Regulamin funkcjonowania Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
Załącznik nr 1
do Uchwały nr 7 RND inżynieria mechaniczna UWM w Olsztynie
z dnia 09.01.2020 r.
Regulamin funkcjonowania
Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
§ 1
Terminy i informacja o posiedzeniach Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna (zwanej dalej Radą)
- Posiedzenia Rady odbywają się zgodnie z terminarzem przedstawionym przez Przewodniczącego Rady na początku roku akademickiego. Jeżeli terminarz posiedzeń Rady nie zostanie przedstawiony, posiedzenia Rady są zwoływane według potrzeb.
- Ramowy program posiedzenia, określony w zawiadomieniu o posiedzeniu, jest przesłany pocztą elektroniczną do członków Rady, na wskazany przez nich adres, nie później niż 7 dni przed datą posiedzenia. W przypadkach nadzwyczajnych dopuszcza się przesłanie ramowego programu posiedzenia w terminie krótszym, jednak nie później niż dzień przed terminem posiedzenia.
- O każdej zmianie adresu poczty elektronicznej członek Rady jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Przewodniczącego. Wysyłanie powiadomień na adresy wskazane przez członków Rady uznaje się za skuteczne.
§ 2
Zgłaszanie spraw pod obrady Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
W sprawach wymagających decyzji lub zaopiniowania przez Radę (m.in. awansów naukowych, stanowisk, zatrudnienia), jest wymagane złożenie kompletu dokumentów do Dziekana Wydziału Nauk Technicznych, który przekazuje je Przewodniczącemu Rady do dalszego procedowania.
§ 3
Obecność na posiedzeniu Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
- Członek Rady jest zobowiązany osobiście uczestniczyć w jej posiedzeniach.
- Członek Rady swoją obecność na posiedzeniu Rady potwierdza podpisem na imiennej liście obecności.
- O swojej nieobecności oraz jej przyczynach członek Rady zawiadamia ustnie, pisemnie lub mailowo Przewodniczącego przed terminem posiedzenia.
- W posiedzeniach Rady obowiązkowo uczestniczą członkowie Rady, którzy pełnią określone funkcje w sprawach ujętych w porządku obrad.
§ 4
Porządek obrad Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
- Obradom Rady przewodniczy jej Przewodniczący.
- W przypadku nieobecności Przewodniczącego spowodowanej chorobą lub inną, nie dającą się wcześniej przewidzieć przyczyną, posiedzenie Rady zwołuje i prowadzi Zastępca przewodniczącego.
- Obrady Rady są zamknięte.
- Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia Rady osoby niebędące jej członkami. Zaproszone osoby nie mają prawa do głosowania, z wyjątkiem posiedzeń poświęconych postępowaniom doktorskim i habilitacyjnym procedowanych odpowiednim trybem.
- Przed rozpoczęciem posiedzenia Przewodniczący przedstawia porządek obrad określony w zawiadomieniu o posiedzeniu.
- Członkowie Rady, przed zatwierdzeniem porządku obrad, mogą składać wnioski o uzupełnienie lub zmianę porządku obrad.
- Ostateczną decyzję w sprawie uzupełnienia lub zmiany porządku obrad podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
- Prawo zabierania głosu podczas posiedzenia Rady przysługuje wszystkim osobom wchodzącym w jej skład, a także osobom zaproszonym.
- Sprawy wniesione pod obrady Rady przedstawia Przewodniczący, Zastępca przewodniczącego lub wskazany przez niego sprawozdawca.
- Sprawy wymagające szczegółowego rozpatrzenia Przewodniczący kieruje do odpowiedniej komisji Rady. W imieniu komisji sprawę na posiedzeniu Rady referuje Przewodniczący komisji lub wybrany przez komisję sprawozdawca.
- W sprawach objętych porządkiem obrad Przewodniczący udziela głosu według kolejności zgłoszeń.
- Poza porządkiem obrad Przewodniczący udziela głosu w sprawie wniosku formalnego.
- Wniosek formalny jest głosowany w sposób jawny, bezpośrednio po wysłuchaniu wnioskodawcy.
- Z przebiegu posiedzenia Rady jest sporządzany protokół w wersji pisemnej, który jest zatwierdzany na kolejnym posiedzeniu i archiwizowany. Protokół z ostatniego posiedzenia Rady rozsyłany jest pocztą elektroniczną członkom Rady najpóźniej na trzy dni przed kolejnym posiedzeniem Rady (zgłaszanie uwag do sporządzonego protokołu oraz autoryzacja wypowiedzi powinny być zakończone najpóźniej w przeddzień kolejnego posiedzenia Rady).
§ 5
Podejmowanie uchwał
- Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby jej członków, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej (np. w postępowaniach doktorskich i habilitacyjnych).
- Głosowanie odbywa się jawnie, z wyłączeniem uchwał w sprawach osobowych, które podejmowane są w sposób tajny. Głosowanie tajne zarządza się także na wniosek członka Rady Naukowej Dyscypliny, z wyjątkiem głosowania w sprawach formalnych.
- Informacje o podjętych uchwałach będą zamieszczane na bieżąco na stronie internetowej Wydziału Nauk Technicznych w zakładce Rada Naukowa Dyscypliny (nie dotyczy to spraw osobowych).
§ 6
Komisje Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
- Rada powołuje stałe oraz doraźne komisje i zespoły.
- W uchwale o powołaniu komisji lub zespołu określa się nazwę komisji lub zespołu, kompetencje, skład, Przewodniczącego wskazanego przez Przewodniczącego Rady i zaakceptowanego przez Radę oraz kadencję.
- Komisje i zespoły realizują, w zakresie swojej kompetencji, powierzone im zadania i przedstawiają Radzie wnioski, stanowiska lub opinie.
- Członkowie komisji i zespołów są wybierani spośród pracowników Wydziału Nauk Technicznych.
- Posiedzenia danej komisji i zespołu zwołuje i prowadzi jej/jego Przewodniczący.
- Głosowania komisji i zespołów w opiniowanych sprawach odbywają się jawnie, z wyłączeniem spraw osobowych, które są głosowane tajnie. Decyzje zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby jej członków.