Zapomoga
Zapomoga jest formą doraźnej, bezzwrotnej pomocy i może być przyznana studentowi, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, spowodowanej w szczególności:
- śmiercią członka rodziny studenta,
- utratą przez studenta lub członka jego rodziny stałego źródła dochodów (za stałe źródło dochodu uznaje się wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę, rentę, alimenty, cyklicznie zawierane umowy zlecenia - uzyskiwane przez co najmniej 12 kolejno następujących po sobie miesiącach przed datą jego utraty),
- długotrwałą lub ciężką chorobą studenta lub członka jego rodziny,
- zdarzeniem losowym,
- klęską żywiołową lub ekologiczną.
Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, ale tylko jedną z tego samego tytułu.
Zdarzenie wskazane jako powód ubiegania się o zapomogę oraz trudną sytuację życiową, w której przejściowo znalazł się student - należy udokumentować (do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające dochody uzyskane w okresie 3 ostatnich miesięcy, przez studenta i członków jego rodziny).
Wniosek o zapomogę wraz dokumentami należy złożyć w dziekanacie niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 3 miesięcy od daty wystąpienia zdarzenia.
Wysokość zapomogi ustalana jest indywidualnie w każdym przypadku.
Wypłata zapomogi następuje WYŁĄCZNIE NA RACHUNEK BANKOWY STUDENTA.
Wniosek o przyznanie zapomogi student może wypełnić tylko za pośrednictwem formularza elektronicznego umieszczonego w systemie USOSweb (link do strony; https://usosweb.uwm.edu.pl, zakładka Dla Wszystkich →Wnioski).
Wypełnienie wniosku w systemie USOSweb nie jest jednoznaczne z jego złożeniem. Wydrukowany i podpisany wniosek (nie może posiadać napisu „NIEZATWIERDZONY”), oświadczenie o dochodach wraz z wymaganymi dokumentami, student składa w dziekanacie wydziału w terminach określonych w Regulaminie świadczeń dla studentów UWM.