02 Grudnia 2024

Aktualności


Studentki i studenci Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ze wszystkich wydziałów wskazali po troje nauczycieli akademickich, którzy cieszą się największą sympatią w swoich społecznościach. Od 2 do 4 grudnia trwać będzie głosowanie, które pozwoli wyłonić finalistów Plebiscytu Belfer UWM.

Plebiscyt na Najlepszego Nauczyciela Akademickiego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Belfer UWM 2024 roku” to inicjatywa Rady Uczelnianej Samorządu Studenckiego. Jak podkreślają studenci, jest on okazją, by docenić i nagrodzić tych wykładowców, którzy wkładają w pracę dydaktyczną najwięcej serca i zaangażowania. 

W pierwszym etapie konkursu studenci z poszczególnych wydziałów zgłaszali kandydatury osób, które ich zdaniem zasługują na tytuł Belfra UWM. Spośród propozycji rady wydziałowe samorządu studenckiego wybrały po trzy osoby. Teraz czas na głosowanie, które wyłoni nie tylko najlepszego nauczyciela na wydziale, ale i osobę, która weźmie udział w finale plebiscytu. Doświadczenie poprzednich edycji konkursu każe przypuszczać, że studenci będą aktywnie wspierać swoich ulubionych wykładowców i promować ich kandydatury. Ich wyobraźnia i kreatywność są właściwie nieograniczone, a dodatkową korzyścią płynącą z przeprowadzenia plebiscytu jest integracja wydziałowych społeczności.

Głosowanie odbywa się na >>> stronie internetowej plebiscytu.

Kto zasługuje na miano Belfra UWM?

„Dla nas Belfrem jest każdy nauczyciel akademicki, który jest świetnym dydaktykiem, a przy tym potrafi słuchać, wyciąga pomocną dłoń w stronę studentów i dba o to, żeby w przyszłości byli świetnymi specjalistami. Najczęściej z ust studentów słyszymy, że to nauczyciel doświadczony, prostudencki, pełen pasji i zaangażowany, uśmiechnięty, ambitny, uczciwy, empatyczny, inspirujący i tolerancyjny” – piszą na stronie plebiscytu przedstawiciele Rady Uczelnianej Samorządu Studenckiego.

Podobne wypowiedzi zebrała reporterka Radia UWM FM, Julia Kowalczyk, kiedy studentów, czym powinien charakteryzować się dobry wykładowca. Wśród odpowiedzi wskazywano na gotowość do pomocy studentom, wyrozumiałość, cierpliwość i charyzmatyczność. Jeden z uczestników sondy radził też nauczycielom, by skupiali się na wiedzy studentów, a nie na ich obecności na zajęciach. Studenci podkreślali też, że oczekują miłej atmosfery, otwartości i indywidualnego podejścia. Radzili, by na zajęciach nie czytać prezentacji, ale wyjść zza biurka i być gotowym na rozmowę z osobami uczestniczącymi w ćwiczeniach czy wykładzie. Młodzi ludzie podkreślali, że dobry wykładowca powinien mieć w sobie pasję i zarażać nią swoich uczniów. Przypominali, że na zajęciach musi się znaleźć czas na żart, a nawet i jedzenie, bo wyrozumiały wykładowca przymknie oko na zjadaną ukradkiem kanapkę. Co ciekawe, wśród niezbędnych kompetencji nauczyciela wskazywano także umiejętność mówienia w czasie, kiedy słuchacze… śpią. Żartobliwych rad było zresztą więcej, ale tym, co już zupełnie poważnie wskazywano jako zaletę wykładowcy, było poczucie humoru. Zdaniem studentów właśnie ono pozwala dotrzeć z przekazem do uczestników zajęć i zbudować pozytywne relacje.

Na kogo będą głosować wydziały?

Wydział Bioinżynierii Zwierząt

dr inż. Justyna Błażejak-Grabowska

Pochodzę z Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, gdzie ukończyłam klasę o profilu humanistycznym. Moja pasja do jazdy konnej zadecydowała o zdaniu matury z biologii oraz wyborze kierunku studiów. Tym sposobem zostałam studentką zootechniki na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt. Zdobyta wiedza biologiczna nie uchroniła mnie od legendarnego wpisu warunkowego w indeksie z przedmiotu Biochemia zwierząt z elementami chemii bioorganicznej. Trzy lata po obronie podjęłam pracę jako nauczyciel akademicki. Praca ze studentami daje mi satysfakcję i radość w życiu. Nie przechodzę obojętnie obok problemów moich studentów. Podjęłam również studia na kierunku psychologia kliniczna w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu. Z zamiłowania działam społecznie, gdzie spełniam się w roli Radnej Gminy Stawiguda. Prywatnie jestem miłośniczką kotów, medycyny sądowej oraz mitologii słowiańskiej.

dr inż. Paulina Opyd

Pracę na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt rozpoczęłam w 2021 roku, jednakże nie był to początek mojej przygody z tym wydziałem, a powrót do mojej Alma Mater – to właśnie tutaj uzyskałam stopień inżyniera i magistra. Moje działania naukowe związane są z możliwością wartościowego wykorzystania w gospodarce półproduktów z przetwarzania żywności oraz ziół i ich ekstraktów w żywieniu zwierząt. Dydaktycznie spełniam się, prowadząc zajęcia z żywienia zwierząt, na których pozwalam studentom rozwijać swoje umiejętności, często wychodząc poza obowiązujący schemat. Czas spędzony na moich zajęciach zawsze jest pełen treści merytorycznych, ale też humoru i wzajemnego wsparcia. W życiu prywatnym moje miłości to podróże, Gwiezdne Wojny i masło orzechowe.

dr inż. Magdalena Łuczyńska

Od ponad 20 lat pracuję na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt jako nauczyciel akademicki. Od samego początku związałam się z Katedrą Hodowli Koni i Jeździectwa. Opiekuję się kołem naukowym, a także pracuję jako instruktor jazdy konnej na naszym Ośrodku Jeździeckim. Moją pasją zawodową stała się behawiorystyka koni. Będąc również dyplomowaną fitoterapeutką, staram się wykorzystać swoją wiedzę w praktyce hipologicznej. Zamiłowaniami usiłuje zarazić studentów. To oni są moim motorem napędowym, inspiracją do badań i motywacją do działania. Zawsze staram się znaleźć dla nich czas. Poza pracą odpoczywam na swoim malutkim gospodarstwie w gronie rodziny, gdzie jak przystało na miłośnika zwierząt, przy pomocy ukochanych kotów i psa zajmuję się kurami zielonóżkami i gęsiami kubańskimi.

 

Wydział Biologii i Biotechnologii

dr Ewa Zaobidna

Pasjonatka nauki i dydaktyki, która od 2022 roku dzieli się swoją wiedzą jako nauczyciel akademicki. Prowadzi zajęcia z chemii organicznej i biochemii, inspirując studentów swoją energią i entuzjazmem. Jej badania koncentrują się na wpływie hormonów tkanki tłuszczowej na funkcjonowanie macicy oraz osi HPG świni domowej, a także na interakcjach pasożyt-żywiciel. W pracy ceni sobie kontakt ze studentami, który motywuje ją do rozwoju i odkrywania nowych perspektyw. Jako koordynator wydziałowy programu Erasmus+ zachęca studentów do udziału w tym programie. Prywatnie uwielbia podróże, bieganie i pieczenie domowych ciasteczek. Od lat jest też adopcyjną matką królików.

dr Olga Jabłońska

Od 14 lat inspiruje studentów jako nauczyciel akademicki, prowadząc zajęcia z genetyki, bioniki czy diagnostyki cytogenetycznej. W pracy dydaktycznej najbardziej ceni budowanie relacji opartej na szacunku i empatii oraz momenty, w których udaje jej się wytłumaczyć studentom trudne zagadnienia. Jej badania dotyczą molekularnych mechanizmów rozrodczych u ryb poliploidalnych. Prywatnie kocha spędzać czas z rodziną: od wspólnych wycieczek rowerowych po zimowe jazdy na łyżwach, a w wolnych chwilach relaksuje się przy książkach Katarzyny Grocholi. Pani Doktor dała się też poznać studentom jako Belfer WBiB w 2021 roku.

dr hab. Irena Grześ, prof. UWM

Nauczycielka akademicka z 14-letnim doświadczeniem, prowadząca zajęcia z zoologii, taksonomii zwierząt i metodologii nauk przyrodniczych. Jej pasją badawczą są mrówki, których biologię i ekologię ewolucyjną zgłębia od lat. Poza nauką kocha rośliny, grzyby i kaligrafię – sztukę, którą rozwijała przez 7 lat w Krakowie. Jest także opiekunką schroniskowego kundelka i miłośniczką przyrody. W dydaktyce najbardziej cieszy ją, gdy jej opowieści poruszają studentów i otwierają ich na piękno świata natury, wierząc, że rozumienie przyrody czyni ludzi lepszymi.

 

Wydział Geoinżynierii

dr inż. Andrzej Wróblewski

Ceniony wykładowca akademicki, który łączy dogłębną wiedzę z poczuciem humoru, tworząc na zajęciach atmosferę sprzyjającą nauce i kreatywności. Jego zajęcia to nie tylko wykłady, ale także interaktywne warsztaty, które angażują studentów i inspirują do zgłębiania trudnych zagadnień. Dzięki przystępnej formie prowadzenia zajęć potrafi zainteresować zarówno początkujących, jak i zaawansowanych słuchaczy. Dr Wróblewski przekazuje wiedzę, rozwija kluczowe umiejętności i pomaga studentom przygotować się do przyszłej kariery. Kładzie nacisk na praktyczne zastosowanie teorii, zachęca do samodzielnego myślenia, wspiera studentów i zawsze znajduje czas na pomoc.

dr hab. inż. Piotr E. Srokosz, prof. UWM

Niezwykle doświadczony wykładowca, którego pasja do tematu Metody Elementów Skończonych (MES) nie zna granic. Dzięki połączeniu imponującej wiedzy akademickiej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w branży budowlanej potrafi w sposób przystępny i interesujący przekazywać skomplikowane zagadnienia techniczne. Jego ekscentryczna osobowość sprawia, że zajęcia są pełne energii, a studenci z chęcią angażują się w dyskusje. Prof. Piotr E. Srokosz to nie tylko specjalista, ale i mentor, który z pełnym zaangażowaniem wspiera swoich studentów, oferując im pomoc i inspirację na każdym etapie nauki.

dr hab. inż. Jacek Katzer, prof. UWM

Wybitny naukowiec i dydaktyk, specjalizujący się w technologii betonu i inżynierii materiałowej. Jego badania obejmują wykorzystanie odpadów w betonie, technologie zbrojenia włóknistego (SFRC) oraz materiały dla budownictwa kosmicznego. Jest autorem licznych publikacji w prestiżowych czasopismach i współpracuje z ośrodkami naukowymi na całym świecie. Ceniony za jasność wykładów, cierpliwość i otwartość, zyskał uznanie studentów, których zawsze wysłucha i wesprze. Znajduje czas na indywidualne konsultacje, inspirując do samodzielnego myślenia i podejmowania wyzwań w nauce i praktyce inżynierskiej.

 

Wydział Humanistyczny

dr hab. Iza Matusiak-Kempa, prof. UWM

Dawno temu, idąc za tym, co mi w duszy gra, zostałam polonistką. Naukowo interesuje mnie język jako fenomen kodujący różne sensy i nazywający świat. Piszę o tym w artykułach i książkach. Bardzo lubię być nauczycielką. Praca ze studentami to ta część mojego życia zawodowego, którą postrzegam jako najbardziej użyteczną. Daje mi napęd. Lubię, gdy jest rzeczowo, w dobrym tempie i miłej atmosferze. Warmia i UWM stały się moim miejscem. Nie chciałabym być nigdzie indziej z nikim innym i robić niczego innego dla kogoś innego. Tutaj chcę mieć widok z okna, przyjmować gości, czytać książki, tańczyć, oglądać filmy, angażować się i łapać dystans. Tutaj jest wielce OK.

dr Renata Rozbicka

Jestem typową humanistką. Dlatego moją największą pasją jest człowiek. Ja po prostu kocham ludzi. Mam ogromny zaszczyt i satysfakcję, że swoje życie zawodowe związałam z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Szczególną inspiracją dla mnie są moi studenci. Każdego dnia na zajęciach wspólnie szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania dotyczące świata mediów i siły ich oddziaływania na życie każdego z nas. Zwieńczeniem tych sporów naukowych jest wypromowanie przeze mnie ponad 100 prac licencjackich. Moje zainteresowania naukowe oscylują wokół historii mediów, roli mediów w kształtowaniu postaw obywatelskich oraz konwergencji mediów. Prywatnie pasjonują mnie podróże, zwłaszcza Półwysep Bałkański, który odwiedziłam już wielokrotnie. Ponadto uwielbiam czytać książki i oglądać programy publicystyczne.

dr Iwona Góralczyk

Jestem częścią teamu na naszej filologii angielskiej, w którym zajmujemy się szeroko pojętym językoznawstwem. Od wielu lat uczę składni i semantyki, ostatnio również historii języka angielskiego, a szczególnie staroangielskiego. Uważam, że wygrałam los na loterii, przez tyle już lat pracując wśród ludzi, współpracowników i studentów, których bardzo lubię, szanuję, podziwiam, wśród których czuję się swobodnie, z którymi można się i pośmiać i pogadać o rzeczach istotnych. Prawdę mówiąc, nie oddzielam mojej pracy zawodowej od życia prywatnego i nie zawiodło mnie ani nauczanie, ani samo językoznawstwo.

 

Wydział Rolnictwa i Leśnictwa

mgr inż. Klaudia Strękowska

Dydaktycznie skupia się na szeroko rozumianym użytkowaniu lasu – manipulacji surowca, a także wiedzy o drewnie i jego przerobie. W pracy badawczej koncentruje się na obserwacji dużych ssaków kopytnych z wykorzystaniem fotopułapek. Ceniona jest przez studenów za zaangażowanie, otwartość i umiejętność tworzenia przyjaznej atmosfery, zarówno podczas zajęć, jak i poza nimi. Interesuje się wpływem social mediów na życie, a wiedzę stara się wykorzystywać w praktyce, prowadząc wraz ze studentami profil „Las? Naturalnie.”. Prywatnie pasjonuje się fotografią, szczególnie krajobrazów i zwierząt. Jest szczęśliwą posiadaczką dwóch psów, a w czasie wolnym angażuje się w pomoc schroniskom jako wolontariuszka.

dr hab. Agnieszka Kosewska, prof. UWM

Entomolożka, która harmonijnie łączy swoją pracę z pasją. Jednym z jej ulubionych zajęć jest dzielenie się wiedzą ze studentami – podczas zajęć, jak i poza nimi. Studenci uwielbiają ją za pracowitość i entuzjazm. Jako opiekunka Koła Naukowego Entomologów „Pasikonik” tworzy wyjątkową atmosferę, która motywuje studentów do rozwijania swoich pasji. Jej zainteresowaniami naukowymi są owady zapylające, a także chrząszcze z rodziny biegaczowatych. Bierze udział w organizacji warsztatów, pokazów i wystaw owadów, m.in. w ramach ODNiS, Nocy Biologów czy Dni Otwartych.

prof. dr hab. inż. Paweł Kazimierz Kafarski

Specjalista w dziedzinie chemii organicznej i bioorganicznej, związany naukowo i dydaktycznie z PWr oraz UO, jednak regularnie pokonuje setki kilometrów, by prowadzić zajęcia dla studentów UWM. Należy do elitarnego grona 2% najbardziej wpływowych i najczęściej cytowanych naukowców na świecie. Wśród studentów znany jest z charakterystycznego powiedzenia: „w reakcji powstaje takie dziwactwo”. Cieszy się ogromną sympatią, dzięki bezstresowej atmosferze na zajęciach, otwartości i wyrozumiałości. Sam siebie opisuje jako „zrzędliwego optymistę kochającego przekazywać wiedzę”.

 

Wydział Lekarski

dr Jacek Kieżun

Doktor Kieżun to niezwykle życzliwy i pogodny wykładowca, który potrafi stworzyć przyjazną i pełną humoru atmosferę, zapewniając studentom chwilę wytchnienia od codziennych wyzwań pierwszego roku. Dzięki jego umiejętnościom dydaktycznym, nawet trudne zagadnienia stają się przystępne i interesujące, a przekazywaną wiedzę wzbogaca o intrygujące szczegóły, co znacząco ułatwia przyswajanie materiału. Jego cierpliwość, wyrozumiałość i empatyczne podejście stanowią dla studentów ogromne wsparcie w wymagającym okresie nauki. Dzięki pasji i zaangażowaniu Doktora Kieżuna, zajęcia z histologii są nie tylko wartościowe, ale również przyjemne i inspirujące.

dr n. med. Magdalena Zakrzewska

Pani Doktor z ogromną pasją prowadzi zajęcia z chorób wewnętrznych. Stara się zarazić nas, studentów, miłością do medycyny i pokazać jej piękno. W bardzo prosty i zrozumiały sposób potrafi przekazać wiedzę. Dodatkowo jest niesamowicie cierpliwą, pełną szacunku osobą. Pani Doktor uczy nas, jak niezwykle ważne jest łączenie faktów z zakresów różnych dziedzin medycyny. Jest ogromnym autorytetem i przewodniczką w przygodzie poznawania świata medycyny. Właśnie dlatego wielu z nas wybrało dr Zakrzewską na Mentorkę podczas Ceremonii Białego Fartucha. Prywatnie jest miłośniczką ogrodnictwa, odkrywania nowych smaków oraz podróży kulinarnych i kulturowych w każdy zakątek świata.

dr n. med. Maciej Żechowicz

Dr Żechowicz to osoba niezwykle ambitna i zaangażowana w swoją pracę. Podczas zajęć z kardiologii oraz zintegrowanego nauczania problemowego wyróżnia się umiejętnością tłumaczenia nawet najbardziej złożonych zagadnień medycznych w sposób jasny i zrozumiały. Jego podejście łączy praktyczne spojrzenie na problemy z wyjątkową cierpliwością w prowadzeniu studentów przez medyczne łamigłówki. Praca ze studentami daje mu prawdziwą satysfakcję – szczególnie w momentach, gdy widzi, jak zaczynamy łączyć skomplikowane fakty. Jest także niezwykle otwarty i pomocny, co sprawia, że można się do niego zwrócić z każdą wątpliwością. Jego sposób prowadzenia zajęć inspiruje i buduje zaufanie.

 

Wydział Matematyki i Informatyki

dr Aleksandra Kiślak-Malinowska

Nauczyciel akademicki z długoletnim stażem, w latach 2012- 2024 prodziekan ds. studenckich WMiI. Zainteresowania naukowe obejmują logikę, statystykę, analizę danych, lingwistykę, języki formalne i naturalne. Kontakt ze studentami jest dla doktor wisienką na torcie w pracy na uczelni, który napędza do działania. Bo to właśnie oni sprawiają, że dużo się dzieje i zwyczajnie się chce. Poza godzinami lubi być w ruchu. Pasjonatka biegania (w ostatnim Biegu Uniwersyteckim wygrała kategorię „najlepszy pracownik UWM – Kobiety”), rowerowych wycieczek, górskich i pieszych wędrówek. Nie wyobraża sobie życia bez dobrej kawy, książek i kina. Nie znosi tłumów, hałasu i zakupów w galeriach handlowych.

dr Jarosław Kosiorek

Jeśli matematyka kojarzy Ci się z nudą, to na jego zajęciach szybko zmienisz zdanie! Ten wykładowca łączy pasję i humor. Studenci na ćwiczeniach tak garną się do tablicy, że ochotnicy walczą o zadania poprzez „papier, kamień, nożyce”. A jak go oceniają? Najprościej – „Kozak”, jak napisali w ankietach. Do jego zainteresowań badawczych należą geometrie incydencyjne. Dr Kosiorek może pochwalić się organizacją regionalnych eliminacji Międzynarodowych Mistrzostw Francji w Grach Matematycznych i Logicznych. Poza życiem akademickim jest członkiem Towarzystwa miłośników Pasłęki „Passaira”, gdzie dba o czystość wody i sadzi drzewa nad jej brzegiem. Jest również miłośnikiem wędkarstwa.

dr Anna Szczepkowska

Od blisko 20 lat jest związana z WMiI jako nauczyciel akademicki. Z uporem stara się przekonać studentów, że macierze i całki są fascynujące. Matematyka jest dla niej jak łamigłówka, czasami opiera się rozwiązaniu, ale zawsze wynagradza wytrwałość. Swoim studentom stara się pokazać, że matematyka to coś więcej niż tablica pełna wzorów – to narzędzie do zrozumienia świata i rozwiązywania problemów, które nie znikają po zamknięciu laptopa. Po godzinach pracy chętnie sięga po książki, szczególnie z nurtu realizmu magicznego. A gdy nie czyta, można ją znaleźć na basenie lub w walce z hiszpańskimi czasownikami które, jak mówi „bywają bardziej kapryśne niż pytania, które zadaję na egzaminach”.

 

Wydział Medycyny Weterynaryjnej

dr hab. wet. Łukasz Zielonka, prof. UWM

Jestem absolwentem i pracownikiem WMW. Doskonałym zlepkiem różnych niedoskonałości – dlatego łatwiej mi zrozumieć słabsze chwile u innych. Moim bohaterem z mitów greckich byłby niewątpliwie Dionizos (nie powiem dlaczego). Przedmiotem (najbliższym sercu), z którego prowadzę zajęcia dydaktyczne, jest prewencja weterynaryjna, czyli ZDROWY kompromis pomiędzy dobrostanem zwierząt, a efektywnością produkcji. Zaczynamy więc od zrozumienia potrzeb i oczekiwań drugiej strony. Problemy rozwiązujemy przez rozmowę – i tak życie staje się bardziej przyjemne. Tata dwóch pięknych i mądrych córek (to na pewno nie po mnie). Staram się robić wszystko na 100% swoich możliwości. Wolny czas najczęściej poświęcam na gotowanie i muzykę. Dla odstresowania studentów prowadzę akwarium morskie – zawsze można powiedzieć, że jest piękne i zmienić w ten sposób temat rozmowy….

dr hab. wet. Maria Iller, prof. UWM

Jestem absolwentką oraz pracownikiem WMW UWM w Olsztynie. Na co dzień prowadzę wykłady z przedmiotu biologia oraz ćwiczenia z parazytologii i chorób owadów użytkowych. W pracy naukowej łączę badania nad pasożytami i owadami, bo oba te światy mnie fascynują. Mikroskopijne bestie, które wkradają się do organizmów, oraz żyjątka, które latają, pełzają i prowadzą różnorodne życie – to niesamowite światy, które staram się przybliżyć Studentom, pokazując im, jak fascynujące są pasożyty, pszczoły oraz różnorodność przyrody. Ogromną radość sprawia mi, gdy widzę zainteresowanie studentów – mniejsze lub większe. A prywatnie? Jestem mamą nastolatka Maksa oraz opiekunką dwóch kotów – Lilo i Juliana oraz psa Nirvany. Każdy z nich ma swoje osobne królestwo w domu i doskonale wie, jak zwrócić na siebie uwagę. Poza tym uwielbiam sport i słodycze – bo przecież życie bez odrobiny czekolady i aktywności nie ma sensu!

dr hab. wet. Anna Snarska, prof. UWM

Jestem absolwentką Wydziału Medycyny Weterynaryjnej w Olsztynie i mam przyjemność pracować w Katedrze Chorób Wewnętrznych z Kliniką WMW. Prowadzę zajęcia z chorób wewnętrznych zwierząt gospodarskich, dietetyki i hematologii weterynaryjnej. W świetle moich zainteresowań znajdują się tematy związane z diagnostyką laboratoryjną dotyczące oceny cytologicznej krwi, szpiku kostnego i płynów z jam ciała. Współpracuję z wieloma lekarzami weterynarii, wśród których jest wielu absolwentów naszego wydziału. Jestem zdecydowaną domatorką. Prywatnie jestem szczęśliwą matką i babcią dwojga wnucząt.

 

Wydział Nauk Ekonomicznych

dr Marcin Janusz

Adiunkt zatrudniony w Katedrze Polityki Gospodarczej. Kierownik i wykonawca projektów badawczych i popularyzujących naukę. Jako student (i mieszkaniec DS2) zaangażowany w organizację życia studenckiego, reprezentant WNE. To właśnie wtedy wymarzył sobie stanięcie po drugiej stronie biurka. Na WNE prowadzi zajęcia przede wszystkim o tematyce społecznej. W czasie wolnym wielbiciel książkowych reportaży, radia oraz wysp w każdej szerokości geograficznej. Pasjonat jazdy rowerem, ale przede wszystkim koszykówki. Spotkacie go na kortowskiej hali, gdzie co roku rywalizuje wraz z #TeamWNE w rozgrywkach międzywydziałowych w tej dyscyplinie.

 

mgr Magdalena Łada

Rodowita olsztynianka i absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM na kierunkach zarządzanie oraz ekonomia. Pracuje w Katedrze Konkurencyjności Gospodarki. Prowadzi zajęcia o tematyce innowacji oraz zarządzania produkcją. Zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół konkurencyjności i innowacyjności sektorów, ze szczególnym uwzględnieniem sektora zaawansowanej technologii. Z pasją angażuje się w inicjatywy i wydarzenia organizowane przez Uczelnię. Jest opiekunem SKN Green Management, którego celem jest rozpowszechnianie wiedzy o tematyce zrównoważonego rozwoju. Amatorsko trenowała pływanie i jest sędzią pływackim klasy pierwszej. Uwielbia próbować nowych rzeczy i poznawać ludzi z pasjami.

mgr Kacper Sieciński

Pracownik dydaktyczno-naukowy w Instytucie Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Zawodowo zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu wykorzystania zaawansowanych technologii w organizacjach gospodarczych. Prywatnie swoje zainteresowanie skupia na technologiach zwiększających ludzką produktywność. Jego kluczowym atutem jest kreatywność i szeroki uśmiech, którym lubi zarażać swoich studentów na zajęciach. W praktyce dydaktycznej kieruje się zasadą równości na linii prowadzący-student, ponieważ jest świadomy, że każde zajęcia są lekcją zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Mgr Kacper Sieciński to nauczyciel pełen pasji, inspiracji i zaangażowania.

 

Wydział Nauk Społecznych

dr Joanna Dziekońska

Dr Joanna Dziekońska, adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Wczesnej Edukacji, inspiruje studentów i współpracowników nowatorskim podejściem do dydaktyki. Autorka licznych publikacji naukowych, łączy pasję do badań z zaangażowaniem w rozwój mediów wydziałowych. Prywatnie uwielbia gotować dla przyjaciół, pielęgnować kwiaty i relaksować się przy muzyce – od Coldplay po Teddy’ego Swimsa. Najbardziej ceni rodzinne weekendy, podczas których podróżuje po Polsce, odkrywając nowe miejsca i smaki. Jej energia i kreatywność czynią ją wyjątkowym wzorem dla studentów i kolegów.

mgr inż. Henryk Prus

Wykładowca znany z budowania przyjaznej atmosfery sprzyjającej nauce i inspirowania młodych ludzi. Specjalizuje się w informatyce, a jego zaangażowanie w organizację procesu dydaktycznego widać w tworzeniu szczegółowych planów zajęć, które odpowiadają potrzebom studentów. Poza pracą aktywnie spędza czas wśród malowniczych warmińskich krajobrazów – szczególnie ceni długie spacery po lasach, gdzie z pasją zbiera grzyby i odkrywa ich różnorodność. Interesuje się również historią regionu, co dodatkowo podkreśla jego wszechstronne zainteresowania. Dzięki połączeniu profesjonalizmu, pasji oraz umiejętności pracy z młodzieżą zdobył uznanie jako inspirujący wykładowca.

dr Anna Daszewska

Anna Daszewska jest doktorem nauk społecznych w zakresie socjologii, magistrem filologii angielskiej oraz dyplomowanym przedsiębiorcą. Pracuje w Katedrze Socjologii i w Katedrze Pedagogiki UWM w Olsztynie, gdzie prowadzi zajęcia w języku polskim i angielskim. Od dwudziestu czterech lat jest związana z polskim szkolnictwem, a od dziewiętnastu lat zarządza własną firmą, w której zajmuje się prowadzeniem szkoleń językowych i pracą translatorską. Studentów zawsze zachęca do otwierania własnych biznesów i integracji studenckiej, „bo kiedy, jak nie teraz?!”. Prywatnie jest szczęśliwą żoną, mamą dwójki dzieci i opiekunką dwóch szalonych piesków. Uwielbia ludzi i podróże do krajów anglojęzycznych.

 

Wydział Nauk Technicznych

dr inż. Michał Janulin

Prowadzi zajęcia związane z pojazdami – od ich budowy, eksploatację, po układy elektryczne. Pasjonat motoryzacji z ogromną wiedzą i wyjątkowo ciętym poczuciu humoru, potrafi zainteresować nawet osoby niezaznajomione z tematem. Jego zajęcia wyróżniają się praktycznym podejściem – studenci pracują na własnych pojazdach, co zwiększa ich zaangażowanie. Jest opiekunem koła naukowego „Inżynierii Eksploatacji Pojazdów i Maszyn”, gdzie realizuje projekty wykraczające poza program studiów, jak modernizacja elektrycznego Trabanta. Organizuje też wydarzenia motoryzacyjne, np.: rajd oszczędnościowy „Wykapana Jazda”. W wolnym czasie podróżuje, majsterkuje i dba o swój ogródek.

dr inż. Wojciech Rejmer

Pracuje na Wydziale Nauk Technicznych od 2013 roku, prowadząc zajęcia z chemii, BHP, procesów produkcyjnych i materiałoznawstwa. Jego badania koncentrują się na degradacji materiałów konstrukcyjnych i opakowaniowych. Miłośnik literatury fantasy, science fiction i historycznej. Wiąże się to z posiadaniem zbyt dużej ilości książek, na co nie narzeka, a wręcz jest z tego dumny. Pasjonuje się sztukami walki Dalekiego Wschodu, zwłaszcza japońskimi i chińskimi. Ceniony przez studentów za poczucie humoru i zaangażowanie, chętnie pomaga zarówno podczas zajęć, jak i poza nimi, dbając o dobrą atmosferę i wsparcie swoich podopiecznych.

dr inż. Bartosz Pszczółkowski

Z pasją promuje i popularyzuje nauki techniczne. Można go spotkać na wielu wydarzeniach uniwersyteckich, gdzie z zaangażowaniem dba o edukację młodego pokolenia. Od lat zgłębia techniki przyrostowe i uczy studentów wytwarzania elementów sprzętu z zastosowaniem inżynierii odwrotnej, przywracając uszkodzonym sprzętom drugie życie. Jak sam podkreśla, jego największym osiągnięciem są studenci, którzy rozwijają swoje pasje pod jego opieką. Życzliwy, z poczuciem humoru i dystansem do siebie, prowadzi zajęcia, które są prawdziwą przyjemnością. Studenci cenią go nie tylko za wiedzę, ale także za otwartość – można z nim porozmawiać o wszystkim – od nauki po życie.

 

Szkoła Zdrowia Publicznego

prof. dr hab. n. med. Dariusz Czaprowski

Kierownik Katedry Fizjoterapii Szkoły Zdrowia Publicznego UWM. Profesor nie ogranicza się do tradycyjnej formy wykładu – aktywnie wchodzi w interakcje ze studentami, co sprawia, że zajęcia stają się bardziej angażujące i przyjemne. Jego umiejętność patrzenia na problemy z różnych perspektyw uczy, jak ważne jest holistyczne podejście do pacjenta. Taka forma nauki nie tylko inspiruje, ale również motywuje do dalszego pogłębiania wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie fizjoterapii. Zdecydowaną siłą profesora jest głęboka wiedza, która nie ogranicza się tylko do teorii, ale jest wzbogacona o doświadczenie z praktyki klinicznej. Często przytacza różnorodne przypadki pacjentów, dzięki czemu studenci mają okazję zobaczyć, jak zdobyta wiedza znajduje zastosowanie w realnych sytuacjach. Takim podejściem Profesor Czaprowski zdobył zaufanie i serca studentów.

mgr Grzegorz Wasilewski

Młody i ambitny nauczyciel akademicki w Katedrze Ratownictwa Medycznego Szkoły Zdrowia Publicznego, który łączy pasję do nauczania z praktyką zawodową. Jako pielęgniarz w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu Dziecięcym zdobywa bezcenne doświadczenie w ratowaniu zdrowia i życia najmłodszych pacjentów. Magister pielęgniarstwa z zaangażowaniem dzieli się swoją wiedzą ze studentami, inspirując ich do pracy na rzecz zdrowia publicznego. Jego profesjonalizm, energia i oddanie stanowią wzór dla przyszłych pokoleń pracowników ochrony zdrowia.

dr Stanisław Maksymowicz

Inspirujący naukowiec, łączący socjologię, medycynę i zdrowie publiczne. Od lat dzieli się wiedzą jako wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w katedrze Psychologii i Socjologii Zdrowia oraz Zdrowia Publicznego przy Szkole Zdrowia Publicznego, prowadząc zajęcia, które rozwijają krytyczne myślenie i angażują Studentki i Studentów w analizę zjawisk społecznych. Ceniony za otwartość na dialog i interdyscyplinarne podejście, pokazuje, jak ważna jest integracja różnych dziedzin wiedzy dla lepszego zrozumienia zdrowia i społeczeństwa. Jego działalność łączy pasję, rzetelność i praktyczne podejście, przynosząc korzyści zarówno Uniwersytetowi, jak i społeczeństwu.

 

Wydział Sztuki

mgr Jakub Kozicki

Został wybrany na kandydata zgodnie z głosem wielu studentów. Jest wykładowcą, który regularnie występuje i tworzy własne projekty muzyczne. Pod jego okiem (i uchem) można zgłębić tajniki analizy słuchowej i gwarantujemy, że po zajęciach z nim już nigdy nie będziesz słyszeć dźwięków tak samo! Potrafi zaciekawić każdego, pozornie najnudniejszym tematem, nawet jeśli wymaga to nadprogramowej ilości anegdot i żarcików. Z jego zajęć nikt nie wychodzi znudzony czy niezadowolony. Każdy wynosi coś cennego – nawet jeśli miałoby to być kilka kabli RJ45! Na szczęście takich przypadków nie odnotowano. Odnotowano natomiast wysokie zadowolenie z poziomu zajęć z naszym belfrem.

dr Ewa Gładkowska

Jest osobą skrupulatną, o rozległej wiedzy, którą dzieli się ze wszystkimi swoimi studentami. Pomimo swojej już obszernej znajomości w zakresie sztuki, wciąż się rozwija, starając się edukować, a ilekroć któryś student zainicjuje nowy dla niej temat stara się go zgłębiać. Jest to cecha bardzo doceniana, zwłaszcza w momencie współprac przy projektach wymagających dyskusji i zaangażowania kilku stron. Jest wzorem do naśladowania dla wszystkich studentów Instytutu Sztuk Pięknych. Dr Gładkowska pracuje na Wydziale Sztuki od 2009 roku i każdego dnia widać w niej pasję, którą zaraża każdego z jej studentów.

mgr inż. Michał Dominowski

Na zajęciach z mgr. Michałem Dominowskim studio nagrań zamienia się w prawdziwą kuchnię muzyczną, gdzie każdy dźwięk jest składnikiem, a miksowanie – sztuką kulinarnego mistrzostwa. Pod jego okiem, studio staje się magicznym miejscem, gdzie każdy może odkryć w sobie ukrytego muzycznego alchemika, przekształcającego surowe dźwięki w złoto. Nawet najprostszy riff może stać się przepisem na muzyczny hit. Dzięki niemu nauka przestaje być nudna, a staje się prawdziwą przyjemnością. Każde zagadnienie, nawet te trudne i specyficzne potrafi wyjaśnić tak, aby studenci zrozumieli o co chodzi. Oprócz obszernej wiedzy posiada również niesamowite poczucie humoru i bawi nas swoimi życiowymi opowieściami.

 

Wydział Prawa i Administracji

dr Michał Gornowicz

Ceniony wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji UWM, który zyskał ogromne uznanie studentów, co zaowocowało jego nominacją w plebiscycie Belfer UWM. W pracy dydaktycznej skupia się na przekazywaniu szerokiej wiedzy, ale przede wszystkim widzi w studencie człowieka, gotowego do wspólnego rozwiązywania problemów. Podkreśla wagę budowania autorytetu wśród młodych ludzi poprzez profesjonalizm i otwartość na ich pomysły. Prywatnie ceni czas spędzany z rodziną, uwielbia Kortowo, gdzie się wychowywał, a także pływanie i żeglowanie, które wypełniają jego letnie dni. Interesuje się historią, polityką i sportem, zwłaszcza siatkówką.

dr hab. Przemysław Krzykowski, prof. UWM

Wykładowca, który z pasją i zaangażowaniem przekazuje wiedzę prawniczą, wzbogacając zajęcia interesującymi przykładami z praktyki. Na co dzień pełni funkcję sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, co dodatkowo podkreśla jego głębokie zrozumienie prawa w praktyce. Jego wykłady cechują się dynamiką i przystępnością, dzięki czemu są inspirujące i nigdy nie nudzą. Profesor wyróżnia się wysoką kulturą osobistą i prostudenckim podejściem, opartym na zrozumieniu oraz wsparciu. Studenci cenią go za umiejętność łączenia teorii z praktyką oraz za atmosferę, którą tworzy na zajęciach. To nauczyciel akademicki, który potrafi zainteresować tematem i zachęcić do pogłębiania wiedzy.

dr hab. Marcin Dąbrowski, prof. UWM

Uznany konstytucjonalista i pasjonat szachów, który wyróżnia się klarownym sposobem prowadzenia wykładów i ćwiczeń. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać nawet najtrudniejsze zagadnienia, jednocześnie dbając o wysoki poziom merytoryczny zajęć. Profesor doskonale łączy surowość, szczególnie podczas egzaminów, z otwartością i zrozumieniem wobec studentów. Jego metody dydaktyczne motywują do samodzielnej pracy i rozwijania umiejętności analitycznych. To wykładowca, który nie tylko przekazuje wiedzę, ale także inspiruje do zgłębiania wiedzy.

 

Wydział Teologii

dr Sylwia Mikołajczak

Prodziekan ds. studentów i opiekun osób z niepełnosprawnościami, cieszy się uznaniem studentów za życzliwość, empatię i indywidualne podejście. W swojej działalności dydaktycznej koncentruje się na tematach związanych z funkcjonowaniem rodziny oraz szeroko pojętą komunikacją interpersonalną w rodzinie. Szczególną troskę poświęca studentom pierwszego roku, pomagając im odnaleźć się w nowym dla nich środowisku akademickim. Zawsze otwarta na rozmowy i wsparcie, sprawia, że studenci czują się zauważeni i docenieni. Jej zaangażowanie oraz wyrozumiałość czynią ją wzorem wykładowcy i opiekuna.

ks. dr hab. Marek Jodkowski prof. UWM

Wykładowca historii Kościoła i sztuki, wyróżnia się wyjątkowym podejściem do studentów, imponującą wiedzą i pełnym zaangażowaniem w proces dydaktyczny. Prowadzone przez niego zajęcia są fascynujące, przepełnione radością, uśmiechem i entuzjazmem. Jego wykłady inspirują do rozwoju, a otwartość na rozmowy i chęć niesienia pomocy sprawiają, że każdy czuje się doceniony. W umiejętny sposób łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi formami pracy, co pomaga studentom lepiej zrozumieć materiał. Jego zaangażowanie czyni go wzorem nauczyciela i przewodnika intelektualnego.

ks. prof. dr hab. Marian Machinek

Od 25 lat prowadzi zajęcia akademickie, koncentrując się na kluczowych tematach bioetyki i moralności. Jego działalność dydaktyczna wyróżnia się profesjonalizmem, wrażliwością i kulturą osobistą, budząc szacunek studentów i współpracowników. Pogodne usposobienie, subtelny humor i otwartość sprawiają, że nawet nieśmiali studenci czują się swobodnie. Refleksyjność, zdolność do merytorycznych dyskusji oraz wsparcie w trudnych chwilach czynią go cenionym wykładowcą i autorytetem. Jego styl nauczania, łączący serdeczność z profesjonalizmem, inspiruje studentów do pogłębiania wiedzy i rozwoju intelektualnego

 

Wydział Nauki o Żywności

dr inż. Joanna Ciborska

Pełni funkcję adiunkta w Katedrze Żywienia Człowieka na UWM w Olsztynie, gdzie z pasją łączy swoje szerokie kompetencje naukowe z działalnością dydaktyczną. Jako nauczyciel akademicki, z bogatym doświadczeniem w zakresie profilaktyki i leczenia dietetycznego chorób dietozależnych, doskonale rozumie, jak kluczowe znaczenie ma odpowiednio dobrana dieta w kontekście zdrowia psychicznego. Jej szczególne zainteresowania obejmują psychologię żywienia, w tym zaburzenia odżywiania, oraz metody ich diagnozy i leczenia poprzez podejście dietetyczne. Pani Doktor jest opiekunem Koła Naukowego Żywienia i Profilaktyki Żywieniowej, gdzie z wielką troską wspiera rozwój młodych naukowców. Znana z ciepłego i empatycznego podejścia do studentów, potrafi stworzyć atmosferę sprzyjającą nauce i kreatywności. Jej pasja do nauki i głębokie przekonanie o znaczeniu żywienia w życiu człowieka czynią ją wyjątkowym nauczycielem akademickim.

dr hab. inż. Anna Sylwia Tarczyńska, prof. UWM

Wybitna specjalistka związana z Katedrą Mleczarstwa i Zarządzania Jakością na UWM w Olsztynie. Jej praca naukowa koncentruje się na technologii żywności, szczególnie w obszarze jakości produktów mleczarskich oraz zarządzania jakością w przemyśle spożywczym. Jako nauczycielka akademicka jest ceniona za swoje podejście do nauki i studentów. Zawsze pełna pasji i zaangażowania, nie tylko przekazuje swoją wiedzę, ale również stara się inspirować studentów do poszukiwania nowych rozwiązań i innowacji w dziedzinie technologii żywności. Jest osobą, która z ogromnym szacunkiem podchodzi do każdej osoby, rozumiejąc, że nauka to nie tylko przekazywanie faktów, ale także rozwijanie krytycznego a zarazem kreatywnego myślenia. Jej zaangażowanie i empatia sprawiają, że studenci czują się wspierani i zmotywowani do osiągania swoich celów zawodowych i naukowych.

dr hab. inż. Tomasz Sawicki prof. UWM

Jest uznanym naukowcem związanym z Katedrą Żywienia Człowieka na UWM w Olsztynie. Tematyka badań naukowych Pana Profesora skupia się wokół problemów uwarunkowań żywieniowych, stanu odżywienia różnych grup ludności o różnym statusie klinicznym w aspekcie występowania chorób metabolicznych i możliwości ich ograniczenia na poziomie prewencji i leczenia poprzez spożycie odpowiedniej żywności o działaniu prozdrowotnym. W 2020 roku został wyróżniony stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców. Jako nauczyciel akademicki jest ceniony za swoje podejście do studentów. Jest osobą pełną pasji, która stawia na indywidualne podejście do każdego studenta, zachęcając ich do aktywności naukowej i rozwoju. Jego zaangażowanie w dydaktykę i badania tworzy inspirującą atmosferę wśród młodych adeptów nauk o żywieniu, pomagając im dostrzegać znaczenie nauki w codziennym życiu i zdrowiu.

 

Rodzaj artykułu