Ambasadorzy ChallengeEU
Studiujesz na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim? Chcesz mieć swój udział w rozwoju europejskich uczelni, marzysz o tym, by zdobyć cenne doświadczenie w międzynarodowym projekcie, a w mediach społecznościowych czujesz się jak ryba w wodzie – ta propozycja może być dla Ciebie! Zgłoś się do 30 kwietnia i dołącz do grona ambasadorów sojuszu ChallengeEU.
REGULAMIN PROGRAMU AMBASADORZY CHALLENGEEU
§1
Organizator programu
1. Organizatorem programu Ambasadorów ChallengeEU (zwanego dalej „Programem”) jest Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie z siedzibą i adresem: ul. M. Oczapowskiego 2, 10-719 (zwany dalej „Organizatorem”).
2. Przed przystąpieniem do rekrutacji do Programu każdy kandydat ma możliwość zapoznania się z warunkami Programu oraz jego przeprowadzenia, które podawane są w formie niniejszego regulaminu. Zaakceptowanie regulaminu jest niezbędne, aby przystąpić do rekrutacji w ramach Programu.
§2
Cel programu
Celem Programu jest wzmacnianie zaangażowania studentów w działania Europejskiego Sojuszu Uniwersytetów ChallengeEU, budowanie tożsamości i przynależności do sojuszu oraz wspieranie komunikacji i promocji działań ChallengeEU w społeczności akademickiej.
§3
Uczestnicy programu
1. Uczestnikiem Programu może zostać student lub doktorant Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który:
a. studiuje na studiach I stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich lub doktoranckich (w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym);
b. biegle posługuje się językiem angielskim;
c. interesuje się tematyką europejską i współpracą międzyuczelnianą;
d. jest gotów promować działania sojuszu ChallengeEU i aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach lokalnych i międzynarodowych.
2. Uczestnicy Programu wyłonieni w procesie rekrutacji będą wspierać Organizatora
w bieżących działaniach promocyjnych.
3. Postawa Uczestnika Programu ma dawać gwarancję należytego prezentowania Uczelni w środowisku akademickim i poza nim.
§4
Zadania i Obowiązki Ambasadora
1. Do obowiązków Ambasadora ChallengeEU należy:
a. Aktywne uczestnictwo w działaniach i wydarzeniach sojuszu ChallengeEU.
b. Promowanie sojuszu i jego działań w mediach społecznościowych oraz innych kanałach komunikacji.
c. Wsparcie organizacyjne wydarzeń związanych z ChallengeEU.
d. Udział w co najmniej dwóch spotkaniach online rocznie z Ambasadorami z innych uczelni oraz w corocznym spotkaniu stacjonarnym.
e. Regularna współpraca z zespołem projektowym ChallengeEU.
f. Złożenie rocznego raportu z działalności.
§5
Rekrutacja
1. Rekrutacja do Programu odbywa się corocznie na początku roku akademickiego, z wyjątkiem pierwszego naboru.
2. Kandydaci przesyłają formularz zgłoszeniowy, do którego adres znajdzie się na stronie https://uwm.edu.pl/ambasadorzy-challengeeu oraz krótką prezentację wideo w języku angielskim.
3. Oceny zgłoszeń dokonują przedstawiciele uczelnianego zespołu projektowego ChallengeEU.
4. Ogłoszenie wyników naboru nastąpi nie później niż w dniu startu Programu.
§6
Liczba Ambasadorów
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz każda uczelnia partnerska wybiera przynajmniej dwoje Ambasadorów, którzy wchodzą w skład międzynarodowego Zespołu Ambasadorów ChallengeEU (Student Ambassadors Team).
§7
Czas trwania Programu
1. Kadencja Ambasadora trwa co najmniej jeden rok akademicki.
2. Pierwsza kadencja rozpoczyna się 1 maja 2025 roku i trwa do końca roku akademickiego 2025/2026.
3. Istnieje możliwość przedłużenia kadencji o kolejny rok na podstawie motywacyjnego nagrania przesłanego do zespołu projektowego ChallengeEU.
§8
Koordynacja i wsparcie
1. Międzynarodowy Zespół Ambasadorów ChallengeEU koordynowany jest przez Universidad Europea z Walencji. Ambasadorzy UWM otrzymują wsparcie od uczelnianego zespołu projektowego ChallengeEU.
§9
Benefity dla Uczestników Programu
1. Ambasadorzy ChallengeEU uzyskują:
a. certyfikat potwierdzający uczestnictwo w działaniach sojuszu ChallengeEU;
b. pierwszeństwo w wyjazdach na studia i praktyki w ramach Erasmus+, pod warunkiem spełnienia wymagań programu;
c. możliwość udziału w corocznym międzynarodowym spotkaniu Ambasadorów;
§10
Wykorzystanie wizerunku
1. Uczestnik Programu wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie jego wizerunku
w związku z pełnieniem funkcji Ambasadora w ramach działań promocyjnych Uczelni.
2. Zgoda dotyczy w szczególności wykorzystania wizerunku w materiałach promocyjnych, na stronie internetowej, na plakatach, w folderach, filmach promocyjnych, mediach społecznościowych powiązanych z sojuszem ChallengeEU.
3. Wyrażenie zgody na wykorzystanie wizerunku, określone w niniejszym regulaminie, pozostaje całkowicie dobrowolne, ale jest niezbędne do realizacji postanowień Regulaminu. Potrzeba uzyskania stosownej zgody wynika z przepisów prawa.
4. Z Uczestnikiem Programu zostanie podpisany stosowny dokument mówiący o zgodzie na wykorzystanie wizerunku.
§11
Prawa autorskie
1. Uczestnik Programu, działając jako współtwórca lub twórca materiałów powstałych w ramach Programu, udzieli Organizatorowi nieograniczonej czasowo ani terytorialnie, nieodpłatnej i niewyłącznej licencji do korzystania i rozpowszechniania ww. materiałów powstałych w ramach projektu na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. W szczególności udzieli licencji do publikacji materiałów lub ich części w Internecie, intranecie, mediach społecznościowych, materiałach informacyjnych oraz w taki sposób, aby każdy miał do nich dostęp w dowolnym czasie i miejscu, w celach związanych z promocją działalności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w tym również Programu.
3. W związku z udzieleniem licencji Uczestnik Programu oświadczy, że jest twórcą materiałów, które powstały podczas trwania Programu, materiały nie naruszają niczyich praw, w szczególności praw własności intelektualnej, oraz nie wymagają uzyskania jakiegokolwiek zezwolenia od osoby trzeciej.
4. Z Uczestnikiem Programu zostanie zawarta umowa o udzieleniu licencji.
§12
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej zwanego „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
w Olsztynie z siedzibą przy ul. Michała Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn.
2. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw przez formularz kontaktowy na stronie: uwm.edu.pl/daneosobowe/formularz oraz
e-mail: bkw@uwm.edu.pl; nr tel.: 89-523-36-78 lub pisemnie na adres:
ul. Prawocheńskiego 9, pok. 109, 10-719 Olsztyn.
3. Podane przez Panią/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu udziału w procedurze kwalifikacyjnej do Programu.
4. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
a. art. 6 ust. 1 lit a) RODO – zgody wyrażonej przez Panią/Pana podczas zgłoszenia do Programu;
b. art. 6 ust. 1 lit b) RODO – ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy;
c. art. 6 ust. 1 lit c) RODO w związku z wymogami przepisów prawa oraz aktów prawa wewnętrznego obowiązującego w UWM.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, w jakim zostały zebrane, tj. organizacji i przeprowadzenia rekrutacji do Programu:
a. przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia rekrutacji w przypadku rezygnacji kandydata z udziału w procesie rekrutacji lub odmowy jego przyjęcia do Programu;
b. przez okres 5 lat w przypadku przyjęcia kandydata do Programu.
6. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo:
a. dostępu do wglądu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b. sprostowania danych,
c. usunięcia danych,
d. ograniczenia przetwarzania danych,
e. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
f. przenoszenia danych,
g. wniesienia skargi do organu nadzorczego,
h. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji celu, o którym mowa w pkt 3.
