Menu główne:
Egzaminy z PNJN
Kryteria oceniania prac pisemnych na I roku (prace zaliczeniowe/ egzamin)
|
Kryterium Główne |
Składowe kryterium |
Max ilość Pkt. |
Szczegółowy opis składowych danego kryterium |
Szczegółowy
przydział punktów |
|
I. Treść
|
- zgodność z
tematem/
trafność wypowiedzi
- wyczerpanie
tematu
|
7 pkt. |
Student:
-
odpowiada wyczerpująco
-
właściwie zrozumiał polecenie zawarte w temacie;
-
uwzględnił wszystkie elementy tematu;
-
wykazuje się dużą wiedzą na dany temat |
7-6 |
|
-
formułuje wypowiedź niezbyt wyczerpującą
-
właściwie zrozumiał polecenie zawarte w temacie
-
wykazuje dosyć słabą wiedzą na dany temat
|
5-4
|
|||
|
-
wypowiada się,
stosując znikomą ilość informacji;
-
wypowiada
się nie na temat
lub nie udziela odpowiedzi
-
nie wykazuje się
wiedzą na dany temat |
3-0 |
|||
|
II. kompozycja pracy
|
-
uwzględnienie
wszystkich części pracy (wstęp, rozwinięcie,
zakończenie)
-
zachowanie
proporcji między częściami pracy
-
zgodność pracy z
daną formą stylistyczną
-
logiczny układ
treści
-
spójność pracy /
(zdania logicznie ze sobą powiązane)
|
8 pkt. |
Praca studenta:
-
w pełni odpowiada
danej formie stylistycznej,
-
jest poprawna pod
względem kompozycji,
-
ma
(bardzo) logiczny układ,
-
jest spójna -
zdania powiązane ze sobą w sposób logiczny, |
8-6 |
|
-
jest niespójna,
-
nie w pełni
odpowiada formie stylistycznej,
-
wykazuje
niedociągnięcia w logicznym układzie treści,
|
5-3 |
|||
|
- nie odpowiada
formie stylistycznej,
- odznacza się
brakiem spójności tekstu (chaos w połączeniach
zdaniowych), - jest niepoprawnie zbudowana, |
2-0 |
|||
|
III. Bogactwo językowe
|
- styl języka
odpowiadający formie stylistycznej
-
stosowanie urozmaiconego słownictwa oraz
struktur gramatycznych |
10 pkt. |
Pracę studenta
cechuje:
bogactwo
słownictwa/ znajomość słownictwa z danego
zakresu tematycznego, |
6-0 |
|
stosowanie
urozmaiconych struktur gramatycznych, struktur
składniowych, |
4-0 |
|||
|
IV. Poprawność Językowa |
|
15 pkt. |
- za każdy błąd
gramatyczny, leksykalny i
stylistyczny
(odejmujemy – 0,5 pkt )
- za błędy
ortograficzne/ interpunkcyjne
(odejmujemy – 0,25 pkt.) |
|
Kryteria oceniania prac pisemnych na II i III roku (prace zaliczeniowe/ egzamin)
|
Kryterium Główne |
Składowe kryterium |
Max ilość Pkt. |
Przydział punktów |
Szczegółowy
przydział punktów |
|
I. Treść
|
- zgodność z
tematem/
trafność wypowiedzi
- wyczerpanie
tematu - wykazanie się wiedzą na temat |
8 pkt. |
Student:
-
odpowiada wyczerpująco
-
właściwie zrozumiał polecenie zawarte w temacie;
-
uwzględnił wszystkie elementy tematu;
-
wykazuje się dużą wiedzą na dany temat |
8-6 |
|
-
formułuje wypowiedź niezbyt wyczerpującą
-
właściwie zrozumiał polecenie zawarte w temacie
-
wykazuje dosyć słabą wiedzą na dany temat
|
5-3
|
|||
|
-
wypowiada się,
stosując znikomą ilość informacji;
-
wypowiada
się nie na temat
lub nie udziela odpowiedzi
-
nie wykazuje się
wiedzą na dany temat |
2-0 |
|||
|
II. kompozycja pracy
|
-
uwzględnienie
wszystkich części pracy (wstęp, rozwinięcie,
zakończenie)
-
zachowane
proporcje między częściami pracy
-
praca odpowiada
danej formie stylistycznej
-
logiczny układ
treści
-
spójność pracy /
(zdania logicznie ze sobą powiązane)
|
7 pkt. |
Praca studenta:
-
w pełni odpowiada
danej formie stylistycznej,
-
jest poprawna pod
względem kompozycji,
-
ma
(bardzo) logiczny układ,
-
jest spójna -
zdania powiązane ze sobą w sposób logiczny, |
7-6 |
|
-
jest niespójna,
-
nie w pełni
odpowiada formie stylistycznej,
-
wykazuje
niedociągnięcia w logicznym układzie treści,
|
5-3 |
|||
|
- nie odpowiada
formie stylistycznej,
- odznacza się
brakiem spójności tekstu (chaos w połączeniach
zdaniowych), - jest niepoprawnie zbudowana, |
2-0 |
|||
|
III. Bogactwo językowe
|
- styl języka
odpowiada formie
-
stosowanie urozmaiconego słownictwa oraz
struktur gramatycznych |
10 pkt. |
Pracę studenta
cechuje:
bogactwo
słownictwa/ znajomość słownictwa z danego
zakresu tematycznego, |
5-0 |
|
stosowanie
urozmaiconych struktur gramatycznych, struktur
składniowych, |
5-0 |
|||
|
IV. Poprawność Językowa |
|
15 pkt. |
- za każdy błąd
gramatyczny, leksykalny i
stylistyczny
(odejmujemy – 1 pkt ) - za błędy ortograficzne/ interpunkcyjne (odejmujemy – 0,5 pkt.) |
|