18 Kwietnia 2023

Aktualności


Rozmowy o przyszłości kierunku i drogach jego rozwoju, a także spotkanie ze współpracownikami i przyjaciółmi - tak w skrócie wyglądał Dzień z Lingwistyką, który odbył się na Wydziale Humanistycznym UWM.

Lingwistyka w biznesie jest stosunkowo młodym, bo istniejącym od sześciu lat, ale prężnie rozwijającym się kierunkiem. Do tej pory na jego wybór zdecydowało się około czterystu studentów, a absolwenci studiów licencjackich i magisterskich świetnie radzą sobie na rynku pracy. Są zatrudnieni między innymi w firmach w województwie warmińsko-mazurskim i nie tylko. 

Dzień z Lingwistyką zorganizowała Katedra Lingwistyki Stosowanej UWM. Hasło przewodnie brzmiało: Różnorodność-Innowacyjność-Współpraca. Wydarzenie to było okazją do merytorycznych dyskusji o kierunkach rozwoju kierunku, podsumowania dotychczasowej działalności oraz spotkania ze współpracownikami, potencjalnymi kandydatami na studia, a także pozyskania nowych partnerów. 

- Bardzo się cieszymy, że tak licznie odwiedziła nas młodzież z klas patronackich. Naszym zadaniem jest poszukiwanie młodych ludzi, którzy interesują się językami obcymi i chcą łączyć tę wiedzę z kompetencjami niezbędnymi w sektorze ekonomiczno-biznesowym - mówi dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM, kierowniczka Katedry Lingwistyki Stosowanej. 

Jedną z idei kierunku jest współpraca z otoczeniem społeczno-biznesowym, stąd podczas Dnia z Lingwistyką można było spotkać się z przedstawicielami firm: Transcom, Citi, Żarna i Hotel Anders.  

- Uważamy, że współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym jest niezwykle istotna, zwłaszcza we współczesnym świecie, w którym wszystko tak szybko się zmienia. Ważne są nie tylko wysokie kompetencje językowe, ale także takie, które pozwalają odnaleźć się na współczesnym rynku pracy. Firmy z naszego województwa i nie tylko są bardzo mocno zainteresowane współpracą z nami - dodaje prof. Mariola Jaworska. 

Michał Maj z Citi Solutions Center, senior menedżer pracujący w departamencie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu, przyznaje, że firma, którą reprezentuje potrzebuje absolwentów lingwistyki w biznesie.  

- Z punktu widzenia Citi lingwistyka w biznesie jest idealnym kierunkiem. Podstawą, której wymagamy od studenta wchodzącego na rynek pracy, jest znajomość języka angielskiego. Od kandydatów do pracy nie możemy oczekiwać więcej, ponieważ całej reszty ich nauczymy. Lingwistyka daje tę podstawę, a poza tym przez okres naszej kilkuletniej współpracy zauważyliśmy, że kierunek ten wzbudza w studentach zainteresowanie światem i otoczeniem społeczno-ekonomicznym, co w naszej pracy jest dużym atutem. Zawsze podkreślamy to, że aby rozpocząć pracę w Citi Solutions Center, nie trzeba kończyć takich kierunków jak ekonomia czy bankowość, a wręcz przeciwnie - takie ogólnorozwojowe jak lingwistyka w biznesie dają możliwość mocnego startu - podkreśla Michał Maj. 

Prof. Mariola Jaworska przemawiając do gości podczas otwarcia Dnia z Lingwistyką, zwracała uwagę, że jednym z największych osiągnięć tego kierunku są studenci. Wśród nich są Patryk i Monika, którzy decyzję o pójściu na lingwistykę w biznesie nazywają jedną z najlepszych w życiu.  

- Kształcą nas fantastyczni wykładowcy i bardzo się cieszę, że wybrałem ten kierunek. Te studia są nastawione na umiejętności praktyczne związane z językami. Na pewno będę bardzo dobrze wspominał czas spędzony tutaj - mówi Patryk Banacki, student trzeciego roku lingwistyki w biznesie. 

- Lubię się uczyć języków obcych, dlatego wybrałam kierunek lingwistyka w biznesie. Spełniam się. Uważam, że poziom nauki języków tutaj jest dobry. Wiążę przyszłość z Olsztynem, chcę kształcić się dalej i być może zostać w przyszłości tłumaczką - dodaje Monika Fodrowska, studentka drugiego roku lingwistyki w biznesie. 

Lingwistykę w biznesie można studiować na UWM na studiach I i II stopnia. Z pełną ofertą kształcenia i zasadami rekrutacji można zapoznać się TUTAJ


Marta Wiśniewska

Rodzaj artykułu