Studia magisterskie - marketing i zarządzanie produktem
Zakres: Marketing i zarządzanie produktem
W trakcie studiów poznasz między innymi aspekty związane z marketingiem międzynarodowym, zachowaniem klientów, budowaniem wizerunku produktu i marki, zarządzaniem produktem, technikami badania preferencji konsumenckich oraz komercjalizacją produktu. Dowiesz się jak z wykorzystaniem najnowszych technologii zarządzać firmą, nie zapominając o bezpieczeństwie i jakości produktu. Nauczysz się zarządzać cenami i dystrybucją oraz poznasz tajniki designu.
Ciekawe studia, bo:
- będziesz pracować w dobrze wyposażonych laboratoriach komputerowych na aktualnym oprogramowaniu wykorzystywanym w marketingu;
- zajęcia realizowane będą w oparciu o aktualne przykłady, wzięte z życia gospodarczego (case study);
- w trakcie symulacji komputerowych poznasz zasady projektowania produktów oraz doświadczysz znaczenia decyzji menadżerskich w sukcesie organizacji;
- będziesz pracować w zespołach nad ciekawymi projektami;
- w praktyce poznasz różne aspekty funkcjonowania biznesu w trakcie wyjazdów studyjnych;
- poznasz praktyków w ich naturalnym środowisku.
Studia przygotują Cię do pracy w:
- działach marketingu – będziesz gotowy do pracy nad strategiami promocyjnymi, badaniami rynku, planowaniem kampanii marketingowych, pozycjonowaniem produktów, a także zarządzaniem marką;
- agencjach reklamowych i marketingowych – poznasz zasady tworzenia kreatywnych kampanii reklamowych, strategii komunikacji marketingowej, ale również reguły zarządzania projektami oraz budowania świadomości marki;
- firmach zajmujących się badaniami rynku – otworzymy przed Tobą świat analizy danych rynkowych, prowadzania badań konsumenckich oraz identyfikacji i analizy trendów, które pomagają w podejmowaniu decyzji marketingowych;
- sektorze e-commerce i handlu elektronicznym – zarządzanie produktami w sklepach internetowych, optymalizacja doświadczeń zakupowych online, analiza zachowań klientów w Internecie oraz strategie sprzedaży cyfrowej nie będą miały przed Tobą tajemnic;
- startupach i innowacyjnych przedsięwzięciach – nauczysz się rozwijać i projektować nowe produkty, budować strategie wejścia na rynek, zarządzać cyklem życia produktu, a także pracować nad innowacjami i rozwojem produktów;
- działach rozwoju produktu – poznasz zasady współpracy z zespołami technicznymi i projektowymi w celu optymalizacji funkcjonalności produktów, zarządzania roadmapą produktu, a także pracy nad specyfikacjami produktów;
- firmach konsultingowych – będziesz gotowy na wyzwania w obszarze doradztwa w zakresie strategii marketingowych, optymalizacji portfolio produktów, zarządzania marką i identyfikacją wizualną, a także konsultacji związane z rozwojem rynku.
Program studiów:
Semestr 1
- Koncepcje zarządzania
- Makroekonomia
- Prawo cywilne
- Etyka w zarządzaniu
- Statystyka matematyczna
- Przedsiębiorczość
- Logistyka
- Seminarium magisterskie
Semestr 2
- Technologie informacyjne w zarządzaniu
- Negocjacje
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie procesami
- Rachunkowość zarządcza
- Badania operacyjne
- 1 przedmiot do wyboru
- Seminarium magisterskie
- Praktyka dyplomowa
Semestr 3
- Język obcy
- Marketing międzynarodowy
- Zachowania konsumentów
- Budowanie wizerunku produktu i marki
- Zarządzanie produktem
- Techniki badania preferencji konsumenckich
- Zintegrowane zarządzanie biznesem
- Komercjalizacja produktu
- 2 przedmioty do wyboru
- Seminarium magisterskie
Semestr 4
- Zarządzanie cenami i dystrybucją
- Bezpieczeństwo i jakość produktu
- Design i opakowanie produktu
- Seminarium magisterskie
- 3 przedmioty do wyboru