O biurze
Biuro ds. Projektów Zagranicznych zostało utworzone 14 stycznia 2013 roku na mocy Zarządzenia Nr 6/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie i podlega Prorektorowi ds. ekonomicznych i rozwoju.
Strukturę Biura stanowią:
1) Zespół ds. Projektów Edukacyjno-Szkoleniowych realizujący projektu z zakresu działania Prorektora ds. kształcenia;
2) Zespół ds. Projektów Badawczych realizujący projekty z zakresu działania Prorektora ds. nauki;
3) Zespół ds. Projektów Inwestycyjnych realizujący projekty z zakresu nadzoru Kanclerza;
4) Stanowisko ds. Zapewnienia Trwałości Projektów.
Zakres działania Biura ds. Projektów Zagranicznych obejmuje w szczególności:
1) współudział w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu projektów;
2) nadzór nad prawidłowym, z punktu widzenia obowiązujących przepisów i zawartych umów, przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem projektów współfinansowanych z funduszy zagranicznych;
3) kontrola zgodności realizacji projektów z obowiązującymi przepisami i umowami,
4) pomoc formalno-prawna w procesie aplikacji i realizacji projektów przez pracowników Uniwersytetu;
5) monitoring projektów na podstawie informacji o zaawansowaniu ich realizacji składanej przez kierowników projektów z uwzględnieniem obowiązujących przepisów oraz treści zawartych w tym zakresie umów;
6) podejmowanie działań zmierzających do eliminacji nieprawidłowości i zagrożeń stwierdzonych w trakcie realizacji projektu;
7) analiza wyników kontroli związanych z procesem przygotowania i realizacji projektów oraz opracowywanie na jej podstawie procedur umożliwiających uniknięcia błędów przy realizacji kolejnych projektów;
8) udzielanie informacji dotyczących procedur obowiązujących w procesie tworzenia i realizacji projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;
9) prowadzenie rejestrów: a. rozpoczęcia prac nad projektem, b. umów o dofinansowanie projektu,
10) rejestracja dokumentów przychodzących i wychodzących dotyczących realizacji projektów oraz ich wstępna kontrola w zakresie kompletności i zachowania uprawnień do podpisywania dokumentów;
11) przedstawianie właściwym Prorektorom i Kanclerzowi informacji złożonych wnioskach o dofinansowanie projektów oraz zawansowaniu prac nad ich realizacją;
12) przedstawianie bieżącej informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w projektach i zagrożeniach ich realizacji;
13) nadzór nad przekazywaniem do archiwum oryginalnej dokumentacji dotyczącej realizacji projektu po okresie przechowywania jej w jednostce realizującej projekt;
14) obsługa administracyjno-organizacyjna instytucji przeprowadzających kontrole projektów.