Uczelniana Komisja Wyborcza ogłasza, że w dniu 3 grudnia 2024 r., w godz. 10.30 – 13.30 przewodniczący UKW będzie przyjmować zgłoszenia kandydatów na członków Rady Uczelni. Zgłoszenia będą przyjmowane w sali 102, w budynku Rektoratu UWM w Olsztynie (ul. Michała Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn)

I. Ramowy harmonogram wyborów członków Rady Uczelni

Wybory członków Rady Uczelni odbędą się wg. następującego harmonogramu:

1) ogłoszenie o wyborach członków i o możliwości zgłaszania kandydatów na członków Rady Uczelni,
2) przyjmowanie zgłoszeń kandydatów na członków Rady Uczelni przez przewodniczącego UKW (3 grudnia 2024 r. w godz. 10.30-13.30),
3) sprawdzenie poprawności zgłoszeń (posiedzenie UKW - 3 grudnia 2024 r.),
4) przekazanie Rektorowi UWM w Olsztynie informacji o zgłoszonych kandydatach (4-6 grudnia 2024 r.),
5) wybór członków Rady Uczelni (posiedzenie Senatu UWM w Olsztynie - 20 grudnia 2024 r.).

Powyższy harmonogram może ulec zmianie w przypadku zaistnienia istotnych okoliczności uzasadniających dokonanie zmian.

II. Informacje o składzie i wyborze członków Rady Uczelni
Zgodnie z § 8 ust. 1 Statutu UWM w Olsztynie w skład Rady Uczelni wchodzi 6 członków wybranych przez Senat, w tym 3 spośród wspólnoty Uniwersytetu i 3 spoza niej oraz Przewodniczący Rady Uczelnianej Samorządu Studenckiego.

III. Podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów na członków Rady Uczelni
Zgodnie z § 13 ust. 1 Ordynacji wyborczej, stanowiącej załącznik nr 3 do Statutu UWM w Olsztynie, kandydatów na członków Rady Uczelni mogą zgłaszać w formie pisemnej:

1) Rektor UWM w Olsztynie, oraz
2) co najmniej dziesięciu członków Senatu, przy czym każdy z członków Senatu może zgłosić wyłącznie jednego kandydata. Zgłoszenia powinny być składane na ręce przewodniczącego UKW w terminach wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.

IV. Wymogi formalne zgłoszenia kandydata na członka Rady Uczelni
Zgłoszenie powinno być sporządzone w formie pisemnej i zawierać imię i nazwisko kandydata.

Do zgłoszenia należy dołączyć:
1) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie oraz posiadaniu prawa do kandydowania** wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Ordynacji wyborczej stanowiącej załącznik nr 3 do Statutu UWM,
2) kandydaci urodzeni przed 1 sierpnia 1972 r. składają dodatkowo oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego. Oświadczenie/informację składa się na formularzu, którego wzór można otrzymać w pok. 110 w Rektoracie UWM. Oświadczenie należy złożyć w oddzielnej, zaklejonej kopercie z dopiskiem „Oświadczenie lustracyjne” lub „Informacja o wcześniejszym złożeniu oświadczenia lustracyjnego”,
3) listę wraz z podpisami określającą imiona i nazwiska członków Senatu popierających kandydata na stanowisko członka Rady Uczelni***.

Zgodnie z art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1571) członkostwa w Radzie Uczelni nie można łączyć z pełnieniem funkcji organu tej lub innej uczelni, członkostwem w radzie innej uczelni ani zatrudnieniem w administracji publicznej.

*Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1571) kadencja Rady Uczelni rozpoczyna się w dniu 1 stycznia roku następującego po roku, w którym rozpoczęła się kadencja Senatu (tj. 1 stycznia 2025 r.) i trwa 4 lata (zakończy się 31 grudnia 2028 r.).

** Zgodnie z treścią art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1571.) członkiem Rady Uczelni może być osoba, która: 1) ma pełną zdolność do czynności prawnych, 2) korzysta z pełni praw publicznych, 3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4) nie była karana karą dyscyplinarną, 5) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273 i 834), nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami, 6) posiada wykształcenie wyższe (dot. członków wybieranych przez Senat), 7) nie ukończyła 70. roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji tj. do 1 stycznia 2025 r.

*** Dotyczy kandydatów zgłaszanych przez członków Senatu. Na liście należy wskazać imię i nazwisko kandydata popieranego przez członków Senatu.

Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej
dr hab. Marcin Dąbrowski, prof. UWM

 

Oryginalny dokument >>