Regulamin funkcjonowania Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna

Załącznik nr 1
do Uchwały nr 7 RND inżynieria mechaniczna UWM w Olsztynie
z dnia 09.01.2020 r.

 

Regulamin funkcjonowania
Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie


§ 1

Terminy i informacja o posiedzeniach Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna (zwanej dalej Radą)

  1. Posiedzenia Rady odbywają się zgodnie z terminarzem przedstawionym przez Przewodniczącego Rady na początku roku akademickiego. Jeżeli terminarz posiedzeń Rady nie zostanie przedstawiony, posiedzenia Rady są zwoływane według potrzeb.
  2. Ramowy program posiedzenia, określony w zawiadomieniu o posiedzeniu, jest przesłany pocztą elektroniczną do członków Rady, na wskazany przez nich adres, nie później niż 7 dni przed datą posiedzenia. W przypadkach nadzwyczajnych dopuszcza się przesłanie ramowego programu posiedzenia w terminie krótszym, jednak nie później niż dzień przed terminem posiedzenia.
  3. O każdej zmianie adresu poczty elektronicznej członek Rady jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Przewodniczącego. Wysyłanie powiadomień na adresy wskazane przez członków Rady uznaje się za skuteczne.


§ 2

Zgłaszanie spraw pod obrady Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna
W sprawach wymagających decyzji lub zaopiniowania przez Radę (m.in. awansów naukowych, stanowisk, zatrudnienia), jest wymagane złożenie kompletu dokumentów do Dziekana Wydziału Nauk Technicznych, który przekazuje je Przewodniczącemu Rady do dalszego procedowania.

§ 3

Obecność na posiedzeniu Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna

  1. Członek Rady jest zobowiązany osobiście uczestniczyć w jej posiedzeniach.
  2. Członek Rady swoją obecność na posiedzeniu Rady potwierdza podpisem na imiennej liście obecności.
  3. O swojej nieobecności oraz jej przyczynach członek Rady zawiadamia ustnie, pisemnie lub mailowo Przewodniczącego przed terminem posiedzenia.
  4. W posiedzeniach Rady obowiązkowo uczestniczą członkowie Rady, którzy pełnią określone funkcje w sprawach ujętych w porządku obrad.


§ 4

Porządek obrad Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna

  1. Obradom Rady przewodniczy jej Przewodniczący.
  2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego spowodowanej chorobą lub inną, nie dającą się wcześniej przewidzieć przyczyną, posiedzenie Rady zwołuje i prowadzi Zastępca przewodniczącego.
  3. Obrady Rady są zamknięte.
  4. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia Rady osoby niebędące jej członkami. Zaproszone osoby nie mają prawa do głosowania, z wyjątkiem posiedzeń poświęconych postępowaniom doktorskim i habilitacyjnym procedowanych odpowiednim trybem.
  5. Przed rozpoczęciem posiedzenia Przewodniczący przedstawia porządek obrad określony w zawiadomieniu o posiedzeniu.
  6. Członkowie Rady, przed zatwierdzeniem porządku obrad, mogą składać wnioski o uzupełnienie lub zmianę porządku obrad.
  7. Ostateczną decyzję w sprawie uzupełnienia lub zmiany porządku obrad podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
  8. Prawo zabierania głosu podczas posiedzenia Rady przysługuje wszystkim osobom wchodzącym w jej skład, a także osobom zaproszonym.
  9. Sprawy wniesione pod obrady Rady przedstawia Przewodniczący, Zastępca przewodniczącego lub wskazany przez niego sprawozdawca.
  10. Sprawy wymagające szczegółowego rozpatrzenia Przewodniczący kieruje do odpowiedniej komisji Rady. W imieniu komisji sprawę na posiedzeniu Rady referuje Przewodniczący komisji lub wybrany przez komisję sprawozdawca.
  11. W sprawach objętych porządkiem obrad Przewodniczący udziela głosu według kolejności zgłoszeń.
  12. Poza porządkiem obrad Przewodniczący udziela głosu w sprawie wniosku formalnego.
  13. Wniosek formalny jest głosowany w sposób jawny, bezpośrednio po wysłuchaniu wnioskodawcy.
  14. Z przebiegu posiedzenia Rady jest sporządzany protokół w wersji pisemnej, który jest zatwierdzany na kolejnym posiedzeniu i archiwizowany. Protokół z ostatniego posiedzenia Rady rozsyłany jest pocztą elektroniczną członkom Rady najpóźniej na trzy dni przed kolejnym posiedzeniem Rady (zgłaszanie uwag do sporządzonego protokołu oraz autoryzacja wypowiedzi powinny być zakończone najpóźniej w przeddzień kolejnego posiedzenia Rady).

 

§ 5

Podejmowanie uchwał

  1. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby jej członków, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej (np. w postępowaniach doktorskich i habilitacyjnych).
  2. Głosowanie odbywa się jawnie, z wyłączeniem uchwał w sprawach osobowych, które podejmowane są w sposób tajny. Głosowanie tajne zarządza się także na wniosek członka Rady Naukowej Dyscypliny, z wyjątkiem głosowania w sprawach formalnych.
  3. Informacje o podjętych uchwałach będą zamieszczane na bieżąco na stronie internetowej Wydziału Nauk Technicznych w zakładce Rada Naukowa Dyscypliny (nie dotyczy to spraw osobowych).

 

§ 6

Komisje Rady Naukowej Dyscypliny inżynieria mechaniczna

  1. Rada powołuje stałe oraz doraźne komisje i zespoły.
  2. W uchwale o powołaniu komisji lub zespołu określa się nazwę komisji lub zespołu, kompetencje, skład, Przewodniczącego wskazanego przez Przewodniczącego Rady i zaakceptowanego przez Radę oraz kadencję.
  3. Komisje i zespoły realizują, w zakresie swojej kompetencji, powierzone im zadania i przedstawiają Radzie wnioski, stanowiska lub opinie.
  4. Członkowie komisji i zespołów są wybierani spośród pracowników Wydziału Nauk Technicznych.
  5. Posiedzenia danej komisji i zespołu zwołuje i prowadzi jej/jego Przewodniczący.
  6. Głosowania komisji i zespołów w opiniowanych sprawach odbywają się jawnie, z wyłączeniem spraw osobowych, które są głosowane tajnie. Decyzje zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby jej członków.