Media lokalne po pandemii

W dniach 11-12 kwietnia 2022 roku w Mikołajkach odbywał się  VII Europejski Kongres Samorządów. Kongres, organizowany przez Instytut Studiów Wschodnich w tym roku odbył się pod hasłem ,,Budowanie wspólnoty przyszłości”. Europejski Kongres Samorządów to platforma wymiany poglądów oraz miejsce spotkań liderów samorządowych, elit regionalnych z przedstawicielami administracji państwowej, organizacji pozarządowych, ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin oraz biznesu. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 1500 zaproszonych gości, mogących uczestniczyć w 110 wydarzeniach, panelach eksperckich i dyskusjach. Na tegoroczną edycję Europejskiego Kongresu Samorządów zaplanowano dziesięć ścieżek tematycznych, m.in. Gospodarkę, Społeczeństwo, Innowacje, Biznes i Zarządzanie, Finanse i Zdrowie, Zrównoważony Rozwój.

Do uczestnictwa w panelu ,,Media lokalne po pandemii” został zaproszony prof. Marek Sokołowski ,reprezentujący Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie. Moderatorem panelu był Juliusz Marek, prezes Stowarzyszenia Telewizji Lokalnych i Regionalnych, uczestniczyli w nim Radosław Sujak, właściciel agencji Smartpress prowadzącej serwisy lokalne, Sławomir Jastrzębowski, właściciel portalu Salon24.pl, były redaktor naczelny ,,Super Expressu”, Jerzy Wcisła, senator RP, w przeszłości dziennikarz i wydawca prasy, Piotr Wasześcik, prezes lokalnej Telewizji Mazury.

Tematem przewodnim panelu było założenie, iż tradycyjne media lokalne w Polsce są w kryzysie. Słabnie prestiż zawodów dziennikarskich, media nie są głównym źródłem wiedzy o sprawach lokalnych. Ich reklamodawców wyparły wielkie sieci handlowe i usługowe, a ogłoszeniodawcy odeszli do Internetu. Czy lokalne media znajdą nowe źródła finansowania? Czy zdane są na samorządy? Jak będzie wyglądał świat mediów po pandemii: czy przetrwają media tradycyjne, czy tylko te internetowe?  

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.