dr hab. Anna Drogosz - materiały dla studentów
Wstęp do językoznawstwa
Test quizu Wstęp do językoznawstwa
Link do Zespołu na Teams Wstęp do językoznawstwa 2023/2024
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aTSMFopSRDMPr6nE27mHc_RQrYjA3tfJjxIBmvgIDPBc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=68a82874-63a0-47ed-b4e8-94077015e5b6&tenantId=258bd77a-7bbb-44db-855d-0833ab813c1b
Zasady zaliczenia wykładu ze Wstępu do językoznawstwa
- Obecność na wykładzie jest obowiązkowa.
- Student jest odpowiedzialny za osobiste podpisanie listy obecności.
- Wypełnienie testów z wiedzy (quizu) online w wymaganym terminie (7 dni).
- Link do testów jest podawany po wykładzie, w zespole Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aTSMFopSRDMPr6nE27mHc_RQrYjA3tfJjxIBmvgIDPBc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=68a82874-63a0-47ed-b4e8-94077015e5b6&tenantId=258bd77a-7bbb-44db-855d-0833ab813c1b
- Po wyznaczonym terminie dostęp do testu jest zablokowany.
- Za każdy test/quiz student otrzymuje punkty.
- Testy mają różną liczbę punków.
- Testów nie można poprawiać ani robić po terminie.
- Ocena końcowa jest wynikiem sumy punktów z całego semestru.
- Aby uzyskać ocenę pozytywną konieczne jest otrzymanie minimum 60% wartości punktów z całego semestru.
- Jeżeli student jest nieobecny z powodu wypadku losowego i przedstawi osobiście lub prześle pisemne usprawiedliwienie nieobecności, test z tego dnia go nie obowiązuje i nie wlicza się do ogólnej sumy punktów.
- Jeżeli student jest obecny na wykładzie, ale nie wykona testu/quizu otrzymuje 0 punktów.
- Jeżeli student jest nieobecny na wykładzie i nie wykona testu/quizu otrzymuje 0 punktów.
- Jeżeli student jest nieobecny i nie ma usprawiedliwienia, ale zrobi test w wyznaczonym terminie otrzymuje 50% wartości punktów z ten test/quiz.
- W indywidulanych i uzasadnionych przypadkach możliwe jest ustalenie odrębnych zasad zaliczenia z prowadzącym.
Zajęcia specjalizacyjne (I FA MU)
Handouty z wykładów:
Coherence
Cohesion (Transitions 1; Transitions 2)
Cross-culural variation in metaphor
Aspects of metaphors in variation
Metaphor in education
Frank Boers "Metaphor awareness and vocabulary retention" Applied Linguistics 21/4: 553-571 Oxford University Press
Joan Turner, ‘'Turns of Phrase and Routes to Learning: The Journey Metaphor in Educational Culture"
The origin of language
Computer Mediated Communication