Działalność dydaktyczna
Pracownicy Katedry prowadzą zajęcia na czterech kierunkach kształcenia: geodezja i kartografia, budownictwo, inżynieria informacji, gospodarka przestrzenna, na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia.
Działalność dydaktyczna wiąże się z nauczaniem w zakresie:
- geoinformatyki i geoinformacji
(Technologie geoinformacyjne, Metody i technologie wyszukiwania informacji, Modelowanie informacji parametrycznej, Inżynieria systemów informatycznych, Harmonizacja danych i informacji, Systemy baz danych, Systemy informatyczne w zarządzaniu flotą, Metody numeryczne przetwarzania danych, Zastosowanie BIM w budownictwie, Podstawy systemów transportowych, Niezawodność i bezpieczeństwo transportu, Zagadnienia prawne, techniczne i organizacyjne z zakresu geodezji i kartografii);
- kartografii
(Zasoby danych przestrzennych, Kartografia, Wielkoskalowe opracowania kartograficzne, Praktyczne aspekty zarządzania danymi przestrzennymi, Grafika inżynierska, Mapa cyfrowa, Zarządzanie zasobem i aktualizacja mapy cyfrowej, Metody prezentacji kartograficznej, Geowizualizacja, Wizualizacja danych, Geokodowanie, Techniki geowizualizacji, Modelowanie 3D, Systemy GIS, Systemy informacji przestrzennej, Projektowanie infrastruktur informacji przestrzennej, praktyczny UML);
- analiz przestrzennych
(Analizy GIS, Metody i technologie wyszukiwania informacji, Modele w gospodarce przestrzennej, Podstawy analiz przestrzennych, Zaawansowane analizy geoinformacyjne, Systemy informatyczne w zarządzaniu infrastrukturą miejską);
- katastru i kształtowania przestrzeni
(Geodezyjne Kształtowanie Przestrzeni Wiejskiej, Katastralna Obsługa Inwestycji, Kompleksowe Urządzanie Obszarów Wiejskich, Kataster Nieruchomości, Zarzadzanie Przestrzenią, Gospodarka przestrzenna Unii Europejskiej i techniki legislacyjne, Ewidencja gruntów i budynków, Kształtowanie przestrzeni bezpiecznej).
Członkowie Katedry permanentnie uczestniczą w kursach i szkoleniach, aby prowadzone zajęcia dydaktyczne odbywały się na najwyższym poziomie oraz były spójne z wizją Uniwersytetu.