Instrukcje logowania

Dostęp do systemów

Każdy pracownik Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie posiada konto w systemie zarządzania tożsamością umożliwiający dostęp do systemów informatycznych UWM jak np.:

Loginem pracownika jest numer legitymacji pracowniczej UWM, który jest zgodny z numerem akt osobowych pracownika. Numer akt osobowych można odczytać np. na odwrocie elektronicznej legitymacji pracowniczej.

 

Hasło do pierwszego logowania

Jeżeli logujesz się po raz pierwszy musisz przejść procedurę resetu hasła. Formularz resetu hasła znajduje się pod adresem: https://pracownik.uwm.edu.pl/reset

Aby zresetować hasło należy podać:

  • numer legitymacji służbowej
  • adres poczty służbowej (w domenie uwm.edu.pl)
  • PESEL (w przypadku osób nieposiadających PESEL - numer dokumentu tożsamości podanego w Kadrach) 

 

Ważne: każdy nowy pracownik zanim zacznie korzystać z konta pracowniczego musi założyć pocztę służbową w domenie uwm.edu.pl oraz zgłosić swój adres poczty do Biura ds. Kadr i Płac (kadry@uwm.edu.pl)

 

Zmiana hasła do pierwszego logowania

Po przejściu procedury zmiany hasła, każdy pracownik zobowiązany jest do ustawienia własnego hasła do konta pracownika.
Pracownik nowe hasło ustala samodzielnie w specjalnie przygotowanym do tego celu serwisie https://pwd.uczelnia.uwm.edu.pl/adfs/portal/updatepassword (ze względów bezpieczeństwa portal do zmiany hasła dostępny jest jedynie z sieci UWM). Nowe hasło powinno składać się z co najmniej 7 znaków i zawierać co najmniej jedną:

  • wielką literę
  • cyfrę
  • znak specjalny

 

Hasło nie może zawierać imienia lub nazwiska pracownika. Zmiany hasła można dokonać jedynie raz na dobę. Zgodnie z obecną polityką bezpieczeństwa hasło ustawione przez pracownika wygasa po 60 dniach.

Wygląd formularza do zmiany hasła:

W polu numer:

  • 1 - należy wpisać login w postaci numer_akt_osobowych@uczelnia.uwm.edu.pl (login w postaci [numer_akt_osobowych]@uczelnia.uwm.edu.pl wymagany jest tylko przy zmianie hasła, przy logowaniu do systemów podajemy tylko [numer_akt_osobowych])
  • 2 - hasło do pierwszego logowania (hasło wysłane na pocztę służbową przez formularz resetu hasła)
  • 3 - wpisujemy nowe hasło
  • 4 - potwierdzamy nowe hasło wpisując je ponownie

Po kliknięciu przycisku Zmień hasło - jeżeli nowe hasło spełnia wyżej wymienione wymagania odnośnie złożoności hasła - pojawi się komunikat Hasło zostało pomyślnie zaktualizowane.

Aby sprawdzić czy nowe hasło zostało zapisane można zalogować się do systemu Panel pracownika.

 

Zmiana hasła co 60 dni

Zgodnie z obecną polityką bezpieczeństwa hasło ustawione przez pracownika wygasa po 60 dniach. Aby dowiedzieć się kiedy wygasa obecne hasło należy zalogować się do Panelu pracownika a następnie kliknąć w górnym prawym logu na swoje imię i nazwisko. Pojawi się menu, z którego przechodzimy do zakładki Twój profil zawierającej podstawowe informacje o koncie pracownika.

Jeżeli obecne hasło wygaśnie, pracownik nadal może ustalić nowe hasło do swojego konta. Aby to zrobić wystarczy:

  • wejść do Panelu pracownika,
  • wpisać swój login będący numer akt osobowych
  • wpisać aktualnie wygasłe hasło

Po kliknięciu przycisku Zaloguj system poinformuje, że należy zmienić hasło i wyświetli link do portalu zmiany hasła.

 

W przypadku wystąpienia trudności związanych ze zmianą hasła, prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres: admin-rci@uwm.edu.pl