Historia

Katedra Mechatroniki powstała 1.06.2006 na podstawie uchwały nr 81 Senatu UWM z dn. 25.05.2006 r. Na jej kierownika został powołany dr hab. inż. Andrzej Piętak, prof. UWM.

W styczniu 2009 Katedra otrzymała nową siedzibę w nowo wyremontowanym budynku przy ul. Słonecznej 46A, w którym ulokowano sekretariat, pracownie naukowo-dydaktyczne, a także kilka pomieszczeń pracowniczych.

Decyzją Zarządzenia Rektora Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego z 30 marca 2012 roku nastąpiło połączenie Katedry Mechatroniki i Katedry Edukacji Technicznej i Informatycznej, z którego powstała: Katedra Mechatroniki i Edukacji Techniczno- Informatycznej. Również z 2012 roku katedra otrzymała pomieszczenia w nowo oddanym do użytku budynku wydziału przy ul. Oczapowskiego 11, w którym ulokowano 3 pracownie dydaktyczne oraz pomieszczenia pracownicze.

Po jego przejściu na emeryturę prof. dr hab. inż. Andrzeja Piętaka w 2018 r., funkcję kierownika katedry objął dr hab. inż. Sławomir Wierzbicki, prof. UWM. W 2018 roku przeniesiono również sekretariat katedry do głównego budynku wydziału przy ul. Oczapowskiego 11.

Uwzględniając zmiany w ofercie kształcenia wydziału, a także zmiany kadrowe w katedrze z dniem 1 stycznia 2021 zgodnie z zarządzeniem Nr 110/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 grudnia 2020 roku katedra powróciła do pierwotnej nazwy Katedra Mechatroniki.

Uzyskane stopnie i tytuły naukowe uzyskane przez pracowników Katedry

Tytuły profesora:

  1. dr hab. inż. Andrzej Piętak, 2015, tytuł profesora nauk technicznych.

Habilitacje:

  1. dr inż. Sławomir Wierzbicki, Studium możliwości wykorzystania biogazu do zasilania silników o zapłonie samoczynnym. Politechnika Poznańska 2017.

Doktoraty:

  1. mgr Maciej Mikulski, Budowa dwufazowego modelu spalania w wielopaliwowym silniku o zapłonie samoczynnym. UWM Olsztyn 2014.
  2. mgr Szymon Nitkiewicz, Wspomaganie procedur diagnostycznych wybranych schorzeń dróg oddechowych. Politechnika Białostocka 2018.
  3. mgr inż. Kamil Duda, Komponowanie biopaliw z materiałów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego i ich wpływ na właściwości silników o zapłonie samoczynnym. UWM Olsztyn, 2018.