatyki
-
badania nad przyswajaniem i nauczaniem
języka niemieckiego jako drugiego języka obcego
-
kształcenie nauczycieli języków obcych
-
standardy europejskie w kształceniu
językowym
-
autoewoluacja w procesie uczenia się i
nauczania języków obcych