13 Marca 2024

Aktualności


W środę 13 marca w Centrum Konferencyjno-Ekspozycyjnym Stara Kotłownia na UWM ruszył cykl spotkań networkingowych „Digitalowe rozwiązania dla biznesu”. Michał Ejkszto opowiadał o zmianach dotyczących SEO. Spotkania organizowane są przez Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym w ramach sieci Enterprise Europe Network.

„Digitalowe rozwiązania dla biznesu" to cykl tegorocznych spotkań przeznaczonych dla przedsiębiorców z Warmii i Mazur. Gościem spotkania inaugurującego był Michał Ejkszto, właściciel firmy Improvenet, ekspert z dziedziny marketingu internetowego. W czasie swojego wystąpienia prezentował „Chwilowe mody w SEO. Czy jest jedna metoda sprawdzająca się przez lata?”. Prelegent analizował historyczne strategie Google, czyli najpopularniejszej przeglądarki internetowej, w pozycjonowaniu stron oraz zwracał uwagę, co obecnie warto wziąć pod uwagę w prowadzeniu strony firmowej.

Metodą, która się sprawdza, jest skupienie się na jakości treści, jakości strony i optymalizacji technicznej. To są najistotniejsze rzeczy – mówi Michał Ejkszto w rozmowie z „Wiadomościami Uniwersyteckimi”. I przypomina, że zmiany, które wprowadza Google, skupiają się na jakości naszej strony. Ważne jest też budowanie marki, bo duży gracz może więcej.

Michał Ejkszto zwrócił też uwagę, że do analizowania jakości treści coraz częściej będzie wykorzystywana sztuczna inteligencja.

Moi klienci prowadzą różne strony internetowe – od firmowych po sklepy internetowe. Problemy z SEO wynikają najczęściej z zaniedbania, np. strona nie jest zoptymalizowana technicznie, bezmyślnie kopiujemy treści, które udostępnia producent towarów. Nie dbamy o różnicowanie i dodanie wartości dla użytkownika. Nie zastanawiamy się nad tym, czego użytkownik oczekuje, czego szuka – mówi ekspert SEO. I dodaje: – Użytkownik, który znajdzie na naszej stronie to, czego szukał, nie tylko wraca na naszą stronę, ale też zostaje na niej dłużej. A Google analizuje takie rzeczy i pozycjonuje nas wtedy wyżej. To nie jest kwestia tagów, bo analizowana jest cała treść. Musimy skupić się na tym, czy w tekście odpowiadamy na pytania użytkownika. Samymi nagłówkami tego nie ogramy.

Nie ma obecnie przedsiębiorcy, który by nie korzystał z rozwiązań digitalowych. Jest to przyszłość. Pozyskiwanie wiedzy i rozwijanie się w tym kierunku jest cenne – uważa Eliza Jurkianiec z Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, jedna z uczestniczek spotkania.

Spotkanie zorganizowało Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym w ramach działań sieci Enterprise Europe Network. Partnerem wydarzenia była Fundacja Więcej niż Jeziora.

 

aw

Rodzaj artykułu