raporty
Jola Gąsiorska, Natalia Stopyra, Paulina Malecka, Anna Jabłońska, Anna Zan, Edyta Rółkowska, Małgorzata Solarska, Adriana Kubicka, Anna Rutkowska, Jagoda Miazga, Aneta Rudź, Lilianna Rolka, Katarzyna Jękot, Piotr Kraśkiewicz
Raport Scenariusze przyszłości. Kampus 2035 (pdf)
Olsztyn 2023
Opiekun: Jadwiga Błahut-Prusik
Raport został przygotowany przez studentów I roku, studiów magisterskich analizy i kreowania trendów. W jakim kierunku będzie rozwijać się Kortowo w obliczu nasilających się trendów, takich jak: samowystarczalność miast, ekonomia cyrkularna i ekonomia współdzielenia? Studenci przedstawili możliwe scenariusze rozwoju Kortowo w perspektywie przekształcenia go w miasteczko przyjazne środowisku. W oparciu o przeprowadzone wywiady pogłębione z władzami, pracownikami i studentami UWM zdiagnozowali obecną sytuację. W kontekście najistotniejszych trendów dla badanego problemu, określili czynnik, które w najwyższym stopniu będą kształtowały przyszłość. Biorąc pod uwagę najważniejsze z nich (proekologiczne regulacje prawne oraz proekologiczną edukację) powstały cztery scenariusze przedstawiające różne wizje rozwoju Kortowa w perspektywie zmian klimatycznych i konieczności przeciwdziałania im.
Aleksandra Wołk, Bartosz Chojnowski, Dominika Staniszewska, Oliwia Pająk, Julia Jedyna, Laura Sosnowska, Mateusz Deptuła, Natalia Obrycka Dominika Gniefkowska
Raport trendowy BoNoBo (pdf)
Olsztyn 2023
Opiekun: Bartosz Kuczyński
Jaka przyszłość czeka restauracje specjalizujące się w kuchni roślinnej? O możliwościach mówi raport trendowy przygotowany przez studentów II roku analizy i kreowania trendów we współpracy z olsztyńską restauracją BoNoBo.
Co kryje się pod nazwą klimatarianizm? Czym jest „comfort food”? Jaką rolę w gastronomii odgrywać będą kiszonki i posiłki w duchu DIY?
Raport zawiera charakterystykę metodologii pracy analityków trendów, charakterystykę obecnej sytuacji branży gastronomicznej oraz opis poszczególnych trendów i ich znaczenia. Dodatkową wartością raportu są wskazówki praktycznego wykorzystania trendów oraz opracowane cztery scenariusze przyszłości restauracji.
Jolanta Gąsiorska, Piotr Karaśkiewicz, Adrianna Kubicka, Liliana Rolka, Aneta Rudź, Anna Rutkowska, Natalia Stopyra
Raport STS Generał Zaruski (pdf)
Olsztyn 2022
Opiekun: Andrzej Kucner
W jaki sposób morski rejs zmienić w poszukiwanie i tworzenie ekologicznych innowacji? Jak zaangażować członków załogi do wspólnych przedsięwzięć proekologicznych i dzielić się zdobytą wiedzą i umiejętnościami? Jak z zabytkowego statku stworzyć mini laboratorium gospodarki cyrkularnej? Jak praktycznie uczyć minimalizmu i dzielenia się ograniczonymi zasobami? Jak świadomie konsumować i ograniczać wytwarzane odpady? Jak zużytym przedmiotom dać drugie życie dzięki upcyclingowi? Takie cele postawił sobie zespół projektowy studentów analizy i kreowania trendów współpracujących z STS Generał Zaruski.
W stworzonych rozwiązaniach grupa projektowa uwzględniła doświadczenia i potrzeby pokolenia Z, warunki i ograniczenia statku, jak również wymagania środowiska naturalnego i gospodarki zrównoważonej. Zespołowi udało się zaproponować kilka rozwiązań, które mogą poszerzyć praktyki stosowane dotąd na pokładzie Generała Zaruskiego.
Paulina Malecka, Anna Zan, Jagoda Miazga, Edyta Rółkowska, Anna Jabłońska, Katarzyna Jękot, Małgorzata Solarska, Wojciech Kawiecki.
RAPORT PROJEKTOWY - STS GENERAŁ ZARUSKI (pdf)
Olsztyn 2022
Opiekun: Andrzej Kucner
Czy zabytkowy statek mógłby być miejscem integracji i zdobywania nowych doświadczeń przez młodych ludzi? Czym przyciąga przedstawicieli pokoleń Z i Alfa? Jakie szczególne warunki oferuje żeglarzom i tym, którzy zdobywają pierwsze morskie doświadczenia? Jakiego wsparcia oczekują młodzi żeglarze? Czego i w jakich warunkach mogą się nauczyć podczas morskich rejsów? Czego chcą się dowiedzieć przed rejsem, kto i w czym może ich wspierać? Jakiej komunikacji oczekują? Jakie problemy spotykają, z czym sobie nie radzą?
Partnerem zespołu projektowego był STS Generał Zaruski, flagowy żaglowiec Gdańska. To jednostka, która po zakończonym dekadę temu kapitalnym remoncie pływa i szkoli młodych żeglarzy. Bierze udział w większości międzynarodowych imprez żeglarskich na Bałtyku, prowadzi własne projekty edukacyjne.
Zespoł projektowy, pracujący dla partnera, skupił się na badaniach doświadczeń użytkowników na etapie rekrutacji na rejsy oraz przygotowań do morskich eskapad. Na podstawie badań uczestników rejsów udało się ustalić kluczowe problemy, przed jakimi stają kandydaci. Dalsze prace przebiegały w kierunku stworzenia przyjaznej formy rekrutacji, komunikacji i onboardingu. Pomysły rozwiązań zostały sprototypowane, poddane ocenom, a na podstawie uzyskanych wyników zespół projektowy zoptymalizował i opisał w raporcie finalne rozwiązanie. Badania użytkowników przyniosły sporo dodatkowej wiedzy, która pozwoliła na dodatkowe rekomendacje.
Sylwia Godlewska, Dominika Kostrzewa, Anna Czerniawska, Adrianna Kubicka, Anna Zan, Weronika Alicka, Ewa Chmielińska, Damian Oborski, Karol Filochowski
Meet the culture. Raport projektowy (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Jak mogłaby wyglądać integracja studentów przyjeżdżających na uczelnię z zagranicy z polskimi studentami? Jak jedni i drudzy radzą sobie z tym aktualnie? Gdzie i jak znajdują ciekawą ofertę wydarzeń i imprez, dzięki którym mogliby bliżej poznać nowych ludzi i nowe kultury? Czy mają okazję pokazać to, co cenią najbardziej we własnej kulturze i kraju pochodzenia? Kto i jak zyskałby na integracji?
Takie i wiele innych pytań zadawali sobie i studentom zagranicznym członkowie zespołu projektowego, który pracował nad sposobami ciekawej i skutecznej integracji. O tym, czego dowiedzieli się od zagranicznych gości, piszą w raporcie „Meet the culture”.
Studenci analizy i kreowania trendów zaprojektowali rozwiązanie cyklicznych imprez integracyjnych, inspirowanych m.in. potrzebami i pomysłami gości z zagranicy.
Aneta Rudź, Anna Rutkowska, Katarzyna Boczkowska, Martyna Drozdowicz, Paulina Drężek, Paulina Grabia, Zuzanna Parzych, Żaklina Żygo oraz Piotr Liman
Raport projektowy SeeApp (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Jakie doświadczenia towarzyszą studentom zagranicznym wybierającym studia w UWM? Czy są zadowoleni z pobytu? Z czego korzystają? Jak oceniają ofertę i poziom studiów? Z kim i jak udaje się im nawiązać kontakty? Co chcieliby zobaczyć i jak spędzić czas wolny? Jakie miejsca wybierają i co robią? Jakie wspomnienia zabiorą z Olsztyna? Jak można im pomóc i sprawić by kilkumiesięczny lub kilkuletni pobyt traktowali jako ciekawe i wartościowe doświadczenie swojego życia?
Zespół projektowy studentek i studentów Analizy i kreowania trendów przez kilka tygodni pracował nad rozwiązaniem odpowiadającym potrzebom studiujących w UWM obcokrajowców. Przeprowadzono badania użytkowników, które pokazały, że doświadczenia studentów z wymiany są odległe od ideału, a wiele potrzeb udaje się zaspokoić poza kampusem a często także poza miastem. Z wywiadów wynikało, że studenci zagraniczni stykają się z różnymi problemami, m.in. przejawami rasizmu, barierami językowymi i komunikacyjnymi, np. brakiem czytelnych dla nich oznaczeń Kortowa, nieskutecznymi działaniami integracyjnymi, samotnością.
Wnioski z badań skłoniły zespół do stworzenia zbioru wielu pomysłów odpowiadających potrzebom studentów zagranicznych. Ostatecznie projektanci uznali, że optymalnym rozwiązaniem będzie SeeApp, czyli aplikacja dedykowana osobom szukającym kontaktów i nowych znajomości oraz informacji o atrakcyjnych imprezach umożliwiających poznawanie nowych kultur i integrację. Prototyp pomysłu przetestowano i opisano szczegółowo w service blueprincie.
Warto na koniec wspomnieć, że aplikacja jest powiązana z prezentowanym wcześniej rozwiązaniem onboardingowym ułatwiającym start w nowym miejscu studiów.
Neneh Diallo, Jolanta Gąsiorska, Julia Matuk, Anna Jabłońska, Paulina Odachowska, Paulina Malecka, Jakub Zera
Komunikacja międzykulturowa (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Czy uniwersytet może być przyjaznym środowiskiem integracji międzykulturowej? Jak jest w UWM teraz, a jak mogłoby być w przyszłości? Czy zielony kampus jest postrzegany przez obcokrajowców jako miejsce otwarte, sprzyjające spotkaniom i poznawaniu innych kultur? Czego doświadczają studenci przyjeżdżający na wymianę i studiujący w UWM? To część pytań, jakie studenci Analizy i kreowania trendów zadawali zagranicznym i polskim studentom pracując nad trzema projektami, których celem było stworzenie rozwiązań wspierających integrację międzykulturową i poprawiających jakość studiów. Jak pokazały wyniki przeprowadzonych badań, poznawanie innych kultur, stanowiące cześć studiów i pobytu w Polsce, może być tak samo ważne jak sama nauka.
Raport zatytułowany „Komunikacja międzykulturowa” zawiera rozwiązanie odpowiadające na potrzeby i problemy studentów zagranicznych wybierających UWM jako miejsce swojej nauki i kilkumiesięcznego lub kilkuletniego pobytu. Desk research i liczne wywiady dały zespołowi wszechstronna wiedzę o tym, jak aktualnie komunikują się ze sobą studenci zagraniczni, skąd zdobywają ważne dla siebie informacje, jak wyglądają ich studia i jak spędzają czas wolny.
W wyzwaniu projektowym zespół skupił się na onboardingu, czyli rozwiązaniu ułatwiającym start w nowym miejscu. Raport zawiera również szereg rekomendacji, które warto uwzględnić w tworzeniu środowiska przyjaznego obcokrajowcom. Szczegóły sprototypowanej i przetestowanej propozycji znajdują się w raporcie projektowym, zaprezentowanym i przekazanym władzom UWM.
Patrycja Kalisz, Aleksandra Brodowska, Wiktoria Nowak, Aleksandra Pieczułajtis, Łukasz Dmowski, Kamil Filimonow, Jakub Popiołek
Raport projektowy. Rozmawiaj z nami - projektuj z Lasami (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Prezentujemy raport projektowy, przygotowany dla Lasów Państwowych przez studentki i studentów ostatniego roku Analizy i kreowania trendów. Jego było stworzenie formuły komunikacji i współpracy użytkowników lasu z leśnikami tak, by możliwe się stało partycypacyjne zarządzanie przestrzenią lasu. Odbiorcą tego rozwiązania było Nadleśnictwo Olsztyn, które gospodaruje lasami położonymi w mieście i wokół niego. Jak się okazuje, te tereny mają szczególną wartość i dla leśników i dla mieszkańców, dlatego nierzadko stają się przedmiotem sporów. Niezgodnie z oczekiwaniami leśników rozumiana jest ich gospodarka leśna. Pojawiają się problemy w komunikacji między mieszkańcami a organizacją.
By znaleźć rozwiązanie niełatwego problemu, zespół projektowy zaplanował i przeprowadził rozległe badania użytkowników. Celem było zarówno poznanie potrzeb mieszkańców, jak również oczekiwań wobec leśników i doświadczeń w lesie. Równolegle przeprowadzono rozległy desk research by poznać działalność organizacji, jej komunikację z otoczeniem, formy współpracy. Analizowano w tym kontekście trendy, poszukiwano przykładów rozwiązań i innowacji w innych dziedzinach.
Efektem dziesięciu tygodni pracy zespołu jest usługa łącząca komunikację z inkluzywnym i partycypacyjnym podejściem do zarządzania przestrzenią lasu. Rozwiązanie, które angażuje mieszkańców i leśników, daje możliwość wzajemnego poznania, bezpośredniej kokreacyjnej współpracy, stwarza możliwość zmiany dotychczasowych praktyk. Przetestowany prototyp dostarczył dodatkowych wskazówek, pozwalających udoskonalić pomysł i stworzyć finalną postać rozwiązania opisanego w raporcie projektowym.
Karolina Chac, Joanna Obrębska, Julia Ptaszyńska, Natalia Gola, Natalia Latusek oraz Agata Wieczerzycka
Leśna szkoła. Raport Projektowy (pdf)
Olsztyn 2022
Opiekun: Andrzej Kucner
Leśne Arboretum Warmii i Mazur w Kudypach pod Olsztynem było kolejnym klientem studenckiego zespołu projektowego. Obiektem należącym do leśnego kompleksu promocyjnego Lasów Państwowych zajęły się studentki ostatniego roku Analizy i kreowania trendów: Karolina Chac, Joanna Obrębska, Julia Ptaszyńska, Natalia Gola, Natalia Latusek oraz Agata Wieczerzycka.
Jak wydłużyć okres użytkowania arboretum? Jak zorganizować i wykorzystać przestrzeń lasu do angażującej, praktycznej edukacji i poprawy kondycji fizycznej? Jak zorganizować współpracę leśnego parku z nauczycielami w czasach gdy szkolna klasa stała się przeżytkiem?
Podczas badań studentki odbyły wizytę studyjną, spotkały się z pracownikami, poznały cele i zasady funkcjonowania leśnego parku w Kudypach. Gruntowny desk research i badania użytkowników pozwoliły im poznać wrażenia i opinie użytkowników –turystów, uczniów i uczestników imprez - o mocnych i słabych stronach tego miejsca. Określono ich potrzeby. Zespół poznał również inne podobne ogrody oraz sposoby ich wykorzystania. Poszukiwał również innowacji edukacyjnych i eventowych. Na podstawie wniosków z badań sformułował wyzwanie projektowe i przeprowadził ideację. Jej wynikiem było kilka pomysłów, których część połączył w jednym rozwiązaniu. Jego prototyp został poddany testom i udoskonalony, a następnie szczegółowo opisany w raporcie projektowym.
Anna Szpejna, Anna Przybyszewska, Klaudia Jędrzejewska, Joanna Wąsikowska, Agnieszka Jakóbiak, Magdalena Wrońska
Raport projektowe Nadleśnictwo Srokowo (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun Andrzej Kucner
Projektowanie społeczne jest dziedziną, w jakiej swoje umiejętności kształcą studenci i studentki Analizy i kreowania trendów. W tym roku zespoły studenckie zrealizowały trzy projekty. Wszystkie powstały we współpracy z zewnętrznym partnerem, którym były Lasy Państwowe.
Cykl warsztatów rozpoczęliśmy od wizyt studyjnych w trzech nadleśnictwach – w Kudypach, Olsztynie oraz Srokowie. Każde z nich przygotowało inne wyzwanie. Każdy z zespołów skupił się na swoim problemie. Osiągnięte efekty prezentujemy od raportu projektowego, poświęconego Ośrodkowi Edukacji Przyrodniczej i Historycznej, prowadzonemu przez Nadleśnictwo w Srokowie i mieszczącemu się w popularnym obiekcie turystycznym, jakim są ruiny byłej wojennej kwatery A. Hitlera w Gierłoży pod Kętrzynem.
Oczekiwania klienta koncentrowały się na promocji obiektu, rozwoju innowacyjnych usług oraz na umożliwieniu zwiedzającym poznania historycznych i przyrodniczych walorów miejsca. Zespół spotkał się z przedstawicielami nadleśnictwa, obejrzał obiekt, przeprowadził szeroką analizę sposobów udostępniania miejsca, istniejących rozwiązań, doświadczeń turystów. Na ich podstawie sformułował własne wyzwanie projektowe, przeprowadził ideację, stworzył i sprototypował pomysł rozwiązania, a następnie go przetestował. Opis usługi wraz z szeregiem dodatkowych rekomendacji i wniosków przedstawił w obszernym raporcie.
Monika Michalska, Patrycja Szczepkowska, Urszula Zapert, Patrycja Pawłowska, Aneta Wasilewska, Paulina Kowalska, Klaudia Zachwieja, Łukasz Dmowski
Miłofest - wydarzenie promujące Miłomłyn (raport projektowy, pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Czy położenie na znanym szlaku turystycznym, jakim jest Kanał Elbląski, wystarczy do promocji i rozwoju turystyki? Jak uatrakcyjnić małą miejscowość? Jak pogodzić potrzeby turystów i mieszkańców? Jak tworzyć wizerunek miejsca i jak je promować? Jak wykorzystać dotychczasowe inicjatywy i doświadczenia lokalnych aktywistów tak, by w połączeniu z trendami oraz pomysłami zespołu projektowego wykreować hybrydowe rozwiązanie łączące historię powstania kanału i teraźniejszość? Przed takimi problemami stanął zespół studencki, który w kilkuosobowym składzie stworzył pomysł Miłofestu, czyli imprezy integrującej mieszkańców, zwolenników aktywnej turystyki, przedsiębiorców i koneserów lokalnych smaków.
Monika Stawarczyk, Karolina Wiśniewska, Sandra Pokojska, Ewa Tkaczuk, Mateusz Lisek i Artur Czerniewski
Muzealne wojaże. Raport Projektowy (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Jak uatrakcyjnić ofertę muzeum wzbogacając ją o usługę dającą jego gościom zupełnie nowe doświadczenia? Jak uczynić przestrzeń miasta częścią oferty muzealnej? Jak połączyć historię ze współczesnością? Jak zaangażować gości muzeum i turystów w zabawę tak, by dziś mogli poznać miasto jakiego już nie ma? Takie cele postawił sobie zespół projektowy, który przygotował propozycję dedykowaną Muzeum Archeologiczno-Historycznemu w Elblągu.
Zespół studentów Analizy i kreowania trendów opracował rozwiązanie w postaci gry terenowej „Muzealne wojaże”, będącej sposobem na poszerzenie aktualnej oferty muzeum i pokazanie Elbląga sprzed 1945 roku. W rozwiązaniu wykorzystano zarówno zasoby muzealne, jak i walory współczesnego miasta, a jego odbiorcami jest zarówno młodzież, jak i pokolenie boomersów.
Adrianna Mazurek, Aleksandra Kaśkiewicz, Mateusz Mech, Paweł Luks, Karolina Obrębska, Paweł Łuczków, Mikołaj Rosiński
Mennonicki Odkrywca (pdf)
Olsztyn 2022
opiekun: Andrzej Kucner
Potrzeby i możliwości mikrofirmay turystycznej, jaką są "Mennonickie Inspiracje", ulokowane we Władysławowie pod Elblągiem, stały się jednym z uwarunkowań usługi stworzonej podczas zajęć przez studentów Analizy i kreowania trendów. Siedmioosobowy zespół stworzył rozwiązanie dopsowane do potrzeb specyficznej grupy odbiorców, jaka są dzieci. W rozwiązaniu innowacyjnie połączono zabawę z edukacją. Jednym z celów rozwiązania było przybliżenie zanikającego dziedzictwa kulturowego Żuław Elbląskich, związanego z obecnością na tym terenie mennonitów. Jak uczyć bawiąc? Jak opowiadać historię społeczności i jej kultury przy pomocy angażujących zadań? Jak odkrywać unikalne walory miejsc przy pomocy gier? Jak poznawać historię przy pomocy niepowtarzalnych smaków? Odkrywanie - jak pokazuje rozwiązanie - może mieć wiele form, a każda z nich - unikalny charakter.
W swoim projekcie zespół wykorzystał aktualne trendy turystyczne i edukacyjne, łączące potencjał miejsca z tym co przesądza o atrakcyjności zdobywanych doświadczeń.
Neneh Diallo, Paulina Drężek, Anna Jabłońska, Julia Matuk, Zuzanna Parzych, Jakub Zera
Raport trendowy MONSTARS (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: dr Piotr Wasyluk
Klaudia Jędrzejewska, Karolina Chac, Agata Wieczerzycka, Natalia Latusek, Natalia Gola
Raport trendowy. Grupa Fitcake 2021 (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: dr Piotr Wasyluk
Raport został przygotowany we współpracy z Grupą Fitcake działającą w braży spożywczej. Zawiera wprowadzenie w analizę trendów i zastosowaną metodologię pracy oraz jest kompleksowym opracowaniem poświęconym konkretnej firmie, warunkom jej działania, potrzebom i celom.
Analizę możliwości rozwoju firmy zespół przeprowadził w odniesieniu do kilkunastu trendów ogólnych i branżowych. Wskazał te, które sprzyjają tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, oraz zarekomendował wiele własnych propozycji działań, wynikających z aktualnych trendów oraz potrzeb i zachowań konsumentów.
Dominika Szafnik, Katarzyna Bień, Anna Jabłońska, Aneta Rudź, Tomasz Strzelec, Piotr Liman, Jakub Zera, Sylwia Sulej, Dominika Pojawa, Zuzanna Parzych, Weronika Brzózka
Poligrafia UWM w Olsztynie
Olsztyn 2021
opiekun: Grzegorz Pacewicz
Drugi z raportów zawierających rozwiązanie dedykowane Zakładowi Poligraficznemu UWM w Olsztynie, opracowany na podstawie rozwiązania stworzonego podczas praktyki zawodowej studentów analizy i kreowania trendów. Autorzy raportu przeprowadzili proces projektowy, którego efektem stał się przetestowany prototyp usługi dedykowanej klientom poligrafii. Prototyp przygotowano w postaci funkcjonalnego landing page'u.
Neneh Diallo, Patrycja Kowalkowska, Wiktor Deptuła, Miłosz Dutkiewicz, Krystian Jankowski, Krzysztof Jankowski, Diana Makuszewska,
Julia Matuk, Paulina Odachowska
Poligrafia UWM. Edytor Online
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Nowy raport projektowy powstał podczas praktyki zawodowej studentów analizy i kreowania trendów. Stworzone i opisane w raporcie rozwiązanie zostało przygotowane dla Zakładu Poligraficznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Jest ono wynikiem analizy możliwości firmy oraz potrzeb i oczekiwań aktualnych i przyszłych usługobiorców. Rozwiązanie daje możliwość rozszerzenia współpracy, rozwoju organizacji oraz stworzenia nowych usług, skierowanych do wewnętrznych i zewnętrznych klientów.
Aleksandra Brodowska, Kamil Filimonow, Patrycja Kalisz, Klaudia Korol, Wiktoria Nowak, Aleksandra Pieczułajtis, Anna Przybyszewska, Magdalena Wrońska
Szlak Kopernikowski. Wirtualny przewodnik (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Zawarte w raporcie rozwiązanie powstało we współpracy z Departamentem Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, zajmującym się organizacją i promocją szlaku.
W przeprowadzonym procesie projektowy zespół poznał doświadczenia i oczekiwania klienta, wszechstronnie przeanalizował istniejące rozwiązanie turystyczne, komunikację w popularnych mediach społecznościowych, forach i blogach turystycznych. Przeprowadził rozległy desk research oraz badania doświadczeń turystów zwiedzających szlak oraz organizatorów turystyki, wykorzystujących w swoich działaniach jego obiekty. Przeprowadzono kontekstową analizę trendów, a następnie podsumowano badania, przygotowano mapę interesariuszy szlaku, zmapowano doświadczenia turystów i opracowano persony, pod które rozpoczęto tworzenie rozwiązań. W wyniku ideacji stworzono kilkanaście pomysłów na uatrakcyjnienie szlaku w zakresie innowacji komunikacyjnych i organizacyjnych. Łącząc kilka pomysłów zbudowano prototyp rozwiązania w formie udostępnionego landing page’u. Polecamy jego obejrzenie, aktywny link znajduje się w raporcie. W rozwiązaniu postawiono na interaktywność komunikacji, sieciowanie usług i partnerów, aktywną turystykę oraz łączenie istniejących dotąd rozwiązań. Po przetestowaniu prototypu i jego optymalizacji na podstawie zebranych opinii zespół projektowy opracował service blueprint kompletnej usługi w postaci wirtualnego przewodnika.
Z przyjemnością informujemy, że na zaproszenie Departamentu Turystyki UM fragmenty tego oraz dwóch innych raportów będziemy prezentować podczas konferencji poświęconej kształtowaniu oferty turystycznej Warmii i Mazur w połowie kwietnia.
Katarzyna Bień, Jerzy Onikijuk, Piotr Jaguszewski, Anna Makarewicz, Krzysztof Śmieja, Waldemar Dobrzyński
Mazury PTTK. Raport 2021 (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Raport projektowy powstał w zespole studenckim o dużym i zróżnicowanym doświadczeniu zawodowym i kompetencyjnym: socjologicznym, analitycznym, medioznawczym, filologicznym i biznesowym. Stworzone rozwiązanie powstało we współpracy z biurem podróży Mazury PTTK Sp. z o.o. w Olsztynie. Mocne strony raportu projektowego to wielostronna analiza klienta, analiza trendów, w tym koncentracja na zmianach w turystyce wywołanych pandemią Covid-19, analiza dotychczasowych oraz nowych potrzeb turystów, propozycja kilku pomysłów usług, szczegółowo opisane rozwiązanie w zakresie innowacyjnej, interaktywnej komunikacji z klientami, dopracowany prototyp w formie landing page’u, opis i wyniki testów oraz struktura kompletnej usługi. Warto wspomnieć, że klient po otrzymaniu raportu projektowego wyraził chęć dalszej współpracy w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań w turystyce.
Dominika Czarnomska, Martyna Klein,Tymoteusz Mudrak, Magdalena Prusińska, Aleksandra Saczuk, Ewa Surażyńska, Natalia Zbrzyska
Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku. Raport projektowy (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Raport projektowy przygotowany dla fromborskiego Muzeum Mikołaja Kopernika wymagał od zespołu projektowego wszechstronnych badań i poznania doświadczeń turystów odwiedzających tę instytucję. W warunkach pandemii Covid-19 desk research, wywiady z turystami i animatorami turystyki oraz spotkania z klientem przeprowadzono zdalnie. Ta forma pracy wymagała od zespołu pewnego wysiłku, dała jednak wartościowe efekty.
W procesie projektowym wszechstronnie oceniono działalność i możliwości muzeum, przygotowano analizę SWOT, zebrano informacje o doświadczeniach i opiniach turystów odwiedzających instytucję, poznano różnorodne bariery, przeanalizowano i oceniono komunikację muzeum w mediach społecznościowych i współpracę z innymi instytucjami Fromborka i okolic Zalewu Wiślanego.
Fazę badań podsumowano analizą potrzeb i problemów turystów oraz analizą aktualnych trendów turystycznych. Stworzono persony turystów, odzwierciedlające charakterystyczne doświadczenia i wymagania gości muzeum. Następnie sformułowano wyzwanie projektowe i rozpoczęto fazę tworzenia rozwiązań. Z zebranych konceptów stworzono projekt aplikacji edukacyjnej ułatwiającej zwiedzanie. Stworzono i przetestowano prototyp, a następnie udoskonalono rozwiązanie i je ustrukturyzowano przy pomocy kompletnego schematu rozwiązania. Zawierający je raport został przekazany muzeum i spotkał się z dobrym przyjęciem. Kierownictwo Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku doceniło zarówno wnioski z obszernych badań, jak również propozycję usługi. Wyraziło też chęć kontynuowania współpracy.
Joanna Wąsikowska, Jakub Popiołek, Agnieszka Jakóbiak, Agata Wieczerzycka, Natalia Gola, Julia Ptaszyńska
Raport projektowy 2021. Poznaj Kopernika. Aplikacja (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Celem kolejnego, niełatwego wyzwania projektowego było stworzenie rozwiązania, które uatrakcyjni turystykę za sprawą gry terenowej i tokenu Copernicoin. To udostepnione turystom przed kilku laty rozwiązanie w założeniu twórców miało popularyzować turystyczny brand, jakim jest Kopernik, edukować w zakresie technologii blockchain.
Zespół projektowy spotkał się z twórcami Copernicoina, przeprowadził wywiady z użytkownikami oraz z współtwórcą gry Slavic Monsters, którą wykorzystano do wypromowania tokenu.
Wywiady, desk research oraz analiza trendów w zakresie turystyki pozwoliły zespołowi poznać i ocenić istniejące rozwiązanie, wskazać jego mocne i słabe strony oraz związane z nim szanse i zagrożenia.
W fazie ideacji zespół zaproponował kilka własnych rozwiązań i ich najciekawsze elementy połączył w pomyśle aplikacji i możliwościach jej dalszego rozwoju. Stworzono prototyp gry i przeprowadzono testy wśród użytkowników. Na podstawie zebranych informacji wprowadzono modyfikacje, a następnie opracowano service blueprint pokazujących sposób przygotowania i udostępnienia rozwiązania.
Dominika Szafnik, Patrycja Kowalkowska, Sandra Iwańczuk, Adriana Hołowienko, Aleksandra Kucińska, Ingrida Liszkowska, Marta Juchniewicz, Anna Widzicka
Chata Pogaduchy. Raport projektowy (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Partnerem kolejnego raportu projektowego studentów ostatniego roku analizy i kreowania trendów była agroturystyka „Chata Pogaduchy”, położona w Roninie, w okolicach Fromborka. Zespół w składzie: Dominika Szafnik, Patrycja Kowalkowska, Sandra Iwańczuk, Adriana Hołowienko, Aleksandra Kucińska, Ingrida Liszkowska, Marta Juchniewicz i Anna Widzicka. Raport powstawał w warunkach pracy zdalnej, jednak ograniczenia wynikające z tej formy współpracy nie przeszkodziły w przeprowadzeniu spotkania z klientem, badań użytkowników, szerokiego desk researchu, kontekstowej analizy trendów. Badania pozwoliły na wszechstronne poznanie klienta i jego oferty, gości agroturystyki i ich specyficznych potrzeb. Zespół wskazał kluczowe potrzeby, problemy i oczekiwania turystów i stworzył szereg powiązanych z nimi rozwiązań.
Jak uatrakcyjnić pobyt turystów, w jaki sposób zatrzymać ich na dłużej i co im zaoferować? Z reakcji partnerki projektu i jej oceny zespołu wynika, że zarówno rozwiązanie, jak i cała towarzysząca jego powstawaniu praca dały cenną wiedzę o możliwościach rozwoju usług turystycznych.
Anna Szpejna, Marcin Merchel, Natalia Latusek, Karolina Chac, Joanna Obrębska, Klaudia Jędrzejewska
Green Valley. Raport 2021 (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Kolejny raport projektowy poświęcony jest regionalnej turystyce. Jego autorami są studenci I roku analizy i kreowania trendów II stopnia. Projekt dedykowany popularnemu szlakowi rowerowemu Green Velo. Celem projektowanego rozwiązania było zwiększenie atrakcyjności szlaku. Realizując zadanie, zespół współpracował z Departamentem Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. Prace projektowe obejmowały kilka etapów. Poznano i przeanalizowano oczekiwania oraz możliwości instytucji odpowiadającej za szlak w naszym województwie, przeprowadzono badania turystów odwiedzających szlak pod kątem doświadczeń, potrzeb i problemów. Przeanalizowano istniejących rozwiązania oraz różnorodne trendy wpływające na rozwój turystyki. Przeprowadzono wywiady z osobami działającymi w branży turystycznej oraz zajmującymi się komunikacją marketingową w tym zakresie. W fazie kreatywnej zespół stworzył bazę pomysłów wielu rozwiązań, a następnie skupił się na rozwoju, prototypowaniu oraz testowaniu i doskonaleniu jednego z nich. Jak w przyszłości mogłby wyglądać szlak Green Velo? Zapraszamy do lektury raportu.
Bartosz Kuczyński, Karolina Lesner, Paula Nowak, Aliaksandra Sakalouskaya, Mateusz Skudziński-Wajgert, Maja Sobolewska, Natalia Wasilewska
Wzgórze Katedralne. Raport z procesu projektowego (pdf)
Olsztyn 2021
opiekun: Andrzej Kucner
Od października zespoł projektowy pracował nad wyzwaniem, jakim było fromborskie Wzgórze Katedralne. Od początku czynnikiem decydującym o organizacji pracy projektowej była pandemia Covid-19. Zespół spotykał się z klientem i pracował zdalnie, a użytecznym narzędziem okazała się wirtualna tablica miro.
Zespół projektowy w składzie: Bartosz Kuczyński, Karolina Lesner, Paula Nowak, Aliaksandra Sakalouskaya, Mateusz Skudziński-Wajgert, Maja Sobolewska i Natalia Wasilewska opracował rozwiązanie, którego celem było uatrakcyjnienie miejsca turystycznego oraz odpowiedź na potrzeby turystów i pielgrzymów najważniejszego zabytku urokliwego miasteczka nad Zalewem Wiślanym. By osiągnąć ten cel, przeprowadzono badania wśród turystów, mieszkańców, przeanalizowano trendy turystyczne, przeprowadzono obszerny desk research, wskazano możliwe kierunki zmian. Zespół uwzględnił również specyfikę doświadczeń i potrzeb turystów w warunkach ograniczeń wynikających z pandemii.
Efektem pracy zespołu było nie tylko stworzenie jednego rozwiązania i jego prototypu, a w dalszej kolejności przeprowadzenie jego testu oraz udoskonalenie usługi. Przygotowano także kilka innych propozycji służących podniesieniu turystycznej atrakcyjności Wzgórza Katedralnego.
Piotr Wasyluk, Anna Szpejna
Trendy 2021. Dragonfly Perspective (pdf)
Olsztyn 2021
Piotr Wasyluk: "Rok 2020 pokazał zasadność przekonania, że w czasach kryzysu zmniejsza się nasza zdolność przewidywania i planowania. Uzasadniona wydaje się w tym kontekście opinia Haralda Welzera, który stwierdził, że dzisiaj trudno znaleźć specjalistów od transformacji. Dynamika zmian rzeczywistości już dawno przerosła wyobrażenia wielu z nas. Świat zmienia się praktycznie z godziny na godzinę. Niewiele wskazuje również na to, że znacząco zmieni się to w najbliższym czasie. W tej sytuacji warto zastanowić się na tym, czy jesteśmy właściwie przygotowani na takie tempo zmian? Czy potrafimy zmierzyć się z ich konsekwencjami? Nie umiem w sposób jednoznaczny odpowiedzieć na te pytania. Każdy, kto chce zachować elementarną uczciwość nie potrafi na nie odpowiedzieć. Jednak zdolność identyfikowania oraz interpretowania zmian pozostaje najlepszym sposobem reagowania na nie.
Każdy z nas próbuje wyobrazić sobie świat zarówno takim, jakim jest, ale też takim, jakim mógłby być. Wyobrażenia składają się z obrazów, a obrazy z niezliczonych pojedynczych elementów, które analitycy trendów nazywają sygnałami zmian. Niektóre z nich funkcjonują jedynie jako pomysły, inne jako gotowe produkty lub usługi. Niektóre giną tak szybko, jak się pojawiły, żywotność innych jest znacznie dłuższa. Te drugie niekiedy przekształcają się w trendy, które w sposób trwały zmieniają nasze myślenie i działania.
Prezentowany zbiór trendów jest efektem refleksji na tym, jakie zmiany wpłyną na nas w najbliższym czasie. Jest to zbiór subiektywny. Mimo że jego źródłem jest głównie osobiste chciejstwo jego twórcy, wszystkie wskazane trendy znajdują potwierdzenie w rzeczywistych zjawiskach i procesach zachodzących w świecie. Ten zbiór jest więc wyobrażeniem świata, który mógłby być, ale również diagnozą świata, który jest. Widać go w wielu sygnałach zmian, którymi codziennie wypełnia się przestrzeń naszego indywidualnego i zbiorowego życia. Jestem przekonany, że obraz ten będzie z czasem coraz bardziej wyraźny".
Piotr Wasyluk, Andrzej Kucner, Grzegorz Pacewicz
Edukacja przyszłości (pdf)
Edukacja przyszłości 2020 (prezentacja, pdf)
Olsztyn 2020
Ostatnie zmiany w organizacji i w sposobach nauczania, spowodowane przez pandemię koronawirusa, zbiegły się z naszym planem prześledzenia najważniejszych trendów obszarze edukacji. Efektem analizy jest dość obszerny raport o tym, co dzieje się w niej aktualnie i czego można się spodziewać w przyszłości.
Raport zawiera analizę najważniejszych trendów społecznych, środowiskowych, technologicznych, ekonomicznych oraz związanych z zarządzaniem oświatą i rolami przypadającymi nauczycielom w procesach nauczania. Najważniejsze spostrzeżenia i wnioski zebraliśmy w scenariuszu zamykającym opracowanie.
Raport powstawał we współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Olsztynie. Mamy nadzieję, że wyniki naszych badań i wynikające z nich wnioski okażą się przydatne w planowaniu strategii rozwoju edukacji w nadchodzących latach.
Przygotowując opracowanie, zgromadziliśmy obszerny dodatkowy materiał źródłowy, który wykorzystamy w książce o przyszłości edukacji. Wiemy, że dokonują się w niej ciekawe i ważne zmiany, które trwale przeobrażą nauczanie, jakie dotąd znaliśmy.
Magdalena Samul, Adriana Antończyk, Łukasz Wróblewski, Katarzyna Jękot, Urszula Zapert
Szkolnictwo zawodowe. Raport trendowy
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Edukacja to temat, który należy zawsze traktować poważnie. Zmiany zachodzące w obszarze edukacji mają wpływ na przekształcenia we wszystkich innych sferach rzeczywistości. Prezentujemy raport poświęcony istotnemu elementowi edukacji – szkolnictwu zawodowemu, które przechodzi w Polsce swoisty renesans.
Raport przygotowany przez Magdę, Adę, Łukasza, Kaśkę i Ulę jest niezwykle wartościowy ponieważ do jego powstania wykorzystano wiele narzędzi analitycznych. Warto również zaznaczyć, że prezentowany raport przeszedł wnikliwą ocenę pracowników Urzędu Marszałkowskiego. Praca zespołu została oceniona bardzo dobrze, a sam raport został uznany za innowacyjny.
Wiktor Deptuła, Anna Jabłońska, Bartosz Kuczyński, Marcel Kukowski, Michał Laskowski, Diana Makuszewska, Angelika Malinowska, Dominika Szafnik, Tomasz Strzelec, Sylwia Sulej, Ewa Surażyńska, Piotr Wasyluk, Jakub Zera
Pandemiczne mikroświaty. Mikrotrendy w czasie koronawirusa
Olsztyn 2020
Czym jest świat po pandemii? Nie zmienił się wcale? A może w końcu pozwolił nam zauważyć nasz potencjał, którego wcześniej nie dostrzegaliśmy?
Raport, który prezentujemy, jest próbą odpowiedzi na te pytania. Jest on efektem projektu realizowanego przez zespół badawczy złożony ze studentów i wykładowcy Analizy i kreowania trendów, kierunku studiów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Projekt koncentrował się na wyszukiwaniu nowych zjawisk, które pojawiły się w okresie pandemii i zmieniały sposób myślenia oraz zachowania w wielu obszarach ludzkiej aktywności. Celem działań zespołu było lokalizowanie nowych idei, zdarzeń, inicjatyw i rozwiązań o charakterze lokalnym (mikrotrendów), które pojawiły się w okresie pandemii koronawirusa oraz próba nadania im pewnej ogólnej struktury. Zadanie zespołu polegało więc na śledzeniu oraz interpretacji mikrozjawisk pod kątem ich możliwości przekształcenia się w trendy.
Uzupełnienie raportu stanowi scenariusz, który należy traktować jako próbę subiektywnego spojrzenia na potencjał rozwojowy opisanych przez nas zjawisk.
Dane były zbierane przez cały kwiecień i początek maja, a więc w okresie kluczowym dla rozwoju pandemii koronawirusa.
Mamy nadzieję, że przedstawiony przez nas raport będzie stanowił inspirację nie tylko dla tych, którzy interesują się trendami i nowymi zjawiskami, ale również dla tych, którym okres pandemii nie kojarzy się pozytywnie. Tą publikacją chcemy pokazać, że wszystkie wydarzenia, nawet te uciążliwe i traumatyczne, mogą posiadać pozytywny wymiar, mogą stanowić pretekst do pojawiania się rzeczy dobrych i pożytecznych. Trzeba tylko spojrzeć na nie z nieco innej strony.
Sądzimy, że raport może okazać się wartościowy dla tych, którzy są ciekawi, jak my, ludzie, dostosowujemy się do zmian w sytuacjach nagłych, nietypowych i nieprzewidywalnych. Dla wszystkich, którzy są ciekawi, w jaki sposób radzimy sobie w sytuacjach kryzysowych, ale też dla tych, którzy chcą wiedzieć, jak powstają trendy, a więc zjawiska, które zmieniają nasz sposób myślenia i działania.
Kornelia Borkowska, Sandra Pokojska, Mikołaj Szczepkowski, Karolina Wiśniewska
Raport trendowy dla firmy informatycznej
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Branża informatyczna na całym świecie ma się dobrze. Nic nie wskazuje również na to, że w przyszłości będzie inaczej. Jej rozwój napędzany jest innowacjami i kreatywnością w różnych obszarach rzeczywistości. Prezentujemy raport przygotowany dla branży informatycznej. Pokazuje on możliwie kierunki rozwoju jednej z firm, która zajmuje się między innymi tworzeniem aplikacji.
Raport jest syntetycznym ujęciem metodyki analizy trendów. Pokazuje wszystkie jej etapy w sposób klarowny i precyzyjny. Kornelia, Sandra, Mikołaj i Karolina, studenci #analizy i kreowania trendów sformułowali również kilka ciekawych rekomendacji, na które warto zerknąć.
Dominika Czarnomska, Magdalena Kobacka
Maddos - Raport trendowy
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Analiza trendów może wskazywać kierunki rozwoju nie tylko dużym firmom. Z jej efektów mogą korzystać również małe i średnie przedsiębiorstwa. Na przykład niewielkie stolarnie. Właśnie dla takiej firmy przygotowały raport Dominika i Magda, studentki pierwszego roku studiów magisterskich. Firma „Maddos” to niewielka firma stolarska, która produkuje i sprzedaje meble. Istniejąca na rynku od roku 2009 firma, koncentruje się głownie na obsłudze klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Przedstawiany raport został niezwykle solidnie i rzetelnie przygotowany. Jego zaletą jest również przejrzystość. Nam podobały się rekomendacje, w szczególności stworzenie tzw. „virtual store” i wzmocnienie partnerskiego podejścia do klientów.
Ewelina Rucińska, Aliaksandra Sakalouskaya
VR Rendeer House Raport 2020
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Według ostatnich szacunków rynek wirtualnej rzeczywistości wart jest około 7 miliardów dolarów (razem z rozszerzoną rzeczywistością to ok. 20 miliardów). Co ciekawe, prognozuje się, że jego wartość może w niedługim czasu zwiększyć się czterokrotnie. Raport przygotowany przez Ewelinę i Aliaksandrę, studentki studiów magisterskich, pokazuje, gdzie można szukać potencjału branży VR. Już na początku raportu pokazują, że jej przyszłość leży w otwarciu się na pokolenie silver, rozrywkę oraz edukację. Raport jest niezwykle przejrzysty i precyzyjny. Stanowi też bogate źródło wiedzy o najnowszych trendach w obszarze technologicznym i sferze wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości.
Martyna Klein, Natalia Zbrzyska, Aleksandra Saczuk
Raport trendowy. Fotografik Studio
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Firmy zajmujące się grafiką i reklamą zaliczane są do tak zwanej branży kreatywnej. Należy ona obecnie do najszybciej rozwijającego się sektora gospodarki w Europie. Można więc zapytać, czy reprezentanci tej branży potrzebują informacji o współczesnych trendach i możliwości ich wykorzystania. Autorki prezentowanego raportu - Aleksandra, Martyna i Natalia - uważają, że przedstawienie sytuacji wspomnianych branż i nakreślenie perspektywy ich rozwoju może wpłynąć pozytywnie na ich przyszłość. Autorki, studentki pierwszego roku studiów magisterskich, przygotowały raport dla firmy Fotografik Studio, która działa na rynku od 1998 roku. Z raportem warto zapoznać się z wielu powodów. Poza tym, że jest spójny, precyzyjny i niezwykle czytelny, pokazuje i omawia długą listę trendów ogólnych oraz branżowych, które mają wpływ na analizowaną firmę. My zwrócilibyśmy również uwagę na rekomendacje, które w kontekście opisanych trendów wydają się niezwykle trafne i przydatne.
Maurycy Leonik, Olga Lewandowska, Adriana Mazurek, Mateusz Mech, Agnieszka Nehrebecka
Raport trendowy dla Hotelu Masuria
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Szansą rozwoju branży hotelarskiej są nowatorskie rozwiązania we wszystkich obszarach jej działalności. Chodzi zarówno o rozwiązania tradycyjne, jak również innowacje technologiczne (zwłaszcza cyfrowe). Celem prezentowanego raportu, jak piszą jego autorzy, Mateusz, Olga, Maurycy, Adrianna i Agnieszka, studenci drugiego roku studiów licencjackich, jest wskazanie możliwości rozwoju Hotelu „Masuria”, zgodnie z najnowszymi trendami dominującymi w branży hotelarskiej. Ważnym elementem raportu jest wskazanie mocnych stron hotelu, które, w opinii autorów, stanowią jego największy potencjał. Na uwagę w raporcie zasługuje jego przejrzystość, liczba wykorzystanych narzędzi oraz niezwykle ciekawa lista trendów. Chcemy również zwrócić uwagę na rekomendacje.
O wartości raportu świadczy opinia Pani Dyrektor Hotelu „Masuria”, która dostarczyła nam wiele powodów do dumy: „Składam wyrazy uznania dla Zespołu, za szczegółową analizę, profesjonalizm oraz zaangażowanie w przygotowaniu raportu trendowego dla Masuria Hotel & Spa****. Rekomendacje dla naszego hotelu są bardzo trafne oraz zgodne z polityką firmy, dlatego nie wykluczam wprowadzenia ich w życie".
Patrycja Kowalkowska, Sandra Iwańczuk, Adriana Hołowienko, Ingrida Liszkowska, Aleksandra Kucińska
Raport trendowy. Grupa Happy
opiekun: Piotr Wasyluk
Olsztyn 2020
Firmy zajmujące się organizacją imprez i eventów zostały niezwykle poszkodowane w okresie pandemii koronawirusa. Za niezwykle wartościowe należy więc uznać każde opracowanie, które wskazuje możliwości rozwoju tej branży. Tego waśnie dotyczy raport przygotowany przez Patrycję, Sandrę, Adrianę, Ingridę i Aleksandrę, studentki studiów magisterskich Analizy i kreowania trendów. Głównym założeniem przygotowanego przez nie raportu było wskazanie możliwych kierunków rozwoju branży eventowej oraz zaprojektowanie konkretnych rozwiązań dla „Grupy Happy” , która ją reprezentuje. Na uwagę zasługuje solidnie przygotowana analiza potrzeb oraz wybór odpowiednich trendów. Zwróćcie jednak uwagę na rekomendacje, będące zbiorem konkretnych rozwiązań, gotowych do wdrożenia.
Piotr Wasyluk, Andrzej Kucner, Radosław Sierocki, Bartosz Kuczyński, Katarzyna Romancewicz, Adrianna Wieczorek, Joanna Żurowska
Turystyka Warmii i Mazur. Raport
Olsztyn 2018
publikacje
Andrzej Kucner, Marzena Świgoń, Radosław Szulc, Radosław Sierocki, Piotr Wasyluk
Analiza i kreowanie trendów. Projekt i badania
Olsztyn 2015
Justyna Banasiak, Aleksandra Drzał-Sierocka, Andrzej Kucner, Radosław Sierocki, Jacek Sobota, Katarzyna Staniewska, Marzena Świgoń, Anna Sylwia Tarczyńska, Małgorzata Wasyluk, Piotr Wasyluk
Stół przyszłości
Olsztyn 2017
Andrzej Kucner, Grzegorz Pacewicz, Anna Rutkowska, Radosław Sierocki, Jacek Sobota, Magdalena Sternicka-Kowalska, Radosław Szulc, Marzena Świgoń, Piotr Wasyluk
Trendy. Interpretacje i konfrontacje
Olsztyn 2018
Piotr Wasyluk, Andrzej Kucner
Wykorzystanie trendów w projektowaniu produktów i usług turystycznych na przykładzie Szlaku Kopernikowskiego
"Turystyka Kulturowa" 2020, Nr 1 (styczeń-luty 2020), s. 28-43.
projekty
Analiza i kreowanie trendów - mała ulotka studiów (PDF).
Analiza i kreowanie trendów - folder informacyjny (PDF).
Klip przygotowany przez studentów Wydziału Humanistycznego UWM, Grzegorza Wójcickiego, Karolinę Stachelek i Kamila Gorzkę.