
KIM JESTEŚMY?
Koncepcję interdyscyplinarnego i innowacyjnego kierunku Analiza i kreowanie trendów przygotował pięcioosobowy zespół pracowników naukowych z trzech wydziałów UWM w Olsztynie.
Piotr Wasyluk (dr) – historyk filozofii z zacięciem historycznym i silną potrzebą przepuszczania wszystkiego, co historyczne przez filozoficzny filtr. Zajmuje się spekulacjami nad przebiegiem dziejów, analizami praw historycznych i poszukiwaniem tego, co ogólne w tym, co powszechnie uznane za przemijające i jednorazowe.
Obecnie pracuje nad stworzeniem metod i narzędzi służących analizowaniu procesu historycznego pod kątem trendów społecznych i kulturowych.
Radosław Szulc (dr) – analizuje i bada ludzkie działania na rynku i w marketingu, uzyskiwane w ich wyniku efekty, a także trendy wdrażania ICT do biznesu w kontekście przewagi konkurencyjnej i korzyści komparatywnej. Postrzega rynek jako grę, a człowieka jako jej uczestnika dążącego do osiągnięcia satysfakcjonującego efektu.
Ostatnio wykorzystuje czas na wkomponowanie w obszar zainteresowań efektów sieciowych i wartości na e-rynku.
Andrzej Kucner (dr hab.) – w badaniach koncentruje się na problemach filozofii współczesnej. Szczególnie interesują go procesy, których efektem był w kulturze nihilizm oraz próby nowych sposobów uzasadniania wartości.
Bada interdyscyplinarne zastosowania filozofii w odniesieniu do kultury, w tym kultury masowej (muzyki, form wizualnych, fotografii), a także do techniki i technologii. Filozoficzną interpretację tych zjawisk i dziedzin traktuje jako sposób krytycznej analizy dokonujących się przemian oraz jako poszukiwanie możliwych scenariuszy przyszłości.
Marzena Świgoń (dr hab., prof. UWM) – informatolog ze specjalnością w zakresie zarządzania informacją i wiedzą. Zajmuje się barierami informacyjnymi, indywidualnym zarządzaniem wiedzą i informacją, kompetencjami informacyjnymi oraz dzieleniem się wiedzą.
Obecnie bada trendy w komunikacji naukowej, ze szczególnym uwzględnieniem nowego pokolenia naukowców, czyli doktorantów i młodych doktorów. Ponadto kontynuuje badania potencjału zawodowego (tzw. zatrudnialności) studentów różnych kierunków.
Radosław Sierocki (mgr) – interesuje się nowymi mediami, religią i pamięcią społeczną w perspektywie socjologicznej i antropologicznej. Bada strategie i taktyki budowania i podtrzymywania pamięci kulturowej oraz tożsamości wspólnotowej mieszkańców Olsztyna. Szczególnie zwraca uwagę na tradycje wynalezione.
Obecnie zajmuje się socjologiczną analizą nowych zjawisk, zwyczajów i praktyk wyłaniającymi się na styku religii i nowych mediów (szczególnie mediów społecznościowych).
