mgr Janina Karoń

Doktorant

Konsultacje: ul. Prawocheńskiego 13, pokój 302D
Telefon: 89 524 61 52
Kontakt mailowy: jankamaj@o2.pl

Janina Karoń związana jest z Katedrą Wczesnej Edukacji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego od 2012 roku. W pracy dydaktycznej zajmuje się metodyką pracy z dzieckiem w wieku szkolnym, rozwijaniem zdolności językowych, implikacją strategii problemowej w praktyce pedagogicznej. W pracy z dziećmi realizuje się jako trener prowadząc zajęcia z wykorzystaniem coachingu, grywalizacji i technik efektywnego uczenia się. Jej zainteresowania badawcze to współczesna edukacja alternatywna i pozaformalna, aktywne metody nauczania, wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wczesnej edukacji, współczesna kultura dziecięca, praca z dziećmi zdolnymi oraz komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym. Pasjonuje się grami planszowymi i korzysta z nich zarówno w wolnym czasie, jak i w pracy zawodowej. Potrafi żonglować, a podejmowanie nowych wyzwań postrzega jako kwintesencję edukacji.



1. Karoń Janina, Za zamkniętymi drzwiami klasy szkolnej – przemoc werbalna w komunikacji nauczyciela z dziećmi, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 4(27), ROK X 2014, s. 121-136, ISSN 1734-1582.
2. Karoń Janina, Czytanie jako aktywność szkolnie skażona – rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie sprawności czytania, [w:] Książki w życiu najmłodszych, red. M. Antczak, A. Walczak-Niewaidomskiej, Wydawnictwo Uniwersytety Łódzkiego, Łódź-Warszawa 2015, s. 89-104, ISBN 978-83-7969-789-2.
3. Karoń Janina, Metodyka refleksyjna – korczakowskie inspiracje w nauczycielskiej obserwacji, [w:] M. Nowicka (red.), W dialogu z Korczakiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2014, s. 135-148, ISBN 978-83-7299-907-8.
4. Karoń Janina, Visual art produced by fiveyear- olds as an educational tool in children’s general development process" [w:] Creative expression and the 21st century education, red. M. Suświłło, A. Grabowski, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2015, s. 97-108, ISBN 978-83-7299-961-0.
5. Karoń Janina, Metodyka refleksyjna – korczakowskie inspiracje w nauczycielskiej obserwacji, [w:] M. Nowicka (red.), W dialogu z Korczakiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2014, s. 135-148, ISBN 978-83-7299-907-8.
6. Karoń Janina, Coaching jako alternatywna forma współczesnej edukacji na przykładzie praktycznych implikacji w pracy z dziećmi, [w:], P. Dubiński, M. Grochowalska (red.), Coaching naukowy, Instytut Naukowo-Wydawniczy Maiuscula, Poznań 2014, s. 129-143, ISBN 978-83-934466-5-0.
7. Karoń Janina, Sadłowska Agnieszka, Między wyzwaniem a przymusem - o barierach i nauczycielskich perspektywach w pracy z uczniem zdolnym w klasach początkowych, [w:] J. Skibska, E. Kochanowska (red.), Uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej. Dylematy współczesnej edukacji, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2013, s. 121-129, ISBN 978-83-63713-62-1.
8. Karoń Janina , Sadłowska Agnieszka, Miejsce ucznia zdolnego w nauczaniu zintegrowanym, [w:] Beata Maria Nowak, Jacek Krawczyk (red.), Problemy i wyzwania współczesnej pedagogiki szkolnej, Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, Warszawa 2014, s. 281-296, ISBN 978-83-62902-12-5.