Menu główne:
Koncepcja zajęć > pisanie ze stylistyką
Pisanie ze stylistyką: treści programowe
Studia stacjonarne pierwszego stopnia
|
|
Rodzaje tekstów |
Zaliczenie /
egzamin |
|
I rok,
sem. 1 (30h)
poziom B1 |
Pisanie twórcze
1.
Kurzgeschichten/Kurzerzählung (z. B. Bildergeschichten,
Lügengeschichten, Kriminalgeschichten,
Fantasiegeschichten, Märchen etc.)
Prowadzenie korespondencji
2.
Persönlicher Brief
mit Elementen von einem Bericht
(Ereignisse) und einer Schilderung (Erfahrungen,
Gefühle). |
Zaliczenie na podstawie 3 prac napisanych na
zajęciach (ein Brief, zwei Kurzgeschichten).
Dopuszcza się korzystanie ze słownika
dwujęzycznego i jednojęzycznego. |
|
I rok,
sem. 2 (30h)
poziom B1+ |
Prowadzenie
korespondencji
1.
Erlebnisbericht (z. B. Reisebericht) als Teil eines
persönlichen Briefs
Pisanie twórcze
2.
Beschreibung (eines Bildes, eines Vorgangs)
Przetwarzanie tekstu
3.
persönlichen Brief schreiben als Paralleltext (Anhang z.
B. eines Dialogs, einer Notiz, Pressemeldung
etc.) |
Zaliczenie na podstawie 3 prac napisanych na
zajęciach (Bericht, Beschreibung, Brief).
Dopuszcza się korzystanie ze słownika
dwujęzycznego i jednojęzycznego.
Egzamin: student wybiera jeden z 2 rodzajów
tekstu wprowadzonych w obu semestrach.
Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i
jednojęzycznego. |
|
II rok,
sem. 3 (30 h)
poziom B2 |
Pisanie twórcze
(kreatywne)
1.
Inhaltsangabe
2.
Film- oder Theaterstückrezension
Pisanie sprawozdań,
rozprawek i opracowań
3.
Problemerörterung anhand Vorgaben (z. B. Statistik,
Zeitungsartikel etc.) |
Zaliczenie na podstawie 3 prac napisanych na
zajęciach.
Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i
jednojęzycznego. |
|
II rok
sem. 4 (30 h)
poziom B2+ |
Prowadzenie
korespondencji
1.
Bewerbungsschreiben / Motivationsbrief und CV
(Europass), Antrag (z. B. um ein Stipendium,
Praktikum etc.)
Pisanie sprawozdań,
rozprawek i opracowań
2.
Referat (Text)
Przetwarzanie
tekstu
3.
Zusammenfassung eines kurzen populärwissenschaftlichen
Textes |
Zaliczenie na podstawie 3 prac napisanych na
zajęciach lub/i w domu
Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i
jednojęzycznego.
Egzamin: student wybiera jeden z 2 rodzajów
tekstu wprowadzonych w obu semestrach.
Dopuszcza się korzystanie ze słownika dwujęzycznego i
jednojęzycznego. |
|
III rok,
sem. 5 (30h)
poziom B2+/C1 |
Pisanie sprawozdań,
rozprawek i opracowań
1.
Erörterung / Argumentieren
2.
Textinterpretation (schriftliche Textanalyse)
Przetwarzanie
tekstu
3.
Zusammenfassung einer Debatte (z. B. einer
Fernsehdiskussion) oder eines Pressetextes (z.
B. einer Diskussion oder eines Interviews) |
Zaliczenie na podstawie 3 prac napisanych na
zajęciach.
Nie dopuszcza się korzystania ze słownika dwujęzycznego i
jednojęzycznego.
|