Komisji Zakładowej NSZZ
"Solidarność" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w sprawie
projektu noweli ustawy o zmianie ustawy o szkolnictwie wyższym, dotyczącego
zamrożenia podwyżek wynagrodzeń w roku 2002 i 2003.
Komisja Zakładowa NSZZ "Solidarność" UWM
w Olsztynie po zapoznaniu się z zamierzeniami dotyczącymi zamrożenia podwyżek
płac w 2002 i 2003 w szkolnictwie wyższym wyraża głębokie zaniepokojenie
niekorzystne dla środowiska propozycę zmian uzgodnionego systemu
wynagradzania. Domagamy się:
1. Terminowej realizacji II i III etapu poprawy wynagrodzeń, które miały
obowiązywać od 1 kwietnia 2002r.
i 1 września 2003 r.
2. Utrzymania środków na pozostałe wydatki szkół wyższych na dotychczasowym
poziomie.
3. Odnosimy się sceptycznie do przedkładanych informacji o trudnej sytuacji
finansów Państwa. Takie informacje są przedkładane rokrocznie w
okresie poprzedzającym uchwalenie budżetu Państwa. Odczytujemy je jako
element taktyki Rządu, mające
na celu skłonienie ludzi do aprobaty pogorszenia warunków życia.
4. Nadmieniam, iż ciągle nie dofinansowany resort edukacji narodowej począwszy
od 1990 r., nie ponosi winy za
powstanie "dziury
budżetowej". Wprost przeciwnie wzrost, wydajności pracy, mierzona chociażby
dwukrotnym
wzrostem liczby studentów
oraz zwiększonym obciążeniem dydaktycznym wskazuje na zrozumienie i
odpowiedzialność tego
środowiska w stosunku do problemów finansowych z jakim boryka się Państwo.
Pracujemy więcej i wydajniej
przy ciągle zmniejszających się dotacjach. Tak dalej być nie może bowiem
nastąpi
w pewnym momencie załamanie
się i kryzys finansowy w szkolnictwie wyższym. Nie można karać tych, którzy
pracują dobrze i starają się pracować
jeszcze lepiej.
5. Z chwilą, kiedy po raz pierwszy doprowadzono za zgodą wszystkich stron, do
systemowej, wieloetapowej
podwyżki płac - tylko
co wdrożony system próbuje się zniszczyć. Takie działanie wskazuje na
krótkowzroczność.
6. Zamrożenie podwyżki oraz ciągłe obniżanie środków na badania (do 0,38% PKP)
nie wpływa pozytywnie na
kondycję uczelni i ich rozwój
oraz pogorszy nastroje społeczne i spowoduje radykalizację postaw, obniżając
jakość kształcenia i badań.
|