mgr Joanna Dziekońska

Asystent

Konsultacje:środa - 15.00-16.00
czwartek - 8.00-9.00
ul. Prawocheńskiego 13, pokój 302D
Telefon: 89 524 61 52
Kontakt mailowy: joanna.dziekonska@wp.pl

W 2008 roku ukończyła studia licencjackie w trybie stacjonarnym na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, na Wydziale Humanistycznym, w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Tytuł pracy dyplomowej: „Cechy nowomowy w strukturze współczesnej wypowiedzi dziennikarskiej”. Praca wyróżniona w konkursie Dziekana Wydziału Humanistycznego na najlepszą pracę dyplomową w r. akad. 2007/2008. W 2010 roku uzyskała tytuł magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, na Wydziale Humanistycznym, w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Tytuł pracy dyplomowej: „Politycy i media: analiza strukturalno-tematyczna wybranych blogów polityków”. W 2011 roku ukończyła studia licencjackie w trybie stacjonarnym na kierunku Pedagogika, specjalność Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, na Wydziale Nauk Społecznych, w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Tytuł pracy dyplomowej: „Komunikowanie się dzieci z wykorzystaniem telefonu komórkowego jako środka masowego przekazu”. Praca wyróżniona w konkursie Dziekana Wydziału Nauk Społecznych w r. akad. 2010/2011. W 2011 roku ukończyła studia podyplomowe z logopedii, na Wydziale Nauk Społecznych, w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Tytuł pracy dyplomowej: „Profilaktyka logopedyczna a rozwój mowy dzieci – projekt badawczy grupowych zajęć logopedycznych w przedszkolu”. W 2011 roku rozpoczęła studia doktoranckie w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, na Wydziale Nauk Społecznych, w Katedrze Wczesnej Edukacji, w dyscyplinie naukowej Pedagogika. Tytuł rozprawy doktorskiej „Komunikacja w Internecie – nowe oblicze kultury dziecięcej”. Promotorem pracy jest dr hab. Marzenna Nowicka, prof. UWM, promotorem pomocniczym jest dr Alina Kalinowska. Posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz logopeda. Od 2013 roku jest członkinią Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej na Wydziale Nauk Społecznych oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. W 2015 roku rozpoczęła pracę w Katedrze Wczesnej Edukacji, w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, na stanowisku asystenta.



1. Zdunek J., Politycy w mediach: analiza strukturalno-tematyczna wybranych blogów polityków. W: J. Piwowar (red. nauk.), Od znaku do znaku. Prace naukowe absolwentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Centrum Badań Europy Wschodniej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2011, s. 113-143, ISBN 978-83-61605-48-5.
2. Zdunek J., Ku stabilizacji czy zmianie – rzecz o socjalizacji w szkolnym wydaniu. Recenzja książki Marzenny Nowickiej, „Socjalizacja na lekcjach w klasach początkowych. Praktyki – przestrzeń – konceptualizacje”. Toruń 2010, Wydawnictwo Adam Marszałek. W: „Problemy Wczesnej Edukacji” 2011, 2(14), s. 138-142, ISSN 1734-1582.
3. Zdunek J., O jakości kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji, czyli po co młodym pedagogom praktyka? W: M. Krzemiński, B. Moraczewska (red. nauk), Praktyki pedagogiczne ważnym ogniwem w procesie kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. T.1, Włocławek 2012, s. 127-151, ISBN 978-83-60607-39-8.
4. Dziekońska J., „Komórka” w klasie - o roli nowych mediów w życiu współczesnego dziecka. W: M. Kowalik-Olubińska (red. nauk.), Dzieciństwo i wczesna edukacja w dynamicznie zmieniającym się świecie. Toruń 2012, s. 98-124, ISBN 978-83-7780-565.
5. Dziekońska J., Dziecko niewidocznej cywilizacji - o współczesnej komunikacji małego dziecka za pośrednictwem nowych mediów. W: H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, A. Basińska (red. nauk.), CHILDREN IN THE POSTMODERN WORLD. CULTURE – MEDIA – SOCIAL INEQUALITY. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014, s. 49-75, ISBN 978-83-232-2634-5, ISSN 0083-4254.
6. Dziekońska J., Między lanserem a profesjonalistą – o blogerach-politykach w kontekście jakości współczesnej komunikacji politycznej. W: M. Łyszczarz, S. M. Marcinkiewicz, M. Sokołowski (red.), Kreowanie przestrzeni społecznej w cyfrowym świecie. Wpływ mediów na rzeczywistość polityczną oraz funkcjonowanie ruchów społecznych i religijnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, s. 81-105, ISBN 978-83-7780-855-9.
7. Dziekońska J., Komunikacja »cyfrowych tubylców« zapośredniczona przez telefon komórkowy. W: „Problemy Wczesnej Edukacji” 2014, 1(24), s. 82-94, ISSN 1734-1582.
8. Dziekońska J., Dziecko w obliczu hegemonii nowych mediów. W: I. Staszkiewicz-Grabarczyk i M. Dankowska-Kosman (red. nauk.), Problemy społeczne wynikające z powszechności mediów. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, Warszawa 2014, s. 23-44, ISBN 978-83-61121-79-4.
9. Dziekońska J., Nauczyciel w obliczu współczesności – uszlachetniony autorytet czy uwiedziony konformista. W: M. Kołodziejski (red. nauk.), Twórczość codzienna w kształceniu i wychowaniu. Wyd. Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora, Pułtusk 2014, s. 189-200, ISBN 978-83-7549-191-3.
10. Dziekońska J., Aktualność korczakowskiego wezwania do bycia nauczycielem »na serio« w kształceniu współczesnych pedagogów. W: M. Nowicka (red.), W dialogu z Korczakiem. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2014, s. 119-147, ISBN 978-83-7299-8.
11. Dziekońska J., Karoń J., W poszukiwaniu wspólnego języka. Sprawozdanie z Konferencji Naukowej „Pomyśleć szkołę inaczej// (Re)thinking school”. Uniwersytet Gdański, 25-26 września 2015 r. W: „Problemy Wczesnej Edukacji”, w druku.