RAPORT AUTOEWALUACYJNY – poziom KZZJK
|
|||||
Nazwa jednostki organizacyjnej: Filologia Germańska (Katedra Języka Niemieckiego, Katedra Literatury i Kultury Krajów Niemieckojęzycznych)
|
|||||
Kierunek/przedmioty:
|
Prowadzący zajęcia: |
Rok akademicki/ semestr: |
Uwagi |
||
Gramatyka praktyczna I |
dr Marta Gierzyńska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Gramatyka praktyczna III rok |
dr Marta Gierzyńska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Gramatyka praktyczna V sem III FG (lic) |
dr Małgorzata Derecka |
2022/23/ sem. I |
|
||
Gramatyka praktyczna II sem I MU |
dr Małgorzata Derecka |
2022/23/ sem. I |
|
||
Gramatyka praktyczna III sem II MU |
dr Małgorzata Derecka |
2022/23/ sem. I |
|
||
Ćwiczenia receptywno-dyskursywne I |
dr hab. Aneta Jachimowicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Ćwiczenia receptywno-dyskursywne III |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Ćwiczenia z pisania, I |
dr Marta Gierzyńska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Ćwiczenia z pisania III |
dr Marta Gierzyńska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Pisanie ze stylistyką III |
dr Alina Dorota Jarząbek |
2022/23/ sem. I |
|
||
Konwersacje z leksyką I |
dr hab. Aneta Jachimowicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Konwersacje z leksyką III |
dr hab. Joanna Targońska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Sprawności zintegrowane V sem III r. |
dr Renata Trejnowska-Supranowicz |
2022/23/ sem. I |
|
||
PNJN – Sprawności zintegrowane I MU |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
PNJN - Sprawności zintegrowane III MU |
dr Renata Trejnowska-Supranowicz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Niemiecki w turystyce I sem I MU |
dr Małgorzata Derecka |
2022/23/ sem. I |
|
||
Niemiecki w biznesie I, II MU |
dr hab. Joanna Targońska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Gramatyka opisowa I |
Dr hab. Marzena Guz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Metodologia badań językoznawczych |
Dr hab. Marzena Guz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Nowe trendy w językoznawstwie |
Dr hab. Marzena Guz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Historia języka niemieckiego |
Dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Zajęcia specjalizacyjne językoznawcze I |
Dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wprowadzenie do frazeologii |
dr hab. Joanna Targońska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wybrane zagadnienia z frazeologii |
dr hab. Joanna Targońska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wiedza o akwizycji i nauce języków |
Dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Kultura Języka polskiego |
Dr Tomasz Żurawlew |
2022/23/ sem. I |
|
||
Warsztaty translatorskie - turystyka |
dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Tłumaczenie pisemne – ćwiczenia |
dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Warsztaty translatorskie II komunikacja społeczna i media |
dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Tłumaczenia tekstów użytkowych – ćwiczenia |
dr Alina D. Jarząbek |
2022/23/ sem. I |
|
||
Tłumaczenia tekstów urzędowych – ćwiczenia |
dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Występowanie publiczne |
dr Barbara Sapała |
2022/23/ sem. I |
|
||
Techniki tłumaczeń ustnych |
dr Barbara Sapała |
2022/23/ sem. I |
|
||
Tłumaczenie tekstów prawniczych |
dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wstęp do literaturoznawstwa |
dr Barbara Sapała |
2022/23/ sem. I |
|
||
Historia literatury |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wybrane zagadnienia literatury II |
dr Barbara Sapała |
2022/23/ sem. I |
|
||
Związki interkulturowe w literaturze |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wykład monograficzny (literaturoznawczy) |
dr Achim Seiffarth |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wybrane teorie literaturo- i kulturoznawcze |
dr Achim Seiffarth |
2022/23/ sem. I |
|
||
Zajęcia specjalizacyjne: Literatura współczesna |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wykład monograficzny (literaturoznawczy) |
dr Achim Seiffarth |
2022/23/ sem. I |
|
||
Wiedza o krajach niemieckojęzycznych |
dr Alina Dorota Jarząbek |
2022/23/ sem. I |
|
||
Historia Niemiec, Austrii i Szwajcarii |
dr Radosław Supranowicz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Zajęcia specjalizacyjno-kulturoznawcze |
dr Achim Seiffarth |
2022/23/ sem. I |
|
||
Proseminarium |
dr Alina Kuzborska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Seminarium dyplomowe_promotorzy |
dr Barbara Sapała |
2022/23/ sem. I |
|
||
Seminarium magisterskie_promotor |
dr hab. Joanna Targońska |
2022/23/ sem. I |
|
||
Seminarium magisterskie_promotor |
dr hab. Marzena Guz |
2022/23/ sem. I |
|
||
Podsumowanie:
|
|||||
Ocena
|
Uwagi, propozycje rozwiązań |
||||
Przesłano 49 ankiet. W większości z nich wszystkie odpowiedzi były na TAK i nie zawierały uwag ani propozycji zmian.
W ankietach zwrócono uwagę na wagę wielu przedmiotów na studiach germanistycznych (np. konwersacje z leksyką, ćwiczenia receptywno-dyskursywne).
Wskazywano na problemy na zajęciach z pisania, gdzie łączone są umiejętności gramatyczne i wiedza leksykalna oraz na konieczność ciągłego utrwalania ze studentami wcześniej wprowadzanych treści i zagadnień.
Z wielu ankiet wynika, że studenci są jednak zainteresowani konkretnymi zajęciami i zmotywowani do poznawania nowych zagadnień i treści oraz, że przykładali się do zajęć w celu osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się.
Największą bolączką jest dla studentów literatura, gdyż większość z nich nie jest zainteresowana literaturą, a czytanie dłuższych tekstów sprawia im problemy.
W pracach naukowym najwięcej problemów przysparza zachowanie standardów językowych
|
Uwagi Studenci na I roku są bardzo zróżnicowani pod względem kompetencji językowej oraz wykazują się nikłą wiedzą gramatyczną. Propozycje rozwiązań
Uwagi Studenci nie są biegli gramatycznie, niektóre treści są zbyt trudne na dany poziom/semestr. Propozycje rozwiązań Zagadnienia poświęcone homonimom warto przesunąć na inny semestr (z I na np. III sem.).
Uwagi Niedoszacowanie punktowe przedmiotów Propozycje rozwiązań
Uwagi Forma prowadzenia zajęć lub forma weryfikacji efektów uczenia się niedopasowane do specyfiki przedmiotu lub do poziomu studentów. Propozycje rozwiązań
|