Dane kontaktowe

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Wydział Nauk Ekonomicznych
Katedra Rynku i Konsumpcji
pl. Cieszyński 1/327
10-720 Olsztyn
Kierownik Katedry - dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM
mariola.grzybowska@uwm.edu.pl
Sekretariat: mgr Izabela Sekuła (pok. 327)
czynny: poniedziałek-piątek
krik@uwm.edu.pl
+48 89 523 35 14

 

Informacje ogólne

Katedra Rynku i Konsumpcji powstała 1 listopada 2019 r. głównie na bazie byłej Katedry Mikroekonomii, która - z kolei – została utworzona 1 stycznia 2004 r. przez przejście dwojga pracowników z b. katedry Ekonomii do b. Katedry Ekonomiki Przemysłu Spożywczego.

W skład Katedry Rynku i Konsumpcji poza pracownikami b. Katedry Mikroekonomii weszli pracownicy byłych Katedr: Metod Ilościowych, Analizy Rynku i Marketingu, Polityki Społecznej i Ubezpieczeń oraz Towaroznawstwa i Badań Żywności. Poszerzyło to kompetencje metodyczne Katedry i pozwoliło na utworzenie kilku zespołów badawczych.

Obecnie pracownicy Katedry stanowią 17-osobowy zespół, w tym 5 profesorów uczelni, 9 adiunktów, 2 asystentów i jeden pracownik administracyjny. Aktywność badawcza oraz dydaktyczna Katedry - zgodnie z jej nazwą – koncentruje się wokół zagadnień rynku i konsumpcji. Z racji dotychczasowego dorobku naukowego większości pracowników, rynkiem szczególnie często będącym przedmiotem ich badań jest rynek żywnościowy. Te same względy powodują, że oprócz ściśle związanych z rynkiem i konsumpcją w Katedrze realizowane są przedmioty z zakresu zastosowań informatyki i wybranych aspektów zarządzania w gospodarce żywnościowej.

 

Badania naukowe

W Katedrze realizowanych jest kilka tematów badawczych w ramach następujących obszarów:

Obszary badawcze Członkowie zespołów
Mikroekonomiczne determinanty kształtowania konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw i branżdr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM; dr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; dr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM; dr Dominika Kuberska; dr Tomasz Wierzejski
Klastry jako sieci relacji w kontekście budowania konkurencyjności przedsiębiorstw, branż i gospodarekdr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; dr hab. inż. Adam Rudzewicz, prof. UWM; dr Dominika Kuberska; dr Aleksandra Olejarz-Wahba
Rola instytucji w rozwoju rynków i kształtowaniu innowacyjności gospodarekdr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM; dr hab inż. Adam Rudzewicz, prof. UWM; dr Dominika Kuberska; dr Daniel Rzeczkowski
Ekonomiczno-behawioralne uwarunkowania zachowań konsumentów i gospodarstw domowychdr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; dr hab. Iwona Batyk, prof. UWM; dr hab. inż. Adam Rudzewicz, prof. UWM; dr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM; dr hab. inż. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM; dr Justyna Witkowska
Postawy i preferencje konsumentów na rynku żywnościowym ze szczególnym uwzględnieniem rynku żywności regionalnej, tradycyjnej i ekologicznejdr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; dr hab. Iwona Batyk, prof. UWM; dr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM
Współczesne uwarunkowania umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, branż i sektorówdr hab. Iwona Batyk, prof. UWM, dr Małgorzata Kędzior-Laskowska, dr Dominika Kuberska, dr Grzegorz Szczubełek, dr Tomasz Wierzejski, dr Justyna Witkowska
Ekonomiczno-jakościowe aspekty internacjonalizacji usług transportowych i spedycyjnychdr Małgorzata Kędzior-Laskowska, dr Grzegorz Szczubełek, dr Tomasz Wierzejski

 

Projekty badawcze realizowane w Katedrze

Działalność Katedry odznacza się interdyscyplinarnym podejściem, łącząc badania naukowe z praktycznymi zastosowaniami. Współpraca z instytucjami publicznymi, branżowymi i naukowymi umożliwia tworzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających rozwój zrównoważony w obszarach miejskich, rolnictwie i zarządzaniu konsumenckim.

Realizowane projekty obejmują szeroką gamę tematów, łącząc teorię z praktycznymi rozwiązaniami.

Nazwa/rodzaj i opis projektu Wykonawcy
Projekty współfinansowane przez Krajowy Ośrodek Wparcia Rolnictwa (szczegóły)
2024 r.
Instytucjonalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju gospodarstw rolnych na Warmii i Mazurach ze szczególnym uwzględnianiem działalności KOWR (umowa nr 4/2024/EDU)
Koordynator projektu: dr hab. M. Grzybowska–Brzezińska, prof. UWM; Kierownik: dr Zbigniew Nasalski; Wykonawcy: dr hab. M. Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM, dr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM, dr hab. Wiesława Lizińska, prof.UWM, dr Tomasz Wierzejski, dr Dominika Kuberska
2023 r.
Diagnoza funkcjonowania i rozwoju gospodarstw rolnych regionu Warmii i Mazur w warunkach Wspólnej Polityki Rolnej po 2023 roku ze szczególnym uwzględnieniem założeń Europejskiego Zielonego Ładu (umowa nr 7/2023/EDU)
Kierownik: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; Wykonawcy: dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM, prof. dr hab. Renata Marks-Bielska, dr Dominika Kuberska, dr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM, dr Zbigniew Nasalski, mgr Marta Garela
2022 r.
Perspektywa prorozwojowej adaptacji gospodarstw rolnych regionu Warmii i Mazur w kontekście Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej ze szczególnym uwzględnieniem założeń Zielonego Ładu (umowa nr 11/2022/EDU)
Kierownik: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; Wykonawcy: dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM, prof. dr hab. Renata Marks-Bielska, dr hab. Małgorzata Juchniewicz, prof. UWM, dr hab. Zbigniew Brodziński, prof.U WM, dr hab. Iwona Batyk, prof.UWM, dr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM, dr hab. Iwona Czaplicka-Kozłowska, prof. UWM, dr Dominika Kuberska, dr Dominika Jakubowska, dr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM, dr Zbigniew Nasalski, mgr Marta Garela
2021 r.
Inwestycje i ich znaczenie w stymulowaniu możliwości wykorzystania potencjału Zasobu WRSP (umowa nr 3/WFKIW/2020)
Kierownik: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; Wykonawcy: dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM, prof. dr hab. Roman Kisiel, prof. zw., dr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM, dr Tomasz Wierzejski, dr Dominika Kuberska
2020 r.
Uwarunkowania rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w aspekcie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego (umowa nr 3/2021/EDU)
Kierownik: dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM; Wykonawcy: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM, prof. dr hab. Renata Marks-Bielska, dr hab. Małgorzata Juchniewicz, prof. UWM, dr hab. Zbigniew Brodziński, prof. UWM, dr Karolina Babuchowska, dr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM, dr Zbigniew Nasalski, dr Katarzyna Chrobocińska, dr Katarzyna Łukiewska

 

Nazwa/rodzaj i opis projektu Wykonawcy
Badania na rzecz rolnictwa ekologicznego (opis i raport projektu)
Tytuł projektu: “Marketing, promocja oraz analiza rynku: diagnoza poziomu wartości podaży oraz uwarunkowań rozwoju produkcji roślinnej i zwierzęcej w sektorze rolnictwa ekologicznego w Polsce. Określenie wolumenu konkurencyjnych roślinnych i zwierzęcych produktów rolnictwa ekologicznego o najwyższym potencjale rozwoju.”
Okres trwania: 1.05 – 15.11.2023 r.
Dofinansowanie: 166 001,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 166 001,00 zł
Kierownik projektu: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM; Wykonawcy: dr Dominika Kuberska, dr Dominika Jakubowska

 

Nazwa/rodzaj i opis projektu Wykonawcy
MINATURY
Dekompozycja czynników i ich wpływ na zachowanie klientów na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w procesie zakupu usługi (NGR/252/2022)

Termin realizacji: 2023-2024
Kierownik: dr Justyna Witkowska
Współdzielona mikro-mobilność w miastach – pomiędzy interesem publicznym a prywatnym (DEC-2023/07/X/HS4/01260)

Termin realizacji: 2023-2024
Kierownik: dr Małgorzata Kędzior-Laskowska
Oczekiwania a rzeczywistość: rola organizacji klastrowych w ekosystemie gospodarczym w świetle pandemii SARS-CoV-2 (DEC-2020/04/X/HS4/00091)

Termin realizacji: 2020-2021
Kierownik: dr Dominika Kuberska
Atrybuty autentyczności informacji o tradycyjnych produktach żywnościowych (DEC-2019/03/X/HS4/00198)

Termin realizacji: 2019-2020
Kierownik: dr Dominika Jakubowska

 

Nazwa/rodzaj i opis projektu Wykonawcy
Projekty międzynarodowe
Clusters as platforms for business-research (B2R)/research-business (R2B) relations – międzynarodowy projekt finansowany przez International Visegrad Fund w ramach Grantów Wyszehradzkich

Okres realizacji: 2021-2022

The project is co-financed by the Governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad Grants from International Visegrad Fund. The mission of the fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.
Sources: https://www.visegradfund.org; https://v4clusters.sgh.waw.pl
Kierownik projektu z ramienia UWM: dr Dominika Kuberska; Wykonawcy: dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM, dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM, dr Małgorzata Kędzior-Laskowska

 

Zagadnienia prac dyplomowych

Pracownicy Katedry prowadzą seminaria oraz promują opracowane i przygotowane przez studentów prace dyplomowe (na studiach pierwszego i drugiego stopnia) na kierunkach Ekonomia, Zarządzanie oraz Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Wykazy proponowanych zagadnień naukowych, związanych z kierunkiem i poziomem studiów zamieszczono poniżej.

Kierunek Ekonomia - poziom licencjacki
  • Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu decyzji zakupowych młodych dorosłych. Ekonomia współdzielenia a zachowania klientów na rynku usług transportowych. Świadomość ekologiczna a decyzje zakupowe konsumentów na rynku spożywczym. Motywy i determinanty zakupu produktów premium na rynku odzieżowym. Decyzje zakupowe nabywców wobec marek własnych sieci handlowych. Rola opinii w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Wpływ mikroinfluencerów na zachowania zakupowe na rynku kosmetycznym. Determinanty wyboru usług bankowych przez młodych dorosłych. Cyfrowe portfele a zwyczaje zakupowe polskiego konsumenta. Zrównoważona moda a decyzje zakupowe konsumentów. Konkurencyjność polskiego sektora rolnictwa na tle Unii Europejskiej. Potencjał i pozycja konkurencyjna branży turystycznej w Polsce. Konkurencyjność Polski w obszarze eksportu dóbr wysoko przetworzonych - (dr Dominika Kuberska)
  • Wpływ reklamy na decyzje zakupowe kobiet na rynku kosmetycznym. Starzenie się społeczeństwa a sytuacja na rynku pracy w Polsce. Uwarunkowania zachowań pokolenia Z na rynku ubezpieczeń społecznych. Determinanty rozwoju zjawiska komercjalizacji w sporcie zawodowym. Uwarunkowania sytuacji kobiet na rynku pracy. Zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy w aspekcie ograniczenie marnotrawstwa żywności. Świadomość ekologiczna konsumentów a rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw sektora przemysłu spożywczego na przykładzie regionu Warmii i Mazur. Zachowania konsumpcyjne gospodarstw domowych a poziom i struktura ich dochodów. Znaczenie procesu edukacji w kształtowaniu profilu zawodowego absolwentów i ich mobilności na rynku pracy. Zachowania konsumentów na rynku żywności ekologicznej. Inwestycje w metale szlachetne jako alternatywna forma lokowania kapitału. Znaczenie turystyki w budowaniu atrakcyjności wybranych regionów Polski - (dr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM)
Kierunek Ekonomia - poziom magisterski
  • Zagadnienia skupione na problematyce marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu usług oraz jakości obsługi klienta i zarządzania zaufaniem. Jakość obsługi klienta. Satysfakcja klienta. Lojalność konsumenta. Konkurencyjność produktów. Wizerunek marki. Zaufanie (wewnątrzorganizacyjne, międzyorganizacyjne, konsumenckie, do marki). Promocja, reklama. Media społecznościowe. Marketing terytorialny. Marketing sensoryczny. Zachowanie konsumenta. Handel elektroniczny - (dr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM)
Kierunek Zarządzanie - poziom licencjacki
  • Jakość w działalności usługowej. Ocena jakości usług przez konsumenta (usługi ubezpieczeniowe, bankowe, hotelarskie, gastronomiczne itp.). Proces planowania i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Public relations jako element zarządzania przedsiębiorstwa. Rola zarządzania jakością na rynku (w przedsiębiorstwie). Satysfakcja klienta w działalności usługowej. Specyfika dystrybucji produktów i jej wpływ na jego funkcjonowanie oraz pozycję na rynku. System motywowania w przedsiębiorstwie. Ocena jakości usługi ubezpieczeniowej na przykładzie ubezpieczeń majątkowych. Zastosowanie internetu w zarządzaniu zakładem ubezpieczeń. Rola agenta ubezpieczeniowego w procesie sprzedaży ubezpieczeń na życie. Satysfakcja klienta korzystającego z ubezpieczeń Autocasco. Determinanty jakość usług ubezpieczeniowych. Media społecznościowe jako nowoczesna strategia marketingowa w zarządzaniu zakładem ubezpieczeń. Wpływ decyzji klienta na zmiany zachodzące w usługach ubezpieczeniowych. Znaczenie kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych w opinii klientów. Poziom satysfakcji klientów korzystających z usług agenta ubezpieczeniowego. Zarządzanie satysfakcją klienta korzystającego z ubezpieczeń komunikacyjnych. Wpływ jakości usług turystycznych na satysfakcję konsumenta. Działalność brokera ubezpieczeniowego – (dr Justyna Witkowska)
Kierunek Zarządzanie - poziom magisterski
  • Digitalizacja w procesie obsługi klienta w e-handlu. Gamifikacja jako nowe narzędzie pozyskiwania klientów. Socjokracja, a skuteczność podej-mowanych decyzji w przedsiębiorstwie. Instrumenty marketingu relacji a koszty tworzenia wartości. Systemy motywacji pracowników a logistyczne zarządzanie w MŚP. Proekologiczne zachowania konsumentów a logistyczna obsługa klienta. Wpływ dzieci i młodzieży na procesy decyzyjne gospodarstwa domowego. Uwarunkowania internacjonalizacji zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach. Zachowania konsumentów pokoleń Y i Z na rynku e-commerce w Polsce. Skuteczność zarządzania w sektorze finansowym a profil kobiety menedżera. Logistyczna obsługa klientów a ich zadowolenie na rynku TSL. Techniki lean management a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Efektywność wykorzystania źródeł finansowania w regionie Warmii i Mazur. Specyfika pokoleń Y i Z a skuteczność zarządzania zasobami ludzkimi. Ekonomiczne determinanty działań marketingowych przedsiębiorstw z wykorzystaniem serwisów społecznościo-wych. Reklama w logistycznej obsłudze klienta w branży transportowej. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w instrumentach e-marketingu. Proces logistycznej obsługi klienta a przewaga konkurencyjna firmy – (dr hab. inż. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM)
  • Postawy konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju w wybranej branży. Zachowania zakupowe konsumentów w różnych grupach demograficznych. Liderzy opinii a decyzje konsumenckie. Zachowania konsumentów wobec innowacji w płatnościach mobilnych. Satysfakcja z obsługi klienta a lojalność konsumentów. Zachowania konsumentów wobec produktów ekologicznych. Personalizacja produktów a zadowolenie klienta. Programy lojalnościowe a zaangażowanie klientów. Segmentacja konsumentów na wybranym rynku. Rola postrzeganej wartości w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Systemy znakowania produktów żywnościowych a wybory konsumentów. Postawy konsumentów wobec innowacji produktowych. Postawy konsumentów wobec marnotrawienia żywności. Preferencje zakupowe konsumentów w sklepach stacjonarnych a e-commerce - (dr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM)
Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji - poziom inżynierski
  • Zagadnienia skupione na problematyce marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu usług oraz jakości obsługi klienta i zarządzania zaufaniem. Jakość obsługi klienta. Satysfakcja klienta. Lojalność konsumenta. Konkurencyjność produktów. Wizerunek marki. Zaufanie (wewnątrzorganizacyjne, międzyorganizacyjne, konsumenckie, do marki). Promocja, reklama, media społecznościowe. Marketing terytorialny. Marketing sensoryczny. Zachowanie konsumenta. Handel elektroniczny - (dr hab. inż. Adam Rudzewicz)

 

Działalność dydaktyczna

Pracownicy Katedry prowadzą działalność dydaktyczną w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów i seminariów dyplomowych na stacjonarnych i niestacjonarnych studiach realizowanych na macierzystym wydziale oraz innych wydziałach UWM w Olsztynie.

Wykaz prowadzonych przedmiotów (z sylabusami) w roku akademickim 2024/2025

Nazwa przedmiotu (alfabetycznie)/Sylabus Prowadzący
Wydział Nauk Ekonomicznych - studia stacjonarne
Analiza rynkudr Dominika Kuberska
Budowanie wizerunku produktu i markidr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM
Ekonomika konsumpcjidr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM
Ilościowe badania marketingowedr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM
Informatyka w zarządzaniudr Daniel Rzeczkowski
Magazynowanie i transportdr Grzegorz Szczubełek
Marketingdr Katarzyna Andruszkiewicz
Mikroekonoma konkurencyjnościdr Dominika Kuberska
Mikroekonomia (E)dr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM
dr Grzegorz Szczubełek
Mikroekonomia (LOG)dr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM
dr Grzegorz Szczubełek
Mikroekonomia (Z)dr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM
dr Aleksandra Olejarz
Mikroekonomia (ZiP)dr Tomasz Wierzejski
dr Grzegorz Szczubełek
Mikroekonomia konkurencyjnościdr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Podstawy marketingudr Katarzyna Andruszkiewicz
Podstawy ubezpieczeńdr Justyna Witkowska
Procesy informacyjne w zarządzaniudr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM
Repetytorium (E)dr Tomasz Wierzejski
Repetytorium (Z)dr Tomasz Wierzejski
Rynek czynników wytwórczychdr Andrzej Kowalkowski
Seminarium dyplomowe dr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM
Seminarium licencjackie II (E)dr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
dr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM
Seminarium licencjackie II (Z)dr Andrzej Kowalkowski
Seminarium magisterskie I (E)dr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM
Seminarium magisterskie i praca magisterska III (Z)dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM
Seminarium magisterskie i praca magisterska I (Z)dr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM
Statystykadr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM
Statystyka matematycznadr Aleksandra Olejarz
Strategie produktów innowacyjnychdr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM
Techniki badania preferencji konsumenckichdr hab. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM
Transport i spedycjadr Małgorzata Kędzior-Laskowska
Ubezpieczenia finansowedr Justyna Witkowska
Ubezpieczenia w zarządzaniu ryzykiemdr Justyna Witkowska
Zachowania konsumentówdr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Zarządzanie produktemdr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM
Zarządzanie sprzedażądr Andrzej Kowalkowski
Wydział Nauk Ekonomicznych - studia niestacjonarne
Analiza rynkudr Dominika Kuberska
Ekonomika konsumpcjidr hab. Dominika Jakubowska, prof. UWM
F3 Mikroekonomia konkurencyjnościdr Dominika Kuberska
Informatyka w zarządzaniudr Daniel Rzeczkowski
Magazynowanie i transportdr Grzegorz Szczubełek
Marketingdr Katarzyna Andruszkiewicz
Mikroekonomia (E)dr Tomasz Wierzejski
dr Grzegorz Szczubełek
Mikroekonomia (LOG)dr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM
Mikroekonomia (Z)dr Tomasz Wierzejski
dr Aleksandra Olejarz
Mikroekonomia (ZiP)dr Tomasz Wierzejski
dr Grzegorz Szczubełek
Mikroekonomia konkurencyjnościdr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
PDW VI: Business and finanse in the global market/ Microeconomics of Competitiveness / w j. angielskimdr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM
Podstawy ubezpieczeńdr Justyna Witkowska
Repetytorium (E)dr Tomasz Wierzejski
Repetytorium (Z)dr Tomasz Wierzejski
Rynek czynników wytwórczychdr Andrzej Kowalkowski
Statystyka matematycznadr Daniel Rzeczkowski
Strategie produktów innowacyjnychdr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM
Transport i spedycjadr Małgorzata Kędzior-Laskowska
Ubezpieczenia finansowedr Justyna Witkowska
Ubezpieczenia w zarządzaniu ryzykiemdr Justyna Witkowska
Zarządzanie sprzedażądr Andrzej Kowalkowski
Podstawy marketingudr Katarzyna Andruszkiewicz
Wydział Humanistyczny
Mikroekonomia dr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM
Konsument w gospodarce globalnejdr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Badania i analizy marketingowedr Andrzej Kowalkowski
Zarządzanie ryzykiemdr Justyna Witkowska
Wydział Geoinżynierii
Protokół dyplomatycznydr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Technologia żywnościdr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Wydział Nauk o Żywności
Gastronomia w hotelarstwiedr hab. Iwona M. Batyk, prof. UWM
Logistyka w łańcuchu żywnościowymdr Grzegorz Szczubełek
Wydział Nauk Technicznych - studia stacjonarne i niestacjonarne
Transport i spedycjadr Małgorzata Kędzior-Laskowska
Wydział Bioinżynierii Zwierząt
Ekonomika rynku produktów zwierzęcychdr Andrzej Kowalkowski

 

 

Skład osobowy/biogramy oraz konsultacje pracowników w roku akademickim 2024/25 - semestr zimowy

Imię i nazwisko/Biogram Dzień Godziny Forma Pokój* Telefon E-mail
dr Katarzyna Andruszkiewicz poniedziałek 11:15-12:15 stacjonarnie 422 +89 523 44 71
dr hab. Adam Balcerzak, prof. UWM poniedziałek

wtorek
07:00-08:00 stacjonarnie Wydz. Hum. s. 30
Wydz. NSpoł. i Prawa a. Karmazynowa
+89 523 37 47
dr hab. Iwona Batyk, prof. UWM środa 11:30-13:00 stacjonarnie 422 +89 253 52 09
dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM środa 08:00-09:00 stacjonarnie 326 +89 523 36 14
dr hab. inż. Małgorzata Grzywińska-Rąpca, prof. UWM czwartek 11:30-13:00 stacjonarnie 429A +89 523 37 79
dr hab. Dominika Jakubowska czwartek 08:10-09:40 stacjonarnie 424 +89 523 36 70
dr Małgorzata Kędzior-Laskowska czwartek 11:30-13:00 stacjonarnie 422 +89 523 44 71
dr Andrzej Kowalkowski czwartek 09:00-11:00 stacjonarnie 420 +89 523 41 34
dr Dominika Kuberska wtorek 09:45-11:15 stacjonarnie 421
dr Aleksandra Olejarz czwartek 10:00-11:30 TEAMS 426 +89 523 37 55
dr hab. Adam Rudzewicz, prof. UWM poniedziałek piątek 13:00-14:00 11:30-12:30 stacjonarnie 420 +89 523 41 34
dr Daniel Rzeczkowski wtorek 09:30-11:30 stacjonarnie/zdalnie kod teams : rd5f9bj 426 +89 523 37 55
dr Grzegorz Szczubełek wtorek 12:00-13:30 stacjonarnie 329 +89523 36 69
dr Tomasz Wierzejski piątek 08:30-10:00 stacjonarnie 8/O4 +89 523 44 46
dr Justyna Witkowska czwartek 18:30-20:00 stacjonarnie 431 +89 523 65 94
*Pokoje w bud. przy pl. Cieszyńskim 1; O4 - pokoje w bud. przy ul. M. Oczapowskiego 4

 

 

Monografie

Autorzy: Adam Rudzewicz, Anna Stychalska-Rudzewicz
ISBN: 978-83-62775-80-4
Rok wydania: 2024

Autorzy: M. Grzywińska-Rąpca, K. Andruszkiewicz, M. Grzybowska-Brzezińska, P. Oktaba
ISBN: 978-83-62775-83-5
Rok wydania: 2024

Autorzy: M. Grzybowska-Brzezińska, W. Lizińska, M. Grzywińska-Rąpca, D. Kuberska, R. Marks-Bielska
ISBN: 978-83-65605-7-19
Rok wydania: 2023

Autor: Katarzyna Andruszkiewicz
ISBN: 978-83-65605-60-3
Rok wydania: 2023

Autorzy: Dominika Jakubowska, Adam Rudzewicz, Iwona M. Batyk
ISBN: 978-83-65605-55-9
Rok wydania: 2022

Autorzy: M. Grzybowska-Brzezińska, M. Kędzior-Laskowska, D. Kuberska, W. Lizińska i inni
Publikacja ukazała się w ramach projektu nr 22030333 International Visegrad Fund
Rok wydania: 2022

Autorzy: M. Grzybowska-Brzezińska, W. Lizińska, M. Grzywińska-Rąpca, D. Kuberska
ISBN: 978-83-65605-56-6
Rok wydania: 2022

Autorzy: Mariola Grzybowska-Brzezińska, Małgorzata Grzywińska-Rąpca, Iwona M. Batyk
ISBN: 978-83-65605-51-1
Rok wydania: 2022

Autorzy: Mariola Grzybowska-Brzezińska, Dominika Kuberska
ISBN: 978-83-65605-52-8
Rok wydania: 2022

Autorzy: Adam Rudzewicz, Jacek Michalak, Paweł Merło
ISBN: 978-83-65605-46-7
Rok wydania: 2021

Autorzy: W. Lizińska, M. Grzybowska-Brzezińska, M. Grzywińska-Rąpca, K. Babuchowska, K. Chrobocińska
ISBN: 978-83-62775-50-7
Rok wydania: 2021

Autor: Małgorzata Grzywińska-Rąpca
ISBN: 978-83-8100-308-7
Rok wydania: 2021

Autor: Justyna Witkowska
ISBN: 978-83-65605-20-7
Rok wydania: 2020

Autorzy: Małgorzata Grzywińska-Rąpca, Aleksandra Olejarz
ISBN: 978-83-8100-237-0
Rok wydania: 2020

Autor: Iwona Michalina Batyk
ISBN: 978-83-65605-17-7
Rok wydania: 2020