Przejdź do treści Przejdź do menu głównego
  • Facebook
  • Poczta UWM
  • Wydziały
  • Szukaj
  • BIP
  • English
  • Przewodnik
  • Kontakt
  • Zaloguj
  • Wydarzenia
  • Komunikaty
  • Wiadomości
  • Konferencje
  • Ogłoszenia
  • Zapowiedzi
Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie

Filia w Ełku

Jesteś tutaj

  • Strona główna
  • Fotogaleria

Menu główne

  • Filia
  • E-learning
  • Pielęgniarstwo
  • Studenci
  • ZAJĘCIA ZDALNE
  • KONSULTACJE
  • Wsparcie w zakresie eliminacji praktyk dyskryminacyjnych lub niewłaściwego traktowania
  • Rekrutacja
  • Aktualności
  • Fotogaleria
    • Wycieczka dydaktyczna do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej
  • CIVITAS ET LEX
  • Jakość kształcenia
  • Legia Akademicka
  • Biblioteka
  • Konferencje
  • Wydawnictwo

Odwiedź nasz profil na Facebooku

PPiW - Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej

‹ › Pełny ekran

W ramach przedmiotu Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej studenci czwartego roku Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej zostali zapoznani z Metodą Dobrego Startu. Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii dzieci z ryzyka dysleksji. Opiera się ona na  wielozmysłowym uczeniu się: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowym .  Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie rysowania, poznawanie liter i cyfr.

Studenci poznali teoretyczne podstawy Metody Dobrego Startu, wybrane ćwiczenia: ćwiczenia orientacyjno – porządkowe, orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni, ćwiczenia językowe, a następnie ruchowe, ruchowo – słuchowe (rytmiczne) i ruchowo – słuchowo – wzrokowe oraz przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie litery na podstawie odpowiedniej piosenki.

Prowadząca warsztaty dr Joanna Szkatuła przedstawiła uczestnikom wiele ciekawych propozycji  zabaw, ćwiczeń oraz piosenek do wykorzystania w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Oprócz poznania nowych form i metod dydaktycznych studenci mieli możliwość aktywnego udziału w zajęciach i dobrej zabawy.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej

Deklaracja dostępności

Powrót do góry