Nasi studenci podbijają Cyberiadę!
Zespół „Intro Goblins” reprezentował Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego podczas Wyprawy Edukacyjnej w ramach projektu Cyberiada – Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych dla Studentów i Studentek.
Wydarzenie odbyło się w dniach 27–28 maja 2025 roku w Białymstoku i stanowiło ostatni etap aktywności edukacyjnych Bazy Żubra – jednej z pięciu regionalnych baz projektu. Baza Żubra, obok baz Czarta, Smoka, Krasnali i Łuczniczki, jest miejscem regularnych spotkań, szkoleń oraz integracji zespołów uczestniczących w rywalizacji.

Projekt Cyberiada
Cyberiada to ogólnopolski program edukacyjny prowadzony przez Fundację Teatrikon, finansowany przez Ministerstwo Cyfryzacji. Umożliwia studentom zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu:
projektowania i tworzenia gier komputerowych (Game Design, Game Development),
zarządzania jakością doświadczeń użytkownika (Game Experience, Quality Assurance),
pracy zespołowej i zarządzania projektem (Project Management).
Udział w Cyberiadzie uznawany jest za realizację praktyk zawodowych na wszystkich uczelniach biorących udział w projekcie.
Drużyna „Intro Goblins”
Zespół złożony ze studentek i studentów naszego wydziału – Martyny, Wiktorii, Patrycji, Kuby, Olka i Macieja – jako jedyny spośród uczestniczących drużyn nie reprezentował kierunków technicznych ani informatycznych. Mimo to, ich projekt spotkał się z dużym uznaniem pozostałych zespołów oraz ekspertów, a ich gra została nieformalnie uznana za „grę publiczności”. Podczas wyprawy edukacyjnej w Białymstoku pierwszego dnia drużyny testowały nawzajem swoje gry, wymieniając się doświadczeniem i opiniami. Z kolei drugiego dnia stworzone projekty zostały ocenione przez ekspertów branżowych.
Wsparcie naukowe i inspiracje do dalszych działań
Drużynie „Intro Goblins” towarzyszyła dr Aleksandra Olejarz z Katedry Rynku i Konsumpcji jedna z opiekunek zespołu, która również uczestniczyła w warsztatach projektowania gier do celów edukacyjnych. Zajęcia prowadziła Paulina Michałowska – wykładowczyni groznawstwa i twórczyni wielu komercyjnych tytułów. W najbliższym czasie planowane jest wdrożenie elementów gier dydaktycznych do wybranych zajęć prowadzonych przez panią doktor.
W trakcie całego projektu studenci mieli dostęp do materiałów online, konsultacji z trenerami oraz uczestniczyli w zajęciach integracyjnych i warsztatach miękkich m.in. z pracy w zespole i komunikacji międzyosobowej.
Dołącz do kolejnej edycji!
Cyberiada nie kończy się na tej edycji. Już wkrótce ruszy kolejna rekrutacja. Studenci zainteresowani tworzeniem gier, zdobyciem praktycznej wiedzy, współpracą z ekspertami z branży (CD Projekt, 11bit Studios, Epic Games) oraz zaliczeniem praktyk zawodowych mogą skontaktować się z dr Aleksandrą Olejarz, dr Małgorzatą Kędzior-Laskowską bądź dr Katarzyną Andruszkiewicz.
Gratulujemy zespołowi i trzymamy kciuki za ich udział w finale Cyberiady!







