15 Marca 2024
Wydarzenia
Wstęp na spotkanie jest bezpłatny. Do zobaczenia w Bibliotece Uniwersyteckiej (sale 306/307), 27 marca o godzinie 12.00!
Zawód: idol
Branża polskich influencerów stale dostarcza emocji. W mediach społecznościowych znajdziemy wielu twórców, którzy szokują nie tylko liczbą swoich followersów, lecz także wizerunkiem czy wyborami w karierze.
Zdaje się, że nietrudno współcześnie stać się popularnym w internecie i często dzieje się to niejako przez przypadek. Warto jednak przyjrzeć się, jak ludzie, którzy zyskali tę popularność na dłużej, kreują swoją działalność i co tak naprawdę przekazują odbiorcom. Współcześnie to w dużej mierze właśnie internetowi bohaterowie stają się ikonami młodego pokolenia. Co zatem jest w nich tak przyciągającego?
Nieważne, co mówią, ważne, by mówili…
…wydaje się, że tym hasłem kieruje się wiele gwiazd sieci, szczególnie gdy swoją karierę opierają na kontrowersjach. Kryzysy wizerunkowe to w branży influencerów, nierzadko codzienność, ale warto się zastanowić: dlaczego tak jest i czy kryzysy te w istocie mają jakiekolwiek znaczenie, jeśli idzie o dalszą działalność internetowych celebrytów? Dlaczego wszelkiego rodzaju dramy tak świetnie się klikają i za co właściwie lubimy je obserwować? Jak to się dzieje, że w zdecydowanej większości influencerzy, po chwilowym nadszarpnięciu wizerunku, zwykle spadają na cztery łapy i… za swoje nieprzemyślane zachowanie nie ponoszą żadnych konsekwencji, a jedynie cieszą się wzrostem liczby obserwujących? O tym wszystkim opowie nasza gościni, przed którą świat marketingu i wizerunku nie ma żadnych tajemnic.
Obecnie niemal wszyscy mamy dostęp do narzędzi o wielkiej mocy, jak telefon czy komputer z dostępem do internetu. Wielu z nas korzysta także z mediów społecznościowych, nie mamy więc wątpliwości, że temat jest istotny i warty zgłębienia – by pochylić się nad tym, kto tak naprawdę mówi do nas z kolejnych kafelków instagramowych relacji, a przede wszystkim: co do nas mówi.
Dla przypomnienia
Widzimy się już:
-
27 marca o godzinie 12.00
-
w Bibliotece Uniwersyteckiej UWM (ul. M. Oczapowskiego 12 B),
-
w salach 306, 307.
Czekamy na Was!
Katarzyna Andruszkiewicz
Dr Katarzyna Andruszkiewicz – bada zachowania konsumentów indywidualnych oraz komunikację marketingową przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem zmian wywoływanych pojawianiem się nowoczesnych form komunikacji w Internecie. Koordynatorka programu Akademii Młodego Ekonomisty Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM, w ramach którego prowadzona jest działalność edukacyjna w zakresie ekonomii i zarządzania dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Warmii i Mazur. Poza pracą naukowo-dydaktyczną współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz popularyzuje naukę, nagrywając podcasty i prowadząc kanały tematyczne w mediach społecznościowych.