Naukowe Koło Marketingu powstało przy Katedrze Ekonomiki i Organizacji Rolnictwa WSR w Olsztynie dnia 22 listopada 1963 r. Od powstania do roku 1995 nosiło nazwę Naukowe Koło Ekonomistów Rolnictwa. Z chwilą rozwiązania Instytutu Ekonomiki i Organizacji Rolnictwa i przejściem pracowników tej jednostki na nowoutworzony Wydział Zarządzania naszej Uczelni, nazwa koła uległa zmianie na Naukowe Koło Ekonomistów. Po zmianie nazwy Wydziału i utworzeniu Katedry Analizy Rynku i Marketingu, dokonano w marcu 2005 r. kolejnej zmiany nazwy koła na obecnie obowiązującą.
Należy również nadmienić, iż za działalność Koła jego długoletni opiekun, Pan Prof. Dr hab. Mirosław Łaguna otrzymał nagrodę Ministra Edukacji Narodowej I stopnia. Naukowe Koło Marketingu zrzesza młodych, ambitnych, pełnych pozytywnej energii i otwartych na świat ludzi.
Począwszy od roku 1999 opiekunem naukowym jest dr Jacek Michalak.
Członkowie Koła brali udział w wielu różnorodnych imprezach naukowych, kulturalnych i sportowych. Corocznie od kilkunastu lat organizowany jest Bal Ekonomisty. Koło również było organizatorem wielu olimpiad wiedzy ekonomicznej wśród studentów Wydziału Rolnictwa i Wydziału Zarządzania, seminariów naukowych, spotkań i konferencji.
Od kilku lat członkowie koła cyklicznie organizują konferencję pt. „Marketing w Sporcie”, w której udział biorą znane osoby, zajmujące się promocją polskiego sportu.
Celem NKM jest: poszerzenie wiedzy studentów z zakresu marketingu, rozwój zdolności i umiejętności menedżerskich, doskonalenie umiejętności pracy zespołowej, prowadzenie w ramach i pod kierownictwem Uczelni prac naukowo-badawczych w celu wyrobienia samodzielności badawczej, popularyzacja marketingu wśród studentów, organizacja konferencji, szkoleń i warsztatów.