Pisanie ze stylistyką
treści programowe – studia stacjonarne I°
I rok
sem. 1 (30h)
poziom A2+/B1
Rodzaje tekstów
Prowadzenie korespondencji
Persönlicher Brief mit Elementen eines Berichts (Ereignisse) und/oder einer Schilderung (Erfahrungen, Gefühle).
Pisanie twórcze
Kurzgeschichten/Kurzerzählung (z. B. Bildergeschichten, Lügengeschichten, Kriminalgeschichten, Fantasiegeschichten, Märchen etc.)
Zaliczenie / egzamin
Zaliczenie na podstawie 3 poprawnie napisanych prac na zajęciach jako kolokwia (np. ein Brief, zwei Kurzgeschichten). Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i jednojęzycznego.
O kolejności realizacji poszczególnych treści programowych decydują wspólnie prowadzący przedmiot w danym semestrze.
W grupach o niższym poziomie iż B1 wykładowca może podjąć decyzję o modyfikacji treści programowych, aby były adekwatne do aktualnego poziomu umiejętności językowych studentów.
I rok
sem. 2 (30h)
poziom B1
Rodzaje tekstów
Prowadzenie korespondencji
Erlebnisbericht (z. B. Reisebericht) als Teil eines persönlichen Briefs
Pisanie twórcze
Beschreibung (eines Bildes, eines Vorgangs)
Przetwarzanie tekstu
persönlichen Brief als Paralleltext (anhang z. B. eines Dialogs, einer Notiz, Pressemeldung oder als Antwort auf einen Text etc.) schreiben
Zaliczenie / egzamin
Zaliczenie na podstawie 3 poprawnie napisanych prac na zajęciach jako kolokwia. Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i jednojęzycznego.
O kolejności realizacji poszczególnych treści programowych decydują wspólnie prowadzący przedmiot w danym semestrze.
Egzamin: student wybiera jeden z 2 rodzajów tekstu wprowadzonych w obu semestrach. Dopuszcza się możliwość skorzystania przez studenta z dostępnego dla ogółu zdających słownika dwujęzycznego lub jednojęzycznego .
II rok
sem. 3 (30h)
poziom B1+
Rodzaje tekstów
Prowadzenie korespondencji
Bewerbungsschreiben / Motivationsbrief und CV (Europass), Antrag (z. B. um ein Stipendium, Praktikum etc.)
Pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań
Problemerörterung anhand Vorgaben (z. B. Statistik, Zeitungsartikel etc.)
Zaliczenie / egzamin
Zaliczenie na podstawie 3 poprawnie napisanych prac na zajęciach jako kolokwia.
Dopuszcza się możliwość korzystania ze słonika dwujęzycznego i jednojęzycznego.
O kolejności realizacji poszczególnych treści programowych decydują wspólnie prowadzący przedmiot w danym semestrze.
II rok
sem. 4 (30h)
poziom B2
Rodzaje tekstów
Pisanie twórcze (kreatywne)
Inhaltsangabe
Film- oder Theaterstückrezension als Teil eines persönlichen Briefes
Pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań
ein kurzes Referat (Text)
Przetwarzanie tekstu
Zusammenfassung eines kurzen populärwissenschaftlichen Textes
Zaliczenie / egzamin
Zaliczenie na podstawie 3 poprawnie napisanych prac na zajęciach jako kolokwia lub/i w domu.
Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i jednojęzycznego.
O kolejności realizacji poszczególnych treści programowych decydują wspólnie prowadzący przedmiot w danym semestrze.
Egzamin: student wybiera jeden z 2 rodzajów tekstu wprowadzonych w obu semestrach.
Dopuszcza się możliwość skorzystania przez studenta z dostępnego dla ogółu zdających słownika dwujęzycznego lub jednojęzycznego .
III rok
sem. 5 (30h)
poziom B2+/C1
Rodzaje tekstów
Pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań
Erörterung / Argumentieren
Textinterpretation (schriftliche Textanalyse)
Przetwarzanie tekstu
Zusammenfassung von einer Debatte (z. B. einer Fernsehdiskussion) oder eines Pressetextes (z. B. einer Diskussion oder eines Interviews)
Zaliczenie / egzamin
Zaliczenie na podstawie 3 poprawnie napisanych prac na zajęciach jako kolokwia.
Dopuszcza się korzystania ze słownika dwujęzycznego i jednojęzycznego.
O kolejności realizacji poszczególnych treści programowych decydują wspólnie prowadzący przedmiot w danym semestrze.
Egzamin po zakończeniu semestru V: student wybiera jeden z 2 rodzajów tekstu wprowadzonych w semestrze zimowym.
Dopuszcza się możliwość skorzystania przez studenta z dostępnego dla ogółu zdających słownika dwujęzycznego lub jednojęzycznego .