Wsparcie informatyczne i techniczne
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją, konserwacją i remontami urządzeń teletechnicznych znajdujących się w obiektach Uniwersytetu,
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem flotą telefonii komórkowej na Uniwersytecie,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją, konserwacją i remontami systemów bezpieczeństwa CCTV, KD, SSWiN znajdujących się na terenie i w obiektach Uniwersytetu,
- nadzór procesu instalacji w budynkach, konserwacji i remontów sieci teleinformatycznych i systemów bezpieczeństwa oraz ustalanie z użytkownikami harmonogramu prac,
- zgłaszanie właściwej jednostce organizacyjnej potrzeby w zakresie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- opracowywanie planów rozbudowy sieci teleinformatycznych i systemów bezpieczeństwa,
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu technicznego urządzeń i sprzętu będącego użytkowaniu jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
- współpraca z operatorami i urzędami telekomunikacyjnymi,
- opracowywanie spisów telefonicznych Uniwersytetu i prowadzenie internetowej bazy telefonicznej,
- nadzór nad rozbudową rozdzielczej sieci telefonicznej w obiektach Uniwersytetu,
- informowanie o wprowadzeniu do eksploatacji nowych urządzeń telekomunikacyjnych,
- nadzór nad taryfikacją i wprowadzeniem uprawnień abonenckich,
- wykonywanie raportów bilingowych dla telefonii mobilnej i stacjonarnej z podziałem na poszczególne jednostki organizacyjne Uniwersytetu.
- realizacja zadań związanych z budową, eksploatacją i zarządzaniem Siecią Miejską,
- wykonywanie zaleceń zarządzającego Siecią Miejską,
- planowanie rozwoju, przedstawianie inicjatyw rozbudowy Sieci Miejskiej, budowy nowych odcinków oraz zakupu obsługujących ich urządzeń,
- nadzór techniczny i merytoryczny nad realizacją inwestycji budowlanych w Sieci Miejskiej,
- nadzór nad prawidłową eksploatacją Sieci Miejskiej, w tym elementami tej sieci umieszczonymi w jednostce wiodącej,
- wykonywanie zadań operacyjnych związanych z administracją, eksploatacją, utrzymaniem ruchu i diagnostyką urządzeń oraz okablowania Sieci Miejskiej,
- administrowanie urządzeniami i zasobami Sieci Miejskiej,
- zarządzanie adresacją w Sieci Miejskiej, przydzielanie adresacji sieciom lokalnym,
- prowadzenie rozliczeń finansowych użytych zasobów Sieci Miejskiej,
- utrzymywanie bieżących kontaktów z administratorami sieci lokalnych podłączonych do Sieci Miejskiej,
- planowanie i wykonywanie prac związanych z udostępnianiem i poszerzaniem oferty usług sieciowych w Sieci Miejskiej,
- przyjmowanie i opiniowanie wniosków o przyłączenie sieci lokalnych do Sieci Miejskiej, podłączanie sieci lokalnych nowych użytkowników,
- współpraca z jednostkami uczelni odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo teleinformatyczne,
- zarządzanie serwerami usług sieciowych w tym utrzymywanie usług DNS, serwerów pocztowych, serwerów www, znajdujących się w zarządzaniu i eksploatacji Miejskiej Sieci,
- prowadzenie odpłatnych szkoleń i konsultacji,
- samokształcenie i doskonalenie umiejętności obsługi sieci, zdobywanie certyfikatów technicznych,
- współpraca naukowa i techniczna z instytucjami zewnętrznymi.
- naprawy i konserwacje sprzętu komputerowego,
- asysta użytkowników w zakresie wykorzystania sprzętu IT,
- instalacje oprogramowania,
- przygotowanie i dystrybucja sprzętu IT,
- ekspertyzy i likwidacje sprzętu IT,
- konfiguracja i utrzymanie sieci komputerowych.
- utrzymanie i rozwój systemów IT UWM,
- utrzymanie strony UWM, stron wydziałowych, katedralnych, projektowych UWM,
- integracja systemów zewnętrznych z oprogramowaniem UWM.
- zapewnienie pracownikom i studentom Uniwersytetu sprawnego dostępu do krajowych i światowych zasobów sieciowych,
- udostępnianie oprogramowania i technologii dużych mocy obliczeniowych w celu wspierania badań naukowych i procesu dydaktycznego,
- administrowanie centrum przetwarzania danych,
- gromadzenie i udostępnianie środowisku naukowemu specjalistycznego oprogramowania, urządzeń składowania danych,
- administracja serwerami oraz systemami wspierającymi zarządzanie Uczelnią,
- administrowanie systemami zarządzania tożsamością i uwierzytelniania pracowników i studentów Uczelni.
- obsługa Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS) oraz Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK),
- obsługa uniwersyteckich systemów wspomagających zarządzanie procesem rekrutacji na studia, tokiem kształcenia i obsługą spraw studenckich,
- wspieranie obsługi programów, o których mowa w pkt. 1, we wszystkich jednostkach dydaktycznych,
- prowadzenie działalności edukacyjnej w obszarze informatyki,
- organizacja i prowadzenie szkoleń,
- administrowanie platformą do zdalnego nauczania.
- obsługa procesu zakupów sprzętu, usług IT, usług Wydruku.
- przygotowanie OPZ,
- procesowanie przetargów,
- realizacja zamówień,
- koordynacja dostaw,
- przygotowanie i wydawanie sprzęt,
- zakupy oprogramowania ogólnouczelnianego.
- obsługa HELPDESK UWM,
- udział i nadzór nad instalacją, konfiguracją i prawidłowym działaniem systemów centralnych,
- prowadzenie szkoleń z zakresu systemów centralnych UWM,
- wsparcie merytoryczne dla wydziałów i jednostek ogólnouczelnianych w zakresie wdrożenia i wykorzystania systemów centralnych UWM.